Türkiye, Mobil Oyun Sektörünün Kuluçka Merkezi Oluyor

Oyun şirketlerinin gözü Türk mobil oyuncularda, oyunun kuralını Türkler belirleyecek. Türkiye mobil oyun sektörünün kuluçka merkezi oluyor.

Happy Afro American girlfriend and boyfriend play games on cellphones, compets in online competition, have fun together, obsessed with modern technologies, isolated on pink wall. Two addicted gamers

Yetişkin nüfusunun yüzde 78’i mobil oyun oynayan Türkiye, global oyun şirketlerinin kuluçka merkezi haline geliyor. AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum “2022’de Türk oyun sektörüne 550 milyon doların üstünde yatırım bekleniyor” diyor.

Pandeminin etkisiyle 2021’de küresel pazar 180,3 milyar dolar gelire ulaştı. Ayrıca mobildeki oyunların gelirleri 93,2 milyar dolarla oyun pazarından yüzde 52 pay aldı. Bununla birlikte Türk oyun sektörüne yapılan yatırımlarsa son 1 yılda 20 kat artarak 266 milyon dolara ulaştı. Türkiye ve globalde mobil oyunlara gösterilen bu ilginin global oyun şirketleri için hedef kitleyi tanımayı çok önemli hale getirdiğini belirten AdColony EMEA & LATAM Pazarlama Müdürü Melisa Matlum şunları kaydetti:

550 MİLYON DOLAR BEKLENİYOR

“2021’de 3 milyar mobil oyuncu, tüm oyunlar için 178.8 milyar dolardan fazla para harcadı. Çünkü böylesine büyük bir pazarda hedef kitleyi tanımak oldukça önemli. Ülkemizde yetişkin nüfusun yüzde 78’ini oluşturan mobil oyuncu kitlesi Türkiye’yi global oyun devleri için bir kuluçka merkezi haline getirdi. Hatta geçen sene Türkiye, en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. Ayrıca 2022 yılında da bu yükselişin devam ederek Türk oyun sektörüne yapılan yatırımların 550 milyon doların üzerine çıkmasını öngörüyoruz.’’

Mobil Oyun Alanında 5.3 Milyar Saat Vakit Geçirdik

AdColony, Türkiye’deki mobil oyuncu kitlesini anlamak için 2021’de Nielsen ile bir anket çalışması gerçekleştirdi. Araştırmaya göre Türk yetişkinlerin %78’i mobilden oyunları oynadıklarını belirtirken; bu kitlenin %52’si erkek, %42’si kadınlardan oluşuyor. Türk oyuncuların %46’sı haftada 10 saatten fazla cihazlarında oyunla uğraşıyor. En çok oynanan türler ise yüzde 48’lik payla Puzzle/Trivia/Kelime Oyunları oldu. App Annie’nin 2022 yılının ilk haftalarında yayınlandığı Mobil Raporu da Türkiye’nin potansiyelini gözler önüne seriyor.

2021 yıl sonu itibariyle Türk kullanıcıların mobil oyun uygulamalarında toplamda 5,3 milyar saat üzerinde vakit geçirdiğini görüyoruz. GlobalWebIndex’in 2021 ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği araştırmasına göre; kullanıcıların %42.7’si pandemi sonrasında akıllı telefonlarını oyun oynamak için daha fazla kullandığını belirtiyor. Bunun yanında Data Portal’ın 2021 Dijital Raporu’na göre;Türkiye’deki 16-64 yaş arası internet kullanıcılarının %83.3’ü mobil cihazlarında oyun oynamayı tercih ediyor. Ayrıca aylık olarak vakitlerinin %61.1’ni aplikasyonlarında geçiriyorlar.

10 Avrupa Ülkesinden Biriyiz

Türkiye’nin mobil oyun sektöründe en parlak dönemini geçirdiğine dikkat çeken Melisa Matlum; sektördeki gelişmeleri özetledi. Melisa Maltum “Türkiye’de 2021 yılında art arda gelen mobil oyun yatırımları; Türk sektörünün dünya çapında da duyulmasını sağladı. Geçtiğimiz sene Türkiye en çok yatırım yapılan 10 Avrupa ülkesinden biri oldu. 2021’de ABD’li oyun şirketi Zynga’nın Türkiye’deki Peak Games ve Rollic Games’i satın alması; geçtiğimiz yılların en çarpıcı olayları olarak öne çıktı. Önümüzdeki yıllarda yeni yatırımlarla sektör daha da büyüyecek.”

Exit mobile version