Türkiye’de En Çok Ne Zaman Reklam İzleniyor?

Türk tüketicisinin reklam izleme alışkanlıkları yapılan bir araştırmayla ortaya konuldu. Buna göre tüketici en çok mobil oyun oynarken reklam izliyor. En çok izlenen reklamlar ise duygusal içerikli reklamlar...

Ülkemizde yayıncılığın olduğu her alanda reklam ile karşılaşıyoruz. Yeri geliyor televizyonda karşımıza çıkıyor, yeri geliyor bilgisayarda, yeri geliyor mobil cihazlarımızda… Her kullanıcının belki rahatsız olduğu konulardan birisi reklamlar ancak işletmelerin çok önemli bir gelir kaynağı. Peki Türkiye’de hangi platformda reklamlar daha çok izleniyor? GlobalWebIndex araştırma şirketi bu konuyu enine boyuna araştırmış. Gelin birlikte bakalım…

Digital Turbine, bağımsız araştırma şirketi GlobalWebIndex işbirliğiyle Türkiye’deki kullanıcıların mobil cihazlarında karşılaştıkları reklamlara verdikleri tepkileri ortaya koyan bir çalışmaya imza attı. 110 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen ‘Reklam Dikkat Araştırması’na göre günün hiçbir saati cep telefonunu elinden düşürmeyen Türk tüketicisi, reklam verenlerin en önemli hedef kitlesini oluşturuyor. Araştırmaya katılanların yüzde 75’i televizyon izlerken, yüzde 68’i yatakta uyumadan önce, yüzde 65’i ise öğle yemeği, iş arası gibi molalarda mobil uygulamalara giriş yaptığını belirtiyor. Araştırmanın dikkat çeken kısmı katılımcıların yüzde 66’sı reklamlarla akıllı telefonlarında karşılaşmayı tercih ediyor. Bu da markalar ve reklam verenler için mobil kanalların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.

EN ÇOK VİDEO TIKLANIYOR

Kullanıcılara mobil oyun uygulamalarında ne kadar vakit geçirdikleri sorulduğunda ise yüzde 54’i “30 dakika ile 1 saat arası” yanıtını veriyor. Katılımcıların %83’ü son üç ay içinde akıllı telefonlarında oyun uygulamalarına giriş yaptığını belirtirken, kullanıcıların %55’i reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaşmayı tercih ediyor. Kullanıcıların %30’u reklamlarla oyun uygulamalarında karşılaştıktan sonra ürün, hizmet, marka araştırması yaptığını belirtirken, %29’u ise reklama tıkladığını söylüyor. Kullanıcılara en çok hangi çevrimiçi reklam modeliyle etkileşime geçtikleri sorulduğunda, %53’ü video reklamları, yüzde 50’si görüntülü reklamlar/bannerlar, yüzde 33’ü ise native reklamlarla etkileşime geçtiğini ifade ediyor.

EN ÇOK İZLENEN REKLAMLAR DUYGUSAL REKLAMLAR

Markalar için reklamlarının hatırlanması bu büyük mücadelede hayati önem taşıyor. Türkiye’deki kullanıcıların %79’u etkileşime geçtikleri reklamları daha çok hatırladığını belirtiyor. Ayrıca %89’u, kendilerine hitap eden reklamları daha fazla hatırladıklarını söylerken, %84’ü duygusal bir hikayeye yer verildiğinde o reklamı daha fazla hatırladıklarını dile getiriyor. Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların %57’si eğer reklam kendilerine hitap ediyorsa, %52’si kupon, indirim gibi bir ödül veriyorsa, %38’i ise reklam ürün veya sunduğu hizmetle ilgili bilgi veriyorsa kendisinin dikkatini çektiğini belirtiyor.

REKLAMIN SÜRESİ NE KADAR OLMALI?

Rekabetin hiç olmadığı kadar fazla olduğu dijital reklam dünyasında, marka ve reklam verenlerin hedef kitlelerinin dikkatini çekmesi büyük önem taşıyor. Bu nedenle markaların alıcısını pozitif bir anında yakalaması kaçınılmaz. Reklam Dikkat Araştırması ortaya koyduğu verilerle bu konuya da açıklık getiriyor. Araştırmaya göre kullanıcıların %51’i bir reklamla etkileşime geçerken mutlu, %42’si neşeli, %41’i ise rahat hissettiğini belirtiyor. Markaların reklamların çok uzun ve sıkıcı da olmamasına da ayrıca dikkat etmeleri gerekiyor. Türkiye’deki kullanıcıların %40’ı bir reklamın 10-15 saniye uzunluğunda olması gerektiğini düşünüyor.

Exit mobile version