Türk Telekom'dan kendi kendine öğrenen, dijital, akıllı telefon klavyesi : TAMBU

Türk Telekom'un yeni yerli, dijital klavyesi TAMBU, Türkçe odaklı öğrenme sistemiyle öneriler sunuyor.

Sabit ve mobil telefonlarla ilgili olarak sunmuş olduğu hizmetle adından sıkça söz ettiren Türk Telekom, yeni yerli ve dijital, kendi kendine öğrenen klavyesi ile hem Android ve hem de iOS cihazlarda kullanılabilecek, sohbet esnasında ifade edilmek istenen duyguları yansıtan animasyonları da bünyesinde barındıran, bütünüyle yerli klavyesi 'TAMBU'yu tanıttı. Akıllı klavye, öğrenme kapasitesi sayesinde Türkçe'ye uygun öneriler de sunacak.

Türk Telekom'un basın bildirisinde yapılan açıklama şöyle:

  • Türk Telekom, geliştirdiği platform özelliği olan yeni dijital klavye ile bilişim sektöründe yeni bir sayfa açıyor. TAMBU’da kültürümüzü yansıtan hareketli çıkartmalar, eğlenceli GIF'ler, kişiselleştirilebilir arka plan ve temalar, öğrenen klavye, atasözlerine ve deyimlere hızlı erişim gibi öğeler, kullanıcılara eğlenceli anlar sağlayacak.

     

  • İnce belli bardaktan çay isteyenler, gelirken simit al diyecekler, telaşını eteklerim zil çalıyor diyerek aktarmayı dileyenler, aman nazar değmesin diye dua edecekler, neşesini saz ya da darbuka ile anlatanlar, hatta kızgınlığını terlik fırlatarak belli eden anneler… TAMBU’da hemen her dileği, her duyguyu kolaylıkla ifade etmek için özel hazırlanmış hareketli çıkartmalar ve emojiler var. Bütün bunları ve daha birçok kültürümüze özgü duyguyu tek bir emoji ile anlatmak artık kendini ifade etmenin yeni yolu TAMBU ile mümkün.

  

  • TAMBU, klavyesindeki araç çubuğu ile birçok yeniliği ve kolaylığı ilk kez Türkiye’ye getiriyor. Yerli öğelere sahip ve milli bir mobil uygulama kullanmak isteyen herkese açık olan TAMBU, dijital dünyadaki pek çok yeniliği bir arada sunan ‘ilk yerli dijital platform’.

  • Ayrıca, “Öğrenen sistem” ile yapay zekanın kapılarını aralayan ilk yerli dijital platform TAMBU ile lokasyon bildirimi, başka dillere çeviri, konuş yaz imkanı gibi birçok özellik tek bir arayüzüzerinde sunulacak.
  • Mobil iletişimde kendini ifade etmenin yeni yolu TAMBU, gelişime açık ve esnek kullanım yapısıyla operatör bağımsız olarak Apple ve Google mağazalarından ücretsiz indirilebiliyor.

    

 

  • Türk Telekom Dijital Servisler Başkanı Ramazan Demir, “TAMBU, milli içeriklerin yanı sıra, konuşmayı yazıya döken, anlık kolay çeviri özelliği olan, lokasyon bazlı algoritmaları ile bulunduğunuz noktada aradığınız mekan ve ürünlere hızlıca ulaşmanızı sağlayacak. TAMBU’da yine bu platformdan ayrılmadan alışverişe de imkan verecek kocaman bir dünya yarattık. TAMBU’nun en önemli özelliklerinden biri de ‘öğrenen bir sistem’ olarak kurulması” diye konuştu.

