Ana sayfa Foto Galeri Tüm zamanların en iyi Porsche’ları

Tüm zamanların en iyi Porsche’ları

1557
0

Alman spor otomobil üreticilerinin kalabalık dünyasında bile Porsche bir efsanedir. Yaklaşık 100 yıldan beri şirket, dünyanın en büyüleyici ve hayranlık uyandıran performans arabalarını üretiyor ve ikonik 911 modeli artık diğer süper otomobillerin kıyaslandığı bir kriter haline geldi. Ancak, bir modelini en sevilen model olarak tanımlamak zor, bu nedenle bu listede en iyilerinden bir derleme yaptık. Bazıları eski zamanların klasikleri ve bazıları ise montaj hattından daha yeni çıkmışlar, ancak hepsinin ortak bir noktası var – çok hızlılar. Konsept modellerden de bir örnek aldık.

 

Porsche 918 Spyder
918 Spyder, Porsche’un şimdiye kadar sunduğu en yetenekli ve teknolojik açıdan etkileyici yol otomobilidir. Araç, McLaren P1’den iki yıl önce ve LaFerrari’nin sahneye çıkışından üç yıl önce, 2010 Cenevre Otomobil Fuarı’nda ilk kez “hibrid hiper otomobil” terimi ile sunuldu.

Performans açısından 918, az sayıda aracın yapabileceği şeyleri yapabiliyor. Doğal olarak havalandırılan 4.6 litrelik V8, 887 beygir gücü ve 1275 newton metrelik bir tork üretmek için iki elektrik motoruyla uyum içinde çalışıyor. Dört çeker hiper otomobil yalnızca 2,5 saniyede 100km hıza çıkıyor, ancak Nürburgring pisti kontrollü bir şekilde 6:57’de tamamlanmıştır. Bugüne kadar bunu yapan en hızlı üçüncü otomobil oldu. 918’in inanılmaz şekilde şekillendirilmiş gövdesini ve gelişen hibrid teknolojiyi de buna ekleyin. Zamanın testine karşı ayakta kalan büyüleyici bir araç.

 


 

Porsche 356
918 Spyder nispeten yeni bir otomobil, bu yüzden yeni bir giriş için, gelin baştan başlayalım. Porsche 1931’de kuruldu, ancak 1948 yılına kadar ilk araçlarını piyasaya çıkarmadı ve bu ilk otomobil 356 oldu. 356, Porsche için daha fazla açıdan bir zemin hazırladı, zira basit, hafif bir pakette bir arka motor tasarımına sahip. Tanıdık geliyor mu? 356’nın “küvet” tasarım temaları bugün hala satılan Porsche’larda çok önemli bir konuma sahipken, iki kapılı stil için de şablon oluşturdu.

356″nın yedi yıllık ömrü boyunca birden fazla varyantı üretildi. En çok beğenileni 1950’lerin sonundaki 356 Speedster’dır, çünkü biçimi 911 GT3 gibi gelecekteki özel modellerde kullanılmıştır. 356, şimdiye kadar koleksiyonu en çok yapılan Porsche’lardan biridir.

 

Porsche 917
Porsche, tarihin en verimli yarış otomobili üreticilerinden biridir ve 917 bunun en büyük nedenlerinden biridir. Amaca yönelik üretilen dayanıklı 917 ile Porsche, Daytona, Monza, Spa, Brands Hatch, Austria Ring ve Watkins Glen’de 1970’de kazandı ve 1970 ve 1971’de de Le Mans’da ilk zaferlerini kazandı. 
917’nin gücü, ultra hafif alüminyum şasisi ve aslında ilk 12-silindirli Porsche motoru olan inanılmaz düz-12’den geliyor. Başlangıçta 520 beygir üretildi, ancak daha sonra turboşarj edildi ve 1.000 bg’den daha fazla performans elde etmek üzere Can-Am yarışı için ayarlandı. Bu, bütün zamanların en güçlü motor sporları yarışçılarından biri olmasını sağlıyor.

Mesleki kariyerinin simgesel olmasının yanı sıra, otomobil Steve McQueen’in 1971″deki filmi Le Mans filminde de göründü. Filmde 917″nin olduğu sahnelerde, mavi ve turuncu Gulf-Porsche 917K kullanıldı. 

 

Porsche 959
Bu şimdi tamamen farklı bir şey. Porsche öncelikle asfalt üzerinde hakimiyeti ile biliniyor, ancak orjinal 959 daha az gidilen yollar için üretildi. Esasen dört çeker bir yükseltilmiş 911 olan 959, Paris-Dakar rallisini kazanmak için tasarlanan B grubu bir ralli aracı olarak hayata başladı. 1985’te hayal kırıklığı yaratan bir başlangıçtan sonra Porsche, 1986’da birinci ve ikinci sırada yer aldı.

