Toyota Motor Corp Perşembe günü yaptığı açıklamada, Ekim ayında dünya çapında yaklaşık 800.000 araç üretmeyi planladığını ve yarı iletken kıtlığı nedeniyle aylık ortalama üretim planının yaklaşık 100.000 gerisinde olduğunu söyledi.
Düşüş, çip kıtlığının, mali yılın ikinci yarısında mart sonuna kadar olan satışlarla dünyanın en büyük otomobil üreticisinde üretimi engellemeye devam edeceğinin endişe verici bir işareti olarak görülebilir.
Bu, grubun ana araç bileşenindeki eksiklikten ve daha geniş tedarik zinciri kesintilerinden kaynaklanan üretim açığından geri dönmesi için çok önemli bir dönem olarak görülüyor.
Yine de Toyota, 9,7 milyon adetlik rekor tahminine bağlı kalarak, mevcut mali yıl için küresel araç üretim hedefini ayarlamadı.
Japon otomobil üreticisi, geçen ay Eylül’den Kasım’a kadar ayda ortalama 900.000 araç üretmeyi hedeflediğini söyledi.
Perşembe günü yaptığı açıklamada, şimdi Ekim’den Aralık’a kadar ayda ortalama 850.000 araç üretmeyi beklediğini söyledi.
Toyota Üretimi Askıya Alacak
Ekim ayı üretim planına göre Toyota, yedi yerli fabrikada 10 hat için 12 güne kadar üretimi askıya alacak.
Japon otomobil üreticileri daha önce çip sıkıntısının hafiflediğini öne sürmüştü, ancak ne zaman çözüleceği belli değil.
Morgan Stanley MUFG Securities Co. tarafından yayınlanan bir raporda, çip arzı sıkıntısının mali yılın ikinci çeyreğinden itibaren hafifleyeceği beklentilerine rağmen, elektrikli araçlardaki ve gelişmiş sürücü destek sistemleriyle donatılmış otomobillerdeki artışın araç başına daha fazla yarı iletken gerektireceğini söyledi. Çarşamba.
Toyota’nın rakibi Honda Motor Perşembe günü yaptığı açıklamada, devam eden tedarik zinciri ve talaş kıtlığı da dahil olmak üzere lojistik sorunlar nedeniyle Ekim ayı başlarında iki Japon fabrikasında otomobil üretimini yüzde 40’a kadar azaltacağını söyledi.
Bu, grubun ana araç bileşenindeki eksiklikten ve daha geniş tedarik zinciri kesintilerinden kaynaklanan üretim açığından geri dönmesi için çok önemli bir dönem olarak görülüyor.
Toyota, Kovid-19 salgınının Güneydoğu Asya’da tedarik parçalarını kesintiye uğrattığı geçen Ekim ayında dünya çapında 627.452 araç üretti.
Azalan üretim, bayi partilerinde daha düşük stoklara yol açtı, ancak artan faiz oranları ve durgunluk korkularının da endüstri için ters rüzgarlar yaratması muhtemel.
Bu ayın başlarında, Ulusal Otomobil Satıcıları Birliği (NADA), yeni hafif araç satışlarının 4. çeyrekte hafifçe artacağını ve 14,2 milyon adette bitireceğini tahmin ettiğini söyledi.
Yorum Yap