Türkiye’nin lider bilgi ve iletişim teknolojileri şirketi Türk Telekom, yerli ve milli teknoloji geliştirme vizyonundan hareketle yeni geliştirdiği platform özellikli dijital klavyesi TAMBU ile, bilişim sektöründe yepyeni bir sayfa açıyor. ‘Öğrenen sistem’i ile yapay zekânın kapılarını aralayan ilk yerli dijital platform TAMBU, klavyesinin üzerinde yer alan araç çubuğu sayesinde birçok yeniliği ve kolaylığı ilk kez Türkiye’ye getiriyor. Üzerine yerleştirilen araç çubuğu özelliği ile TAMBU klavyeden hiç çıkmadan GIF gönderme, atasözleri, deyimler ve sözlüklere ulaşma, 100 farklı dilde çeviri yapma, lokasyon paylaşma imkanı sunacak. Böylece kullanıcılar, hem hızlanacak hem de incelikle düşünülmüş Türkiye’ye özgü hareketli çıkartmalar ve eğlenceli GIF’lerle yazışmalarını renklendirebilecek.

Aradığınız, “TAM DA BU”

Türkçe ve milli bir mobil uygulama kullanmak isteyen herkes için, coğrafya ve operatör bağımsız olarak sunulan TAMBU’nun adı, “aradığımız tam da bu” mottosundan yola çıkarak belirlendi. Hareketli çıkartmalar, GIF'ler, kişiselleştirilebilir arka plan ve temalar, öğrenen klavye, çeviri servisi, atasözlerine hızlı erişim, harita üzerinden konum paylaşma, konuş yazsın ve kişisel sözlük gibi özellikler, TAMBU’yupek çok dijital mobil uygulamayı bir arada sunan ‘ilk yerli dijital platform’ olarak konumlandırıyor.

Çay, simit, bağlama, nazar boncuğu ve Atasözleri 

TAMBU, Türkiye için birçok özel görsele sahip. Simitten, çaya; sazdan darbukaya, dantelli TV’den mavi klasik minibüslerimize ve nazar boncuğuna kadar birçok eğlenceli içerik TAMBU’da yer alıyor. TAMBU’nun araç çubuğu ise konum paylaşımı, çeviri, atasözlerini keşfedip paylaşma gibi işlevlere sahip. TAMBU ile kullanıcılar, herhangi bir mesajlaşma platformu üzerinden yazıştığı bir arkadaşıyla, dilediği atasözünü bulup paylaşabilecek. TAMBU’da ayrıca Türk kullanıcılarına özel hareketli çıkartmalar yer alıyor. Örneğin bir kullanıcı karşısındakine ‘etekleri zil çaldı’ ya da ‘batsın bu dünya’ demek istediğinde, TAMBU’da bunun için özel olarak tasarlanan bir hareketli çıkartmayı kullanabilecek. Ek olarak kullanıcılar, TAMBU’da kendi yaşadıkları şehre özel içerikler de bulabilecek.

Futbol maçları ile gerçek zamanlı GİF paylaşımı

TAMBU kullanıcıları, Tivibuspor’daki maçlarda enteresan pozisyonları, efsane golleri, ofsaytları gerçek zamanlı olarak GIF formunda paylaşabilecekler. Türkiye’nin en popüler spor kulüplerine ait öğeler de yine TAMBU’yla birlikte gelen görsel özellikler arasında yer buluyor.

TAMBU’nun yetenekleri her gün yenilenecek

“Öğrenen sistemi” ile yapay zekaya doğru giden yolda, son derece önemli bir adım olarak yükselen TAMBU, ülkemizde yerli dijital platform segmentinde ilk ve tek uygulama olarak da öne çıkıyor.Yaşayan ve her gün gelişen açık bir ekosistem şeklinde konumlandırılan TAMBU’nun yetenekleri de geliştiriciler tarafından sürekli olarak artırılmaya uygun. 

TAMBU Türkçe konuşanlar arasındaki sınırı kaldırıyor

TAMBU, dünyanın her yerinde, herhangi bir operatör müşterisi tarafından kullanılabilir durumda olmasıyla da öne çıkan bir ürün.  TAMBU, Türkçeye özel yazı tamamlama ve düzeltme özelliği ve F klavye seçeneği ile kullanıcılara rahat ve hızlı yazma imkânı sunarken, pratik bir şekilde sesle Türkçe yazabilme özelliğiyle de yine bir ilke imza atıyor. 