Kısa süre sonra bir üretim türü çıkarıldı ve zamanında dünyanın en ileri teknolojik otomobillerinden biriydi. Dört çeker sistemi inanılmaz derecede iyi performans gösterdi, aslında sonra gelen her 911 Turbo dört çeker özelliğine sahip oldu. Buna ek olarak, spor otomobile, patlasa da gidilebilen lastiklerle magnezyum tekerlekler takıldı ve 450 hp’lik altı silindirli motor, sıralı turbo şarj için kullanıldı. 

959, sadece zamanının en gelişmiş spor otomobillerinden biri değildi, aynı zamanda en pahalı araçlardan da biriydi. 300 örnekten her biri inanılmaz bir fiyata $225,000’a satıldı (1986″da bu büyük paraydı), ancak bu, otomobilin Porsche’ye maliyetinin yarısından daha azıydı. Bugün, açık artırmada 1 milyon dolardan fazlaya gidiyorlar.

 

Porsche 911 Carrera RS
En çok aranan 911’lerden biri olan 911 Carrera RS, ikonlar arasında bir ikondur. Motor sporları onay gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanan “Rennsport” modelleri o zamanki diğer 911 modellerine kıyasla daha hafif, daha güçlü ve daha odaklıydı ve otomobilin stili, heyecan arayan doğasını yansıtıyordu. Genellikle basit bir kabin, sert süspansiyon ve büyük fren kiti ile donatılmış olan 1973-1974 Carrera RS, baştan aşağı bir sürücü arabasıydı ve bulunmasının imkansız olmasının nedeni kısmen buydu. 

Son on yılda, 911 Carrera RS”in değeri inanılmaz oranda arttı, %699. Telegraph’a göre, Carrera RS 2.7, aracın farklı modelleri açık artırmada yaklaşık 2 milyon dolar getirdiğinden, son 10 yıldaki en iyi klasik otomobil yatırımını temsil ediyor. Klasik spor otomobilleri için bir zirve varsa, işte bu model orada olurdu. 

 

Porsche 550 Spyder
550 Spyder, Porsche’un ilk amaca yönelik üretilmiş yarış otomobiliydi, bu nedenle araç, Porsche’un motorlu sporlar yolunda uzun ve öyküsü olan bir yolculuktaki ilk adımlarını temsil ediyor. Ayrıca Porsche, Volkswagen Beetle’ın arka motor yerleşimini, 550’lerin arka aks ve şanzımanların arkasına yerleştirmek yerine önüne yerleştirildiği, bir arka orta-motor düzenini yeniden düşündüğü görüldü. Bu, denge ve çevikliği son derece geliştirdi, ancak arka koltuğu öldürerek büyük bir hayal kırıklığı yarattı. 

Kusursuz performansına ve görünümüne rağmen, 550 Spyder’ın biraz sıkıntılı bir geçmişi var. Belki de en ünlü örnek, 1955’te bir yarışa çıkarken James Dean’in kaza yaparak öldüğü “Little Bastard” adını verdiği otomobiliydi. Bugün araç, en yaygın kit otomobillerden biridir.

 

Porsche Carrera GT
Son 10 yılda kaç tane süper otomobilin değiştiğine dair bir örneğe ihtiyacınız varsa, 918 Spyder’ı atası olduğu 2005’teki Carrera GT ile karşılaştırın. Her iki otomobil de korkunç hızlıdır, ancak 918 çeşitli işletim modları, hareketli dört tekerlek ve dört çeker seçeneği sunarken, Carrera GT henüz hamdır. Arkadan itişli, manuel şanzıman ve elektronik stabilite kontrolü bulunmayan 605 beygir gücündeki GT, çoğu 911’i evcilleştirdi.

Porsche o sırada 986 Boxster ve Cayenne’in başarısı için çalışıyordu, bu yüzden Carrera GT, Porsche’nin hala uç noktada bir sürücü arabası yapabileceğini hatırlatmaya hizmet etti. Ve bunu da yaptı.

İnanılmaz güzel bir şey yaptı, çünkü Carrera GT, şimdiye kadar bir Porsche rozeti takmak açısından en çekici otomobillerden biridir. Egzotik, iyi orantılı ve harika bir şekilde arka motor havalandırmalarına ve çıkık hız kesici kanatlarına kadar mükemmel bir şekilde tasarlanmıştır ve yatak odasında Ferrari ve Lamborghini’nin hemen yanında yer alacak bir poster olacaktır. 2004’te, aracın 448 bin dolar gibi bir maliyeti vardı. 

 

Porsche 986 Boxster
Boxster genellikle 911’in sulanmış bir versiyonu olduğu için eleştirilir, ancak aslında şirketin şimdiye kadar piyasaya sürdüğü en önemli otomobillerden biridir. Basit bir şekilde söylemek gerekirse, Porsche, 1990’ların sonlarında 986 Boxster’ın başarısı olmasaydı şu anda olmayabilirdi, çünkü şirket o zaman ciddi mali sıkıntılarla karşı karşıya kalmıştı.

