Ana sayfa Donanım Tube Tech Scm 2b

Tube Tech Scm 2b

0

Sizin için özel olarak seçtiğimiz stüdyo ekipmanları, ülkemizin mix yanında analog mastering imkanı da sunan önemli stüdyolarından MobaseriSound’da test ediliyor
 

Mobaseri Sound test ekibi olarak birbirinden ilginç audio ekipmanları test ettik. Bu ekipmanlar sırası ile TUBE TECH SCM 2B,TC ELECTRONIC BMC2, ART VLA II, GOLDEN AGE EQ73, SONODYN SM50AK&SM100AK.
 
tube tech smc 2b
 
En az sizin kadar heyecan duyduğum mavi renkli Danimarkalı’nın testine başlamadan önce bazı notlara bakalım. Audio kompresör sektöründe son yıllarda müthiş bir çekişme söz konusu. Artı standart ayarlar dışında çok çeşitli fonksiyonlar eklenerek kompresörler güçlendirildi. Şunu hatırlatmadan geçemeyeceğim; software dinamikler hiçbir zaman analog dinamiklerin yerini tutamaz. Verdiğiniz değerleri tam işlemleyemediği için; değerleri normal analog bir işlemcide uygulayacağınız değerlerin üç veya dört katı olarak vermek zorundasınız. Sonuçta sayısal müzik bir yere kadar yaşayabiliyor. Bir çok kez multiband kompresör kullandım fakat çoğu audio camiasında multiband kullanmaktan korkulduğuna denk geldim. Aslen çok daha basit ve çok daha yetenekli bir yapıya sahip. Eq kullanımından daha homojen ve müzik yanlısı.

 

Tube Tech şirketi yüksek seviyeli ekipmanlar yapan bir marka. Adından da anlaşılacağı gibi tüm ekipmanlar neredeyse TUBE yapıya sahip. Kompresörlerin çoğu ise opto çalışan teknolojide. Test için tercih ettiğimiz kompresörümüz ise SMC 2B.Multiband opto yapıya sahip SMC 2B”nin piyasada çok az rakibi var. Dünyada mix, mastering ve PA alanında çok kullanılan bir kompresör. Yapısını tanımakla başlayalım.
 
ali mobaseri
 
SMC 2B, üç U bir gövdeye sahip. Arka kısmında swichcraft connector’ler kullanılarak giriş ve çıkışlar konumlandırılmış. SMC 2B sizden toprak destekli 220 volt AC besleme istemekte. Böyle bir cihazı alelade tasarlanmış bir AC besleme ile beslememenizi tavsiye ederim. ön kısım ise analog tasarım sevenler için tam bir şölen. çok yakışıklı bir power on ışığı herşeyi anlatıyor. Ama yanıltıyor da. Eski bazı kompresörlerin sound”u mevcut ama onlar kadar hantal değil. Gayet hızlı. ön kısımda üç band kompresör ayarları ve crossover ayarı bulunmakta. Crossover ayarlarının yanında bulunan bir swich mevcut bulunan ayarları x4 yaparak frekans ayarlarını değiştiriyor. Master katında ise çıkış gücünü ayarlayabileceğiniz +10 dB bir knob bulunuyor. Bu bölümde bir adet 1.5 dB Balance knob bulunuyor. Bu balance ise sizin bazı dengesizlikleri keskin değil daha yumuşak ayarlamanıza izin veriyor. Compressor katında tüm kanallarda aynı ayarlara sahip knob”lar bulunuyor. Bu ayarlar;Threshold -20dB-Ratio 1.5.1′ den 10.1-Attack,Release Fast-Slow-Gain +10dB şeklinde konumlandırılmış. Tüm kanalların yanında ne kadar compression uyguladığınızı gösteren VU meter”lar bulunuyor. SMC 2B”de 4 adet ECC 81,2 adet ECC 82,2 adet ECC 83 tüpler kullanılmış.

