Zengin içeriğiyle televizyon izleme alışkanlıklarına yön veren Turkcell TV+, yerli ve yabancı dijital platformlarla dünyanın önde gelen stüdyolarının içeriklerini tek bir abonelikle izleyicilere sunuyor. TV+, “süper platform” olma yolunda ilk adımını TV+ PRO ile atmış olup platform pazarında yepyeni bir dünya yaratmayı hedefliyor.
TV+, Türkiye’nin dijital içerik platformu, dijital yayın pazarında bir ilke imza atarak önemli bir adım atmaktadır. Yerli ve yabancı birçok dijital platform ve dünyaca ünlü stüdyolarla iş birliği yaparak bir “süper platforma” dönüşen TV+, PRO ürünüyle yayıncılıkta yeni bir dönem başlatacaktır. TV+ PRO, dijital platform uygulamalarının içeriklerini bir kutu üzerinden kullanıcılara sunarak pazarda farklı bir kategori yaratmayı hedeflemektedir. Bu kapsayıcı ve dönüştürücü hamleyle TV+, çoklu abonelik çağında kullanıcıların içeriklere tek bir platformdan erişmesini sağlamaktadır.
Taşınabilir Kutu PRO ile Her Ekran Akıllı TV’ye Dönüşüyor
TV+ PRO, basın toplantısında tanıtılarak mobil veya sabit internet bağlantısıyla çalışan ve kullanıcı dostu bir ürün olarak sunuldu. TV+ PRO, güçlü donanım özellikleri ve lisanslı Android TV tabanlı yazılımıyla ileri düzeyde bir televizyon deneyimi sunmayı hedeflemektedir. Herhangi bir TV’yi akıllı bir televizyona dönüştüren TV+ PRO, içerisinde bulunan TV+ uygulaması sayesinde HDMI bağlantısı olan tüm televizyonlarda ve internet erişimi olan her noktada binlerce içeriğe ve Premium televizyon kanallarına kolayca erişim sağlamaktadır. Ayrıca TV+ PRO kullanıcıları, Google Play Store’daki tüm uygulamalara erişebilir ve istedikleri uygulamaları cihazlarına indirebilirler. TV+ PRO’nun taşınabilir olması da kullanıcılara cihazlarını istedikleri yere taşıma özgürlüğü sunmaktadır. Yazlıkta, teknede veya herhangi bir yerde internetin olduğu her yerden TV+’ın zengin içeriklerine erişmek mümkündür.
“ Turkcell TV+ ‘Süper Platform’ Olarak Konumluyoruz”
TV+ Genel Müdürü Gülçin Alıcı Gökçe, TV+ PRO hakkında bilgi vererek zenginleşen içerikler ve yenilikçi teknolojilerle platform pazarında yeni bir dönemin başladığını belirtti. Gökçe, TV+’ı gelişim alanlarıyla farklılaştırarak her şeyin bir arada olduğu bir “platformlar merkezi” haline getirmeyi hedeflediklerini ifade etti. TV+ PRO ürünüyle bu hedefe büyük bir adım attıklarını söyledi ve tüm dijital platform uygulamalarının içeriklerini izleyicilere tek bir kutu üzerinden sunacaklarını belirtti. Kullanıcı dostu bu “süper platform” ile sektörde kapsayıcı ve dönüştürücü bir rol üstlendiklerini vurguladı. TV+, kendi kategorisini oluşturma yolunda ilerlerken, diğer platformların seçkin içeriklerini bir araya getirdiklerini ve sektördeki içerik sağlayıcıların en kaliteli içeriklerine kolayca erişilebilecek yeni bir dünya yarattıklarını söyledi. Gökçe, bu adımın platform pazarını dönüştüreceğine inandıklarını ve tüm oyuncuları geliştirecek çalışmalar planladıklarını belirtti.
