Ana sayfa Foto Galeri Tüm zamanların en popüler BMW’leri

Tüm zamanların en popüler BMW’leri

549
0

Bayerishe Motoren Werke (BMW), Tükçesi Bavyera Motor çalışmaları. Hepimiz onu “nihai sürüş makinasında” uzmanlaşan ve sürüş meraklılarını çok mutlu eden BMW olarak biliyoruz. Bir asırdan fazla bir süre önce kurulmuş olan BMW, dünyadaki en saygın otomobil üreticilerinden biri haline geldiğinde, pek sarsıntılı bir geçmişe sahip değildi.

1916’da savaş zamanı için uçak motorları üreten köklü bir geçmişe sahip olan bu kuruluş, kurulduğundan 12 yıl sonra ilk otomobili Dixi”yi üretti. Zaman geçtikçe BMW, savaş sonrası otomobillerin ve motosikletlerin kendi geleceği olduğunu gördü. Ve 1960’larda finansal sıkıntıların ardından Daimler-Benz ile birleşmenin gündeme geldiği günlerde, Isetta (Steve Urkel’in tanınmayan kahramanı) gibi otomobil modellerinden yararlanmanın bir yolunu buldu.

O zamandan beri, dedikleri gibi, geri kalan tarihtir; bu, hem yol hem de motor sporları için dünyanın gördüğü dört tekerleğin en önemli örneklerine yol açtı. Ve BMW”nin 1936″daki motor sporları başarıları, 328 ile BMW”nin ünlü Motorsport bölümünün ya da bugünkü BMW M”in ortaya çıkışına neden oldu.

 

 BMW “E30” M3
Muhtemelen BMW’nin en önemli modellerinden biri olan BMW M3, Alman tur otomobilleri şampiyonalarında üstünlük sağlamak için şirketin sahip olduğu en önemli araçtı. E30 kuşağından 3 Serisine dayanan M3’ün, BMW’nin tüm DTM zaferlerinde kapıştığı Mercedes W201 190E temelli 2.3-16v Cosworth’a verdiği cevaptı. üreticilerin, yarışmaya katılabilmeleri için tur yarış arabalarının belirli bir miktarda sıradan yol şartlarını karşılamasını gerektirmesinin sonucu ortaya çıktı. Bu, tarihin en büyük otomotiv ve motor sporları savaşlarından birine yol açtı ve bu sayede mevcut BMW M3 ve rakibi Mercedes-AMG C-Class gibi otomobillerin yaratılışını sağladı. 1985-1992 yılları arasında (1986 modeli olarak) üretilen 16,202 E30 nesil M3’ler, S14 motorlu, 2.3 litrelik hacim yerine  2,5 litre olarak, dört silindirli, atmosferik motorlu olarak üretildi. 

 

BMW “E12” M5351
“E12” olarak da bilinen giriş nesli BMW 5 Serisi, aynı zamanda üst model M535i sedan modelinin yaratılmasına da yol açtı. “M” önekinden tahmin ettiğiniz gibi, bu, otomobilin BMW”nin saygın Motorsports bölümünde tam işlem gördüğünü gösteriyor. Manuel bir şanzıman ile orta motor M1’in “M88” altı silindirli sürümüne sahip olan M535i, 210 beygir gücü ve 230 pound-fit büküm, özel bir BMW M-Technic gövde seti, spor için ayarlı süspansiyon ve direksiyon ve daha başka özelliklere sahip. Bu, BMW’nin en ikonik modellerinden biri olan saygıdeğer M5 sedan’ın temelini oluşturuyor. BMW M535i, pratik dört kapılı sedanların da spor otomobil olabileceğini dünyaya kanıtladı. M5 nihayetinde bir M535i olarak doğmuştu, ancak 1985’te daha da fazla performans göstererek M535i’nin sonunu getirdi.

 

BMW 2002
BMW’nin 1950’lerde yeniden yapılanmasını takiben, şirket 1960’larda çok sayıda satacak ve para kazanmalarına yardımcı olacak bir otomobil tasarlayıp üretmeye çalıştı. Otomobillerin Yeni Sınıf döneminin bir parçası olarak 2002, grubun en küçüğüydü ve daha büyük dört kapılı, 1500’lük kısaltılmış bir platform üzerinde çalışıyordu. 2002″nin mükemmel yol tutuşu nedeniyle BMW, spor sedan üreticisi olarak tanındı. 2002, şirketin zamanının en başarılı satış modeli haline geldi ve aynı zamanda BMW’nin en başarılı satış modellerinden biri olan 3 Serisi’nin öncüsü olma özelliğini de taşıdı.

 

BMW M1
BMW M1, şirketin ikonik modellerinden biri olarak gösterildi. 1970’lerin sonlarında 1980’lere kadar motor sporlarının zirve yaptığı dönemde BMW, yeni bir onay gereksiniminin parçası olarak, yeni bir seri için tamamen yeni bir orta motorlu spor ve yarış arabası üretmek amacıyla Lamborghini ile bir anlaşma yaptı. Ne yazık ki, işler ters gitti ve Lamborghini çekilmek zorunda kaldı ve BMW kendi başına kaldı. Şirket, projeyi BMW”nin Motorsport bölümündeki bir grup eski Lamborghini mühendisiyle tamamlamayı başardı. çok fazla değil, sadece 453 örnek üretildi, bu da onu en az sayıda üretilen BMW’lerden biri haline getirdi. Yine de, M1’in hedeflediği lig olduğu için daha fazla sıkıntı çekildi ve BMW, M1’in amacını bir tarafa bırakarak Formula 1’e odaklandı. Güç, BMW’nin 273 beygir gücüne sahip efsanevi M88’i ile sağlandı.

