Rekabet Kurulu, Google’ın çevrim içi görüntülü reklamcılık ve çevrim içi reklam teknolojisi hizmetlerinde 4054 sayılı Rekabetin Korunması Hakkında Kanun’un 6. maddesinin ihlal edilip edilmediğine yönelik Google hakkında soruşturma başlatmıştı.
Rekabet Kurulu tarafından başlatılan soruşma sonuçlandı. Bu doğrultuda Google’a 2.607.563.963,59 TL idari para cezası verildi.
Google’a Neden Soruşturma Açıldı?
Soruşturma kapsamında YouTube reklam envanterinin sadece Google’ın kendi talep tarafı platformları (DSP – Demand Side Platforms) aracılığıyla satın alınabilmesi ve YouTube reklamlarının bağımsız hizmet sağlayıcıları aracılığı ile doğrulanmasını ve ölçümlenmesini engellemesi iddialarına odaklanıldı.
Bir diğer öne çıkan iddia, reklamcılık alanında dikey bütünleşik bir yapıda faaliyet gösteren Google’ın kendi ürün ve hizmetlerine özel avantaj sağlamasıydı.
Bundan hareketle Google’ın kendi DSP’lerinden gelen envanter satın alma talebini kendi arz tarafı platformlarına (SSP – Supply Side Platforms) yönlendirdiği ve kendi SSP hizmetine yayıncı reklam sunucusu aracılığı ile avantaj sağladığı iddiaları da değerlendirildi.
Soruşturma sona erdi. Google’ın DSP hizmetleri pazarında hâkim konumda olduğu, Google’ın DSP hizmetleri pazarında kendi DSP’lerinden gelen envanter satın alma taleplerini kendi SSP hizmetine yönlendirdiği iddiası üzerine ihlal tespit edilmediği belirlendi.
Google’ın yayıncı reklam sunucusu hizmetleri pazarında hâkim konumda olduğuna, Google’ın kendi SSP hizmetini kayırdığına ve bu durumun rakiplerin faaliyet yürütmesini zorlaştırdığına karar verildi. Sonuç olarak Google 2.607.563.963,59 TL idari para cezası aldı.
Yorum Yap