Ramazan Demir: Fark yaratan ürünlere imza atmaya devam ediyoruz

TAMBU’nun basına tanıtımını gerçekleştiren Türk Telekom Dijital Servisler Başkanı Ramazan Demir de, zengin içeriği ile kullanıcılarına hem eğlenceli hem de interaktif zaman sağlayan TAMBU’nun tüm IOS ve Android cihazlardan ücretsiz olarak indirilebildiğini vurguladı. Demir şu şekilde konuştu:“ilk yerli platform TAMBU’da sadece eğlenceli içerikler yok. TAMBU, tüm ekosisteme fayda katacak. Farklı sektörlere, markalara açık, ülke ekonomisine değer yaratacak ve yerelliğe odaklı akıllı bir platform.Örneğin, ileride markalar müşterileriyle bu platform üzerinden iletişime geçebilecekler. Ayrıca, TAMBU’nun en önemli özelliklerinden biri  “öğrenen bir sistem” olarak kurulması. Bu sayede, geliştiriciler ve Ar-Ge ekipleri açısından da büyük fırsatlara açık. TAMBU, kullanıcı alışkanlıklarını öğrendikçe kendisini o yönde daha fazla adapte ediyor ve kullanımı da aynı şekilde hızlanıyor ve kolaylaşıyor. Biz TAMBU’yu, tüm bu özellikleri ile Türkiye’ye değer katacak, uluslararası normlarda, bağımsız ve güçlü bir platform olarak konumlandırıyoruz. TAMBU’nun bu önemli özellikleri üzerine koyarak artırması, uzun yıllar global bir ürün olarak piyasada varlığını sürdürmesi, kullanıcıları hem performans hem de içerik anlamında mutlu etmesi, gelecekte dijital uygulama standartları arasında gösterilmesi ve global bir değer olarak ülkemizi gururlandırması şu an için öncelikli hedeflerimiz arasında.Bu nedenle, biz bu projeyi Türkiye sınırlarının dışına çıkarıp, yurt dışına da ihraç etmeyi planlıyoruz.

Demir: Platformdan çıkmadan alışveriş yapılabilecek

                                                                                                                  

Ramazan Demir, TAMBU’nun bir klavyeden öte insanımızın içinden çıkmadan birkaç dokunuşla pek çok ihtiyacını karşılayabileceği bir platform olduğuna dikkati çekti. Demir, “Milli içeriklerin yanı sıra, konuşmayı yazıya döken, anlık kolay çeviri özelliği olan, lokasyon bazlı algoritmaları ile bulunduğunuz noktada aradığınız mekan ve ürünlere hızlıca ulaşmanızı sağlayacak; hatta yine bu platformdan ayrılmadan alışverişe de imkan verecek kocaman bir dünya yarattık. Mesela, bir yakınınızın bebeği olmuş ve aynı babası, burnundan düşmüş demek istiyorsunuz. Bunun için TAMBU’da bıyıklı babasının burnundan düşen bıyıklı minik bebeği paylaşabilirsiniz” dedi.

Demir: Farklı iş modelleri geliştirmek için bir araç

Ramazan Demir,TAMBU’yu geleceğin dijital platform vizyonunun bir örneği olarak gördüklerini ve tüm dünyadaki telekom operatörleri arasında bir ilki gerçekleştirdiklerini vurguladı. Demir, sözlerine şu şekilde devam etti: “TAMBU’nun tasarım ve geliştirilme sürecinde farklı bir vizyon söz konusu. Klavyeler gelecekte, sadece mesajlaşma aracı olmaktan çıkarak, bir dosyayı buluttan paylaşabilecek, fotoğraf gönderimi yapabilecek, kısacası günlük temel işler için birçok ana geçit işlevi edinecektir. Tıpkı tarayıcılar gibi mesajlaşma uygulamasındaki rekabet de klavye ekosisteminde yeni bir yatırım dalgasını beraberinde getiriyor. Bu yatırımın temel nedenlerinden biri de bu tarz ürünlerin stratejik olarak işletim sistemlerinin de ötesinde işlevler üstlenmesi. TAMBU, herkese açık bir ürün. Hedef kitle potansiyeli bu anlamda uluslararası pazarı da dahil ettiğimizde bir hayli yüksek. Bu platform, e-ticaret alanında farklı iş ve gelir modelleri için de iyi bir araç olma potansiyeli barındırıyor. Bu akıllı platform, ekonomik anlamda birçok iş birliği ve kazanç modeline açık ve dolayısıyla önümüzdeki dönemde küçük şirketlerin de katma değer yaratabileceği bir yapıda.