“Platform Devleriyle İş Birlikleri Sürecek”
Gülçin Alıcı Gökçe, tüketicilerin platform tercihlerinin içerik kalitesi ve zenginliği tarafından belirlendiğini vurgulayarak, TV+ PRO ve yeni iş birlikleri hakkında şu bilgileri verdi:
“TV+ PRO, pazarda net bir şekilde farklılaştığımız, benzeri olmayan ve TV+’ın yeni teknolojisini sergileyen bir üründür. Ürün deneyimini sürekli olarak geliştirirken, zengin içerik dünyamızla müşteri bağlılığını artırmaktayız. Bu kapsamda, uzun süredir devam eden iş birliğimizi büyüterek BluTV ile sektörde bir ilke imza attık. Bir OTT (internet üzerinden TV) servisi olan BluTV, ilk kez TV+ için bir kanal hazırlayarak bir seç-izle video paketiyle birleştirdi ve müşterilerimize önemli bir değer sunmamızı sağladı. Ayrıca, iş birliği içinde olduğumuz önemli platformlardan biri de Netflix‘tir. Müşterilerimiz, Superonline internet paketleriyle TV+ ve Netflix üyeliklerini bir arada çok avantajlı bir şekilde temin edebilir ve üyeliklerini tek bir fatura ile yönetebilirler.
Kanal tarafında, Saran Grubu/S Sport, Warner Bros. Discovery Grubu ve Disney Grubu gibi önemli platformlarla anlaşmalarımızı yeniledik. SinemaTV ile olan iş birliğimize de devam ediyoruz. Dünya çapında ünlü Moonbug Kids ve Boomerang kanallarıyla birlikte sunduğumuz çocuk kanalı sayısını 12’ye çıkardık. AMC’nin güçlü içeriklerinin yanı sıra, 19 Haziran’da dünyanın en popüler dizilerinden biri olan The Walking Dead’in yeni devam dizisi ‘Dead City’ ilk kez ve sadece TV+ta yayınlandı. Ayrıca yıl içinde Paramount’un ödüllü dizileri ve HBO’nun Game of Thrones, Sopranos, True Detective gibi kült yapımları da TV+ izleyicileriyle buluşacak. TV+’taki zengin içeriği, 150’den fazla canlı kanal ve 11 binden fazla seç-izle içeriğiyle 2023’te korumaya ve daha da büyütmeye odaklanmaktayız.”
Kullanıcıya Özel Fiyatlandırılacak
TV+ PRO zengin içerik sunma stratejisinin yanı sıra kullanıcı profillerine özel fiyatlamayla; taahhütlü-taahhütsüz, faturaya ek veya kredi kartı üzerinden, satın alma veya kiralama modeliyle satışa sunulacak. Operatör bağımsız mevcut mobil veya sabit kullanıcılar, Turkcell mağazaları ve internet üzerinden TV+ PRO’yu temin edebilecek.
TV+ 2014 Yılından Beri İstikrarla Büyüyor
TV+ pazar payını 2014 yılının ikinci çeyreğinden itibaren her çeyrekte düzenli şekilde büyütüyor. Bu yıl ilk çeyrek kapanışı itibarıyla ‘Kutu Pazar Payı’ yüzde 16,5 seviyesine ulaşırken, ‘Kablolu TV Pazar Payı’nda ise yüzde 35 seviyesine ulaştı. TV+ tavsiye edilme skorunda da son 4 çeyrekte düzenli ve istikrarlı bir büyüme yakaladı.
TV+’ın abone sayısı toplamda 2,3 milyon kişiyi aştı. Nisan 2023 dönemi verilerine göre IPTV Ev müşterisi 1,3 milyon aboneyi geçti. Premium paket kullanıcı oranı ise yüzde 76’nın üzerinde. TV+ müşteri iptal oranıyla da rakiplerinden ayrışıyor. Bu yılın ilk altı ayında yüzde 1’in altında kalan müşteri iptal oranıyla büyük bir başarıya imza attı. Kullanıcıya 150’ye yakın canlı kanal, 11 bin adedin üzerinde seç-izle kategorisinde içerik sunan TV+ hem TV’de hem mobilde ‘her yerden izle’, ‘kaydet ve izle’, ‘durdur-geri al izle’ özellikleriyle öne çıkıyor. İzleyiciler 2022 yılında TV+’ta 2 milyar saatten fazla içerik izledi.
TV+ izleyicileri bu yıl ağırlıkla film, spor ve çocuk kanallarına daha fazla ilgi gösterdi. Film kategorisinde ise en çok aksiyon ve macera filmleri izlendi. Giderek daha çok takip edilen Formula 1, İspanya (La Liga) ve İtalya (Serie A) futbol ligleri, NBA ve dünyanın en önemli Grand Slam Tenis Turnuvaları (Avustralya Açık, Roland Garros (Fransa), Wimbledon (İngiltere) ve Amerika Açık) da TV+’ın ilgi gören spor içerikleri oldu.
Yorum Yap