Son durgunluk ve 928 satışlarının kötü olması nedeniyle Porsche nakit akışına ihtiyaç duydu. Bunu elde etmek için, 911 tarzı altı silindirli düz motor ile 550 Spyder’in klasik orta arka motor düzenini birleştirdi ve buna Boxster dedi. Sonuç? Satışlarda Porsche’yi kurtaran artış. 

Boxster olmadan, ne Carrera GT, ne 918 Spyder, ne Cayman ne de 911 R olurdu, bu yüzden Porsche’un giriş seviyesi modeline çok çok teşekkür etmek lazım. 

 

Porsche 928
928, 1977 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilendiğinde, Porsche sevenler dehşete düştü. 911’in ardılı olduğu söylenen 928, tam bir spor otomobilden çok büyük gezilerin arabasıydı ve daha da kötüsü Porsche gitti motoru öne yerleştirdi. Buna nasıl cüret edebilirdi?

Tarih, araç için toplumdan daha nazik davrandı. Neden? çünkü 928 gizli bir şekilde harikaydı. Araba, o zaman diğer herhangi bir Porsche’de bulunmayan bir düzeyde konfor ve görkem sundu ve aslında kullanışlı bir arka koltuğu da vardı. Parkurdaki 911″e ayak uyduracak mıydı? Kesinlikle hayır. 316 beygirlik bir V8 ile (bu arada şirketin ilk üretimi) bunu kullanırken çok eğlenebilirsiniz. 

 

Porsche 911 Turbo
Porsche, 911’dir. Araç hala geliştirilirken, 1975 yılında turboşarj ilavesi otomobilin dönüm noktası olarak gösterilebilir. Zorunlu indüksiyon ilavesi, 911’i gerçek süper otomobil seviyelerine yükseltti, altı silindirli düz motoru 260 hp’ye çıkardı. Evet, 75’ten önce üretilmiş çok sayıda harika 911 vardı, ancak 930 (çoğunlukla 911 Turbo olarak bilinir) o zamana kadar duyulmamış bir hız seviyesi sundu. 

Birçok klasik Porsche’da olduğu gibi şirketin ilk turbo sokak otomobili gerilim dolu bir deneyimdi. çekiş açısından çok düşük bir hata payı vardı ve şimdi adı kötüye çıkan, kalkışta patinaj çekme eğilimi geliştirdi. Turbo’nun sağ pedalının aşırı gücünü göz önüne alırsak, tecrübesiz sürücüler kuyruk attırırlardı, böylece külhanbeylik şöhreti doğdu.  

 

Porsche 935
Düz burun ve karikatürize çamurlukları ile 935, şimdiye kadar Porsche fabrikasından çıkan en sıradışı görünümlü yarış otomobillerinden biridir, aynı zamanda en etkililerinden de. 1976 ve 1984 yılları arasında 935 spor otomobil yarışına hakim oldu, böylece ciddi bir performans aracı olarak 911’in şöhretini geliştirmeye yardımcı oldu. 

Evet, çılgın gövde altında bir 911’in temel şasisi bulunuyordu. 1970’lerin ortalarında yürürlüğe giren kurallar, üreticilerin otomobillerinin karoserilerini yarış için geniş ölçüde değiştirmelerine izin verdi, ancak temel çatı aynı kaldı. Bu, Porsche mühendislerinin güçlü ve turboşarjlı bir motorla eşleştirdikleri daha aerodinamik bir gövde yaratmalarına izin verdi. 

935, üretilen modeller ve amaca uygun prototip yarışçılar temel alınarak üretilen yarış arabaları arasındaki boşluğu kapattı. 935, Le Mans’da genel bir galibiyet de dahil olmak üzere çok sayıda klasmanda galibiyet ve zafer kazandıkça, iyi bir model olduğu ortaya çıktı. Ancak otomobilin ikonik tasarımı (en uç örneği “Moby Dick” lakaplıydı) herkeste büyük etki yarattı. 

 

Porsche Mission E konsept
Mission E, tamamen elektrikli, bağlantılı ve yüksek teknolojiye sahip yepyeni bir Porsche türünü temsil ediyor. Porsche, temel marka değerlerini sulandırmadan böyle bir otomobil üretme konusunda güvence veriyor. Konsept, ilk kez 2015 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ortaya çıktı ve üretilecek model on yıla kadar showroom’lara ulaşacak.

Mission E’nin tasarımının, konseptten üretim modeline geçerken çok fazla değişmeyeceğini biliyoruz. İlk raporlar, Porsche’un sırasıyla 400, 536 ve 670 hp olarak derecelendirilmiş üç sürümü sunacağını iddia ediyor. Fiyat, Mission E’yi Tesla Model S”in alanına taşıyacak şekilde, 75.000 dolardan başlayacak. Tesla endişelenmeli mi? Onu zaman gösterecek.

ESET Banner_700x80 Bellatrix technotoday

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here