Ana sayfa Haber Türkiye’nin ilk Apple Store’u için geri sayım başladı

Türkiye’nin ilk Apple Store’u için geri sayım başladı

0

Apple severlerin büyük bir heyecanla beklediği, Şubat ayı içerisinde Zorlu Center“da açılması beklenen ve inşası devam eden Türkiye”nin ilk Apple Store“una dair bazı ayrıntılar belli olmaya başladı. Zorlu AVM“de henüz kullanımda olmayan tek mağaza olan Apple Store beklentileri fazlasıyla karşılayacağa benziyor. Wall Street Journal“a Apple Store İstanbul hakkında oldukça önemli açıklamalarda bulunan Avi Alkaş, gayrimenkul sektörünün dünyaca ünlü danışmanlık firmalarından biri olan Jones Lang LaSalle“in Türkiye”deki operasyonlarından sorumlu olan bir isim. Normalde Aralık ayında açılması planlanan mağazanın geçtiğimiz günlerde Apple yetkilileri tarafından ziyaret edildiğini belirten Alkaş, açılış gecikmesinin en önemli nedeni olarak yetkililerin mekanın mimarisine gösterdikleri özen olduğunu ifade etti. 

 

 

 

 

 

 

New York”un ünlü 5. Caddesindeki Apple Store gibi kubik bir tavanı olacağı bilinen mağazanın dünyada bu konsepte göre hazırlanan 3. mağaza, dolayısıyla bu açıdan da Apple“ın İstanbul”daki mağazaya büyük bir önem veriyor.öyle ki, Alkaş”ın belirttiğine göre yetkililer mağazadaki yer kaplamalarını bile özenle seçiyormuş. Apple“ın İstanbul mağazası, Türkiye”deki ilk Apple Store olarak tarihe geçecek ama elbette tek ve sonuncu olarak kalmayacak. Alkaş, Apple“ın farklı yerlere 3 mağaza daha açmayı planladığı haberini de verdi. Zorlu Center“ın en lüks ve gösterişli katı olarak bilinen zemin katında yer alacak olan Apple Store“un cam tavanının inşası halen sürüyor. Kapladığı toplam 2.000 metrekarelik alanla Zorlu Center“ın en büyük mağazalarından biri olacak olan Apple Store, Louis Vuitton ve Burberry gibi dünyanın en ünlü markalarıyla birlikte zemin katta konumlanacak.

 

Yetkilileri, New York ve Şanghay’daki kubik tavanlı mağazalarla birlikte en büyük 3 Apple Store‘dan birisi olmaya hazırlanan İstanbul’daki Apple mağazasını açmaya ikna eden en büyük unsurun ise İstanbul’da yaşayan insanlar olduğunu belirtmekte yarar var. Apple’ın yönetim kadrosundan bir ekip söz konusu mağaza hakkında bazı görüşmeler yapmak için İstanbul’a geldiklerinde trafiğe takılıyorlar ve bu yüzden Beşiktaş’tan Kabataş’a gitmek için deniz motorunu kullanıyorlar. Deniz motorunda bulunan hemen herkesin genç, yaşlı demeden iPhone kullandığını gören yetkililer bazı yolcuların elinde de iPad olduğunu farkettiler. Kabataş’tan da metroyla Levent’e giden Apple ekibi metroda da durumun farklı olmadığını gördüler.

 

 

 

 

Yolculuğun ardından gittikleri yemekte de manzara aynı: her yerde, herkesin elinde bir iPhoneApple yetkilileri böylece İstanbul’a Apple Store‘u açmaya hem de bunu dünyanın en büyük üç Apple Store‘undan biri yapmaya nihai olarak karar veriyorlar. Dünyaca ünlü bir mimarın tasarladığı mağazanın sadece inşaatına harcanan miktarın 22 milyon dolar olduğu göz önünde bulundurulursa İstanbulluların Apple ürünlerine olan ilgisinin Apple ekibini oldukça etkilediği kolayca tahmin edilebilir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here