 

Gelelim müzik üzerindeki etkisine; öncelikle şunu söylemeliyim ki bu cihaz gerçekten hem çok hızlı hem de size EQ kullandırmamaya yeminli. İnanılmaz bir yeteneğe sahip. Tube bir yapısı olmasına karşın kesinlikle gürültü seviyesi yok denilecek kadar az. Bir Audio datasını size 3 bölüme bölüp hepsine ayrı zaman diliminde compression uygulamanıza imkan tanıyor. Benim gibi mastering mühendisleri için bu tam bir ambulans diyebilirim. Bazı kötü kayıtları çok rahatlıkla toparlayabiliyor. Sahnesi kaymış mix”leri çok rahat sahneye yerleştirebiliyor. özellikle müziğin içinde bazı frekanslar farklı farklı zamanlarda hareket edebiliyor.
 
tube tech
 
Genel stereo compressor”ler toparlama sırasında ilk vuruşu baz alıyorlar veya giriş zamanını geciktirirseniz; ikinci veya üçüncü vuruşları dikkate alıyorlar. Bu da ya hi yada low frekansları gereksiz yere kaybetmenize sebep oluyor. Bir başka tercih ise giriş zamanını hızlı çıkış zamanını uzun tutup knee devreye almanız olacaktır. Ama bu da sizi pasif kısımlarda gereksiz dalgalanmalara maruz bırakacaktır. İşte bu noktada SMC 2B sizin için kardeşten yakın olacaktır. Hatta bir ana veya baba olacaktır. İstediğiniz frekans aralığını ayarlayın ve o kısma compression uygulayın. Kayıt sırasında size sadece de-esser gibi yardımcı olacaktır. Bu cihaz daha çok mix ve mastering için tasarlanmış. Kayıtta genel bir compresor veya channel strip kullanmanızı tavsiye ederim. Ama hucum kayıt yapabiliyorsanız kesinlikle bulundurmanız faydanıza olacaktır.

 

Tüm müzik tarzlarına hitap ettiğini söyleyebilirim. Ama en çok başarılı olduğu tarzlar; dance, pop, underground, rock diyebiliriz. özellikle çok yumuşak ve dominant olmaması, gain ve balance katının inanılmaz clean olması ,onu bir çok noktada kullanmanıza olanak sağlıyor. Bir yanılgıyı düzeltmek istiyorum;ülkemizde bir çok cihazın mastering versiyonları seçiliyor. Sebebi sanırım yanlış algı olmalı. Cihazların mastering versiyonları daha iyi diye bir olgu yoktur. Mastering versiyonlarının hareket kabiliyeti ve gain kazançları, normal versiyonlarından daha düşüktür. Ayarların tam aynı olması ve herhangi ayar kaçırma yaşanmaması için kademeli potansiyometre kullanılır. Eğer Mastering yapıyorsanız bunu mix odasında veya aranje odasında,normal studio monitörleri, masteringe uygun olmayan converter”lar ve tabi en önemlisi matematiksel hesaplamalar olmadan yapamazsınız. Bunun için de gereksiz bütçe harcamalarına gerek yok. Aradaki fark ile daha önemli noktalarda faydalı ekipmanlar seçmeniz müziğinizi bir kaç adım öteye taşıyacaktır. Dünyada hatırı sayılır mastering mühendisleri bile bir çok cihazın normal versiyonlarını tercih etmekteler. İnternette küçük bir araştırma ile bunu pekiştirebilirsiniz.
 

 
Gelelim sonuca. Ben mastering stüdyoma bir adet aldım. Bu sanırım kalitesiyle ilgili gösterebileceğim önemli bir kanıt. özellikle ülkemizde Amerika ve Avrupa fiyatına satılması, çok yetenekli, fonksiyonel olması, malzeme kalitesi ve işçiliğin süper olması bizden tam puan aldı. Türkiye distribütörü Akalın Müzik. Satış fiyatı ise 3800 Euro artı KDV”dir.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here