 


BMW “E36” M3
1992 yılında piyasaya sürülen E36 BMW M3, üçüncü nesil 3-Serisine dayanıyordu. Her ne kadar E36 M3’ün orijinal E30″a göre boyut ve ağırlığı artırdığından şikayet edilse de, E36 M3, dengesine lüksü de ekleyerek M3 için önemli bir geçiş dönemi oluşturdu. Bu modelle BMW, M3’ü yol için dönüştürülmüş bir yarış arabasından ziyade, bir statü simgesi ve lüks bir spor coupe olarak konumlandırdı. Performansın yanı sıra arabayı aynı derecede lüks yapmak suretiyle, sonraki tüm M3’lerin takip edileceği bir sahne oluşturdu. 

 


BMW “E31” 850 CSI
BMW”nin en ikonik modellerinden biri olarak gösterilen, şirketin orijinal 8-Series Coupe”u idi. 1989 yılında piyasaya sürülen 8-Series Coupe, şirketin inovasyon ve teknolojiye yönelişinde son noktaydı. Sonuç, daha önce hiç kimsenin görmediği bir otomobildi, “zamanının önünde” olma klişesini gerçekleştiriyordu.

Her ne kadar altı ileri manuel vites (850i) ve tüm araç içi fonksiyonlar için bilgi işlem ağı CAN BUS ile ilk V12 üretim aracı olma gibi ilklere sahip olsa da, gerçekten önemli bir modifiye BMW Motorsport aracı oldu. 850i’nin zaten büyük V12’sinin genişletilmiş M-ayarlı versiyonuna sahipti; standart altı ileri manuel vites; BMW M ayarlı süspansiyon, frenler ve direksiyon; ve daha başka özelliklere sahip olan 850CSI, üretilen en büyük modellerden biri idi. Basit bir şekilde daha önce tek bir pakette görülmemiş performans, lüks ve yenilikçi teknolojinin eşsiz bir kombinasyonunu sundu. Sadece 1.510 adet 850CSI üretildi.

 


BMW Z3 M Coupe
BMW”nin en büyük tuhaflarından biri de şimdiye kadar yapılmış en iyi otomobillerinden biri oldu. E36 nesil 3 Serisi’ne dayanan Z3, marka için yeni bir spor roadster olarak hayata geçti. Bununla birlikte, Z3 roadster, kalburüstü bir model olarak öne çıkan Z3 Coupe, daha da özel olarak, Z3 M Coupe kadar olamadı. M Coupe’u MW Motorsport bölümü yarattı, E36 M3 ile aynı motora, şanzımana ve benzer ayarlara sahipti, Z3 Coupe’un oldukça değiştirilmiş bir sürümüydü. Z3 M Coupe genellikle E36 3 Serisi platformunun en iyi örneklerinden biri olarak kabul edilir.

 


BMW “E39” M5
Orijinal E12 M535i, BMW’nin yüksek performanslı spor arabalarını pratik olarak sedanlardan yapma konusundaki ününü oluşturmasına yardımcı olmasına rağmen, otomobilin temelini tarihin en büyük performans simgelerinden biri olarak gerçekten güçlendiren ikinci nesil M5 oldu. üçüncü “E39” nesil 5-Serisi’ne dayanan, 400 beygir gücündeki V8 ve inanılmaz yol tutuşu ile Porsches’a ayak uydurdu. E39 M5, BMW”nin en büyük hareketlerinden biri olarak gösteriliyor ve şirketin en üst düzey motorlu araçların tedarikçisi olarak 1990″ların sonlarındaki zirvesini temsil ediyor.

 


BMW 507
1950’li yıllarda ABD’li ithalatçı Max Hoffman’ın tavsiyesiyle tasarlanan BMW 507, şirketin ilk modellerinden biridir. Mercedes-Benz”in o zamanların inanılmaz 300SL roadster’ına, daha ucuz “Triumph” ve “MG roadster”lerın yanı sıra daha kaliteli bir alternatif olarak tasarlanmış bir rakip olarak gösterildi. BMW’nin ilk üretimi V8, 3.2 litrelik bir birim, 150 beygir gücü ve dört ileri manuel vitese sahipti . Elvis Presley’in iki tane vardı; bu, 507’nin neden ikonik olduğunu ve dolayısıyla şimdiye kadar yapılmış en önemli BMW’lerden biri olduğunu açıklar.

 


BMW E9
Son olarak ve en önemlisi, 1960’larda BMW’lerin aynı “Yeni Sınıf” dönemine dayanan BMW E9 coupe”lar. Küçük 1600/2002’den daha büyük olmasına rağmen, E9 daha çok 6-Serisi ve 8-Serisi coupe”lların öncüsüdür. Daha dikkat çekici sürümler, genellikle 3.0 CS ve 3.0 CSL otomobilleri olarak adlandırılan E9 cope”ların daha sonraki sürümleridir. O yıl, Avrupa Touring Otomobil Şampiyonası onayı için üretilen 1972’deki 3.0CSL’den ötürü şimdiye kadar yapılmış en önemli BMW’lerden biri olarak gösteriliyor. Geliştirilmiş performans için bir yarış gövdesi setine sahip ve 3.0CS “M30″un değiştirilmiş bir sürümü olarak yaklaşık 1.265 adet 3.0CSL üretildi.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here