Ana sayfa Haber Turkcell, Almanya pazarına giriyor

Turkcell, Almanya pazarına giriyor

0

Turkcell Europe gurbetçileri hedefliyor

Turkcell tamamı kendine ait markası Turkcell Europe ile Almanya pazarına girecek. Şubat 2011″de faaliyete geçmesi planlanan uygulama ile Turkcell, nüfusu 3 milyon olan gurbetçileri hedefliyor.
Deutsche Telekom’un altyapısını kullanacak olan Turkcell yeni firmasıyla ses ve veri hizmeti vermeye başlayacak. Turkcell Europe, geniş bir dağıtım ağıyla Almanya”nın her bölgesinde toplam 60 bine yakın noktada müşterileriyle buluşacak Böylece, Avrupa’da kendi markasını vererek sanal operatörlük yapan ilk şirket olacak. 7 Ekim”de Berlin’de düzenlenen basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, “Planımız bundan sonra diğer Avrupa ülkelerine de açılmaya devam etmek” ifadesini kullandı. Ciliv, bugüne kadar Gürcistan, Azerbaycan, Moldova gibi ülkelerde faaliyette bulunduktan sonra artık Avrupa’nın ortasına, Almanya’ya Turkcell markasıyla geldiklerini belirtti.

 

 

Turkcell Europe abonelerinin Almanya’da alışık oldukları servislerden Türkiye’de de yararlanabileceklerine işaret eden Ciliv, “Artık yurt dışına çıktığınızda çok yüksek dolaşım ücretleri olmaması gerektiğini düşünüyorum. Turkcell olarak bu değişimi yaşıyoruz ama burada pek çok operatör ve regülatör de olduğu için bu daha zor” ifadesini kullandı. Ciliv ayrıca Turkcell Europe’un çağrı merkezi hizmetlerinin Türkiye’den Global Bilgi üzerinden Türkçe ve Almanca olarak verileceği bilgisini verdi.

Süreyya Ciliv, toplantıda Almanya’da mobil pazarın mevcut durumuna ilişkin bilgileri de paylaştı. Buna göre yaklaşık 82 milyon nüfusa sahip Almanya’da SIM kartı penetrasyonu yüzde 130 seviyesinde bulunuyor. Aktif olarak kullanılan 109 milyon SIM kart içerisinde ön ödemeli kartlar piyasanın yüzde 56’sını oluşturuyor. Kullanıcıların ortalama konuşma süreleri 117 dakika, ortalama abone başına aylık gelir (ARPU) 16 Euro olarak belirlenirken, mobil pazarın yüzde 34’ü MVNO’lardan ve alternatif servis sağlayıcılardan hizmet alıyor.

Almanya’da yaşayan Türkiye kökenli vatandaşların arasında cep telefonu penetrasyonu yüzde 92 ile Almanya ortalamasının altında yer alıyor. Mobil operatör seçiminde en önemli kriter, arkadaş ve ailelerin tercihi oluyor ve yüzde 43’lük bir kesim, yakınlarının kullandığı operatörü seçiyor. Turkcell’in öncelikli hedef kitlesini oluşturan Almanya’daki Türk nüfusu arasında her yıl 380 bin yeni abonelik oluşuyor. Bunlardan 55 bini ilk defa mobil hat alanlardan, geri kalan 325 bin kişilik kısmı ise numara taşıyanlardan meydana geliyor. Ortalama ARPU, 23 Euro ile Almanya ortalamasının üzerinde yer alırken, bu kişiler haftada ortalama 2 kez Türkiye’deki yakınlarını arıyorlar. Türkiye’ye ziyarete gelenlerin yüzde 63’ü Türkiye’ye her gelişte Türkiye’den yeni bir SIM kart satın alıyor.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here