Kutu: TAMBU ile gelen ilkler

  • Uygulamadan çıkmadan tüm mesajlaşma platformları ve sosyal medya kanallarındahareketli çıkartma paylaşımı
  • Araç çubuğu ile tüm özelliklere kolay erişim
  • Atasözü ve deyimler kataloğu
  • GiF’e özel kanal: Tivibu maçları gerçek zamanlı olarak TAMBU’da
  • Yerli ve milli emojiler, hareketli çıkartmalar ve GiF’ler

   

Türk Telekom Grubu Hakkında:

176 yıllık köklü bir geçmişe sahip olan Türk Telekom, Türkiye’nin ilk entegre telekomünikasyon operatörüdür. Müşterilerin hızla değişen iletişim ve teknoloji ihtiyaçlarına en güçlü ve en doğru şekilde cevap verebilmek amacıyla 2015 yılında Türk Telekomünikasyon A.Ş., Avea İletişim Hizmetleri A.Ş. ve TTNET A.Ş. tüzel kişiliklerini mevcut şekliyle muhafaza ederek ve tabi oldukları mevzuat ve regülasyonlara tamamen uyarak, “müşteri odaklı” ve entegre bir yapıya geçmiştir. Bireysel ve kurumsal hizmetler alanında geniş hizmet ağı ve zengin ürün çeşitliliğine sahip olan Türk Telekom, Ocak 2016 itibarıyla mobil, internet, telefon ve TV ürün ve hizmetlerini ‘Türk Telekom’ tek marka çatısı altında bir araya getirmiştir.

“Türkiye’nin Çoklu Oyuncusu” Türk Telekom’un, 30 Haziran 2017 itibarıyla 13,2 milyon sabit erişim hattı, 9,1 milyon genişbant ve 18,8 milyon mobil abonesi bulunmaktadır. Türk Telekom Grubu şirketleri Türkiye’yi yeni teknolojilerle buluşturma ve bilgi toplumuna dönüşüm sürecini hızlandırma vizyonuyla, 81 ilde 33.621 çalışanıyla hizmet vermektedir.

Türk Telekomünikasyon A.Ş., PSTN ve toptan genişbant hizmetlerini sunmakta olup, mobil operatör Avea İletişim Hizmetleri A.Ş., perakende internet hizmeti , IPTV, Uydu TV, Web TV, Mobile TV, Smart TV Hizmetleri sağlayıcısı TTNET A.Ş., Televizyon yayıncılığı ile isteğe bağlı yayıncılık (VOD) hizmetleri sağlayıcısı  Net Ekran Şirketleri, yakınsama teknolojileri şirketi Argela Yazılım ve Bilişim Teknolojileri A.Ş., BT çözüm sağlayıcısı Innova Bilişim Çözümleri A.Ş., çevrimiçi eğitim yazılımları şirketi Sebit Eğitim ve Bilgi Teknolojileri A.Ş., çağrı merkezi şirketi AssisTT Rehberlik ve Müşteri Hizmetleri A.Ş., toptan veri ve kapasite servis sağlayıcısı Türk Telekom International ve iştiraklerinin yüzde 100'üne sahiptir. 

reklam

Yorumlar

Yorumunuzu yazın

Yorumunuzu bizimle paylaşabilirsiniz

GÜNCEL İÇERİKLER