Twitter’ın test aşamasında olan uygulama içi alışveriş özelliği çok yakında kullanıma açılıyor. Bu kapsamda mağaza ya da şirketler profillerine sattıkları ürünleri ekleyecek. Kullanıcılar da yönlendirme linkine tıklayarak satın alma işlemine geçecek.
Twitter Etkinlik Düzenleyecek
Alışveriş akımına ayak uyduran Twitter, 28 Kasım’da uygulama içi alışveriş özelliğinin hizmet vermeye başlayacağını açıkladı. Yeni özellik için bir etkinlik düzenleyecek olan Twitter, canlı yayınla bu özelliği duyuracak.
Geleneksel olarak büyük satış promosyonlarıyla ilişkilendirilen Şükran Günü sonrasında gerçekleşecek olan, Walmart ve Twitter iş birliğinin ürünü “Cyber Deals Sunday” isimli yayına, ünlü şarkıcı Jason Derulo da katılacak. Canlı yayınlacak etkinlikte Twitter, “elektronik, ev eşyaları, giyim, mevsimlik dekor, sürpriz özel konuklar ve çok daha fazlasını” içeren “30 dakikalık bir varyete şovu” ifadelerini kullanarak beklentileri üst düzeye çıkardı.
Şimdilik iOS Ve Masaüstünde
Twitter tarafından paylaşılan görüntülerde uygulama içi alışveriş özelliği arayüzünün video canlı yayını, çevrimiçi katalog ve tweet akışı arasında nasıl bölündüğünü gösteriyor. Bununla birlikte bir satışçının bağlantısına tıkladığınızda yayın, resim içinde resim modunda oynamaya devam edecek. Ancak bu özellik şu an için sadece iOS ve masaüstü kullanıcıları için aktif olacak. Ancak Android kullanıcıları bu uygulamadan bir süre daha faydalanamayacak.
Canlı Yayınlar Sadece Markalar İçin
Şiret yaptığı açıklamayla yeni özellik hakkında bilgiler vermeye devam etti. Buna göre, alışveriş canlı yayınlarını şu an sadece mağazalar düzenleyecek. Twitter kullanıcıları için belli bir süre da mümkün olmayacak. Twitter, Walmart yayının ise sadece bir “test” olduğunu belirtti.
Geçtiğimiz temmuz ayında belirli markaların profillerine bir alışveriş bölümü eklemesine olanak sağlayan “Shop Module” pilot uygulaması piyasaya çıkmıştı. Bu gelişmenin ardından Twitter’ın canlı alışveriş özelliğinin, önümüzdeki haftalarda ABD’deki daha fazla satıcıyı kapsaması bekleniyor. Gelirini geleneksel reklamcılığın ötesinde çeşitlendirmeyi amaçlayan sosyal medya şirketi, bunlara ek olarak kullanıcılardan doğrudan para kazanmak amacıyla premium abonelik özelliklerini de başlattı.
Bahşiş Özelliği Android’e geliyor
Bu arada Twitter, ilk olarak Mayıs ayında bahşiş kavanozlarını tanıtmıştı. Ardından da Eylül ayında iOS kullanıcılarına açmıştı. Artık bu özellik Android işetim sistemine sahip mobil cihazlara da geldi.