Twitter, Çarşamba günü sunulan mahkeme belgelerine göre, kullanıcılara bilgilerin güvenlik nedenleriyle kullanılacağını söyledikten sonra, telefon numaraları gibi özel bilgileri reklamları hedeflemek için kötüye kullandığı iddialarını çözmek adına ABD Hükümeti’ne 150 milyon dolar ödemeyi kabul etti.
Twitter Verileri Yanlış Temsil Etti
Mahkeme belgelerine göre Twitter’ın anlaşması, Mayıs 2013 ile Eylül 2019 arasında kullanıcı verilerinin “güvenlik ve gizliliğini” yanlış temsil ettiği iddialarını kapsıyor. Şirket, Adalet Bakanlığı ve Federal Ticaret Komisyonu (FTC) tarafından açıklanan anlaşmanın bir parçası olarak 150 milyon dolar ödeyecek. Anlaşma, parasal anlaşmaya ek olarak, Twitter’ın uyumluluk uygulamalarını iyileştirmesini şart koşuyor.
Şikayet, yanlış beyanların FTC Yasasını ve ajansla 2011 tarihli bir anlaşmayı ihlal ettiğini söyledi. Şikayette, “Özellikle, Twitter, hesaplarını güvence altına almak için telefon numaralarını ve e-posta adreslerini topladığını kullanıcılara bildirirken, reklam verenlerin tercih ettikleri kitlelere ulaşmalarına yardımcı olmak için kullanıcı iletişim bilgilerini de kullandığını açıklamadı.” dendi.
Twitter’ın baş gizlilik yetkilisi Damien Kieran yaptığı açıklamada, anlaşmayla birlikte kullanıcı gizliliğini ve güvenliğini korumak için “operasyonel güncellemeler ve program geliştirmeleri konusunda teşkilatla uyumlu hale geldik” dedi.
Elon Musk Twitter Platformunun Gelir Kaynaklarını Çeşitlendireceğini Söyledi
Twitter, öncelikle reklam yoluyla para kazanan ücretsiz bir hizmettir. Hizmeti 44 milyar dolara satın alan milyarder Elon Musk, reklamlara dayalı iş modelini eleştirdi ve gelir kaynaklarını çeşitlendirme sözü verdi. Musk, Çarşamba günü geç saatlerde sosyal medya şirketinin reklam uygulamaları ve ceza hakkında yorum yaparak, “Twitter burada doğru değilse, başka ne doğru değil? Bu çok endişe verici bir haber” dedi.
Gelirler Her Geçen Sene Artıyor
ABD’li yetkililer, Twitter’ın 2019’da kazandığı 3.4 milyar dolarlık gelirin yaklaşık 3 milyar dolarının reklamlardan geldiğini belirtti. Şirket, 2021 için 5 milyar dolar gelir elde etti. Bu ayın başlarında bir dosyada, FTC ile bir ceza üzerinde “prensipte” anlaştıktan sonra 150 milyon dolar ayırdığını söyledi.
FTC Başkanı Lina Khan yaptığı açıklamada, “Twitter, güvenlik amacıyla kullanmak bahanesiyle kullanıcılardan veri aldı. Ancak daha sonra verileri reklamlarla kullanıcıları hedeflemek için de kullandı. Bu uygulama 140 milyondan fazla Twitter kullanıcısını etkiledi ve Twitter’ın birincil gelir kaynağını artırdı.” dedi.
Şikayet ayrıca, Twitter’ın, şirketlerin verileri tüketicilerin izin vermediği şekillerde kullanmasını engelleyen Avrupa Birliği-ABD ve İsviçre-ABD Gizlilik Kalkanı Çerçevelerine uyduğunu yanlış bir şekilde söylediğini iddia ediyor. Twitter’ın anlaşması, teknoloji şirketlerinin gizlilik uygulamaları üzerine yıllarca süren serpintileri takip ediyor.
Facebook da Aynısını Yapmıştı
2018’de, dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook’un, öfkeli gizlilik savunucularına reklam sunmak için iki faktörlü kimlik doğrulama ile sağlanan telefon numaralarını kullandığı ortaya çıktı. Şimdi Meta olarak adlandırılan Facebook, 2019’da varılan 5 milyar dolarlık bir anlaşmanın bir parçası olarak FTC ile benzer şekilde bu konuda anlaşmaya vardı.