Ana sayfa Donanım Trapcode Particular

Trapcode Particular

0

Yeniden merhaba arkadaşlar. Bu ayki sayımız da motion graphic, compositing, special fx gibi bir çok alanda kullanılan bir Plug-ini (eklenti) inceleme fırsatı bulacağız.

Trapcode Particular adından da anlaşılacağı gibi 3D parçacık sistemlerinin özelliklerine ve projelerimizde nasıl kullanabileceğimize dair konulara değineceğiz. Trapcode Particular ile birçok değişik efektler üretebilir, sahnenizi daha da güzelleştirebilirsiniz. Havai fişekler, ateş, duman, yazı oluşumları, havada uçuşan parçacıklar, kar, yağmur, fırtına, renkli bulutlar, iz bırakan ışıklar gibi aklınıza gelen ve gelmeyen birçok efekti oluşturmak Trapcode Particular ile hem basit hem de eğlenceli.

 

Trapcode Particular ile yapılmış çalışmalardan birkaç örneği de aşağıdaki  resimlerde (resim1-2-3-4-5-6-7-8) görebilirsiniz.
 


-Resim 1-


-Resim 3-


-Resim 5-


-Resim 7-

 
-Resim 2-


-Resim 4-


-Resim 6-


-Resim 8-

 

Artık parçacık sistemi ile ilgili çalışmalarımıza başlayabiliriz. Bu plugini olmayan arkadaşlar  ” http://www.redgiantsoftware.com/  sayfasından demo sürümünü indirebilirler..

öncelikle parçacık sistemlerini  biraz tanıyarak işe başlayabiliriz. Trapcode Particular yükledikten sonra AE de effects menüsünün altında Trapcode kategorisinin içinden ulaşabilirsiniz. Trapcode Particular temel olarak sekiz gruptan oluşan bir kullanıcı paneline sahip şimdi kısaca bunların temel işlevlerine göz atabiliriz. (Resim 9)

 
-Resim 9-

 


-Resim 10-


-Resim 11-

  Emitter Grubu:
Parça cıkların oluşumunu sağlayan yansıtıcının tipi, hızı, tipi, yönü, pozisyonu, sayısı gibi özelliklerini ayarla yabildi ğimiz kontrollerin bulunduğu kısımdır.

Particles/sec:
Saniyede  kaç parçacık oluşacağını belirtir. Yüksek değerler parçacıkların çok ve renderın yavaş olması anlamına gelir, düşük değerler seyrek parçacıklar anlamına gelir ve normalde çalışmak için hızlıdır.

Emitter Type:
Yansıtıcının şekli ve işlevselliğini belirtir.

Position XY & Position Z:
Parçacıkların 3D uzaydaki yeri ve konumunu belirler.

Direction:
Parçacıkların başlangıçtaki yönünü belirler
(Resim10-11)

 

Direction Spread:
Belli bir yöne doğru hareket eden parçacıkların zaman içinde genişleyerek yayılmasını sağlar.

X,Y and Z Rotation:
Emitter in XYZ eksenlerinde dönmesini sağlar

Velocity:
Yenidoğan parçacıkların ilk hızını belirler.

Velocity Random:
Yenidoğan parçacıkların ilk hızına rastgelelik ekler.

Velocity from Motion:
Emmitter in hareket ve hızına göre parçacıkların dağılmasını belirler

Emitter Size X,Y and Z:
Point emitters için, bu kontrol devre dışıdır. Diğer seçenekler için de emitterin boyunu belirler.

Particle Grubu:
Bu grupta parçacıların görünümü ile ilgili tüm ayarları bulabilirsiniz. Büyüklüğü transparanlığı, rengi, şekli gibi ayarlar ve bu ayarların zaman içindeki değişimlerini kontrol edebileceğimiz ayarları içerir.

Life [sec]:
Parçacıkların zaman içindeki yaşam sürelerini belirlediğimiz yerdir. Parçacıklar oluştuktan sonra ekranda ne kadar kalacağını buradan belirleriz.

 

Life Random [%]:
Parçacıkların yaşam sürelerine rastgelelik ekler normalde ilk oluşan parçacık ilk kaybolurken bu değerle rastgele kaybolmaları ve böylece daha doğal bir görünüm oluşturmamızı sağlar.

Particle Type:
Parçacıkların şeklini belirlediğimiz kısım, buradan yıldız, küre, duman gibi hazır şekillerin dışında kendi hazırladığımız nesneleride parçacık olarak atayabiliriz.
(resim 16- 17-18)
 

 

-Resim 16-

-Resim 17-

 
-Resim 18-

 

 

Sphere/Cloudlet/Smokelet Feather:
TP nin kendi hazır parçacıklarının yumuşaklık değerini belirlediğimiz kısım.

Custom:
Kendi  hazırladığımız özel parçacıkların kontrollerini bu kısımdan yapabiliriz.
Bunlar dışında yine parçacıklarının renk doku büyüklük rotasyon gibi özelliklerini yine bu kısımdan ayarlayabiliriz.

Shading Grubu:
Bu bölümde 3D uzayda parçacıkların sahnedeki ışıktan etkilenip birbiri üzerine gölge düşürmesi  vb ayarları yapabiliriz.

Physics Grubu:
Parçacıkların fiziksel dinamiksel hareketlerini belirlediğimiz kısım. Havayla etkileşim türbülans veya parçacıkların herhangi bir layera çarpması ve buna bağlı bir tepki vermesini ayarlayabiliriz.

Physics Model:
İki tip fizik modeli mevcuttur: Air ve Bounce
(Resim 12-13)

 

-Resim 12-

-Resim 13-

 

Gravity:
Bu kontrol parçacıkların yerçekiminden etkilenmesini ve buna göre hareket etmesini sağlar eksi ve artı değerler olabilir.

Physics Time Factor:
Bu parametre, zaman içinde tam kontrol sağlar. Bu hızlandırma veya hareketleri  tamamen ya da dondurarak yavaşlatmak ya da geriye oynatmak için kullanılabilir.

Aux System Grubu:
Bu parçacık sistemi içinde ayrı bir parçacık bir sistemdir. Aux parçacıklar ana sistemden  yayılan parçacıklardan yeni parçacıkların oluşmasını sağlar; bu iki şekilde olabilir çarpışma, sıçramadan kaynaklı olarak her parçacıktan yeni parçacık oluşması yada parçacıkların 3D uzaydaki hava hareketlerinden  kaynaklı olarak yeni parçacıkların oluşmasıdır.
 


-Resim 14-

Resim 15-
  World Transform Grubu:
World Transform sahnede kamerayı hareket ettirmeden kameranın bakış açısı değiştirir. Yani bütün parçacık sistemini 3D uzayda istediğimiz gibi konumlandırmamızı sağlar.

Visibility Grubu
Bu özellik ile parçacıkların kamera açısına uzaklık yakınlık konumuna  layerların pozisyonlarına göre görünüp görünmemesini ayarlayabiliriz.

Rendering Grubu
Son olarak ta render kısmından da parçacıkların ne şekilde renderlanacağı alan derinliği motion blur özelliklerinin ön izleme ve son çıkış ayarlarının yapıldığı kısımdır.
(Resim 14- 15)

 

Evet arkadaşlar temel olarak parçacık sistemlerinin araçlarını inceledik. Bu araçlara tam anlamıyla hakim olmak tabi ki sizin elinizde. Bu araçları daha detaylıca inceleyip demeler yaparak kendinizi geliştirebilirsiniz.

Bir sonraki yazıda tekrar görüşmek üzere hoşça kalın.

Osman Ersin TOPALOĞLU

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here