Ana sayfa Haber Toplu e-posta ipuçları

Toplu e-posta ipuçları

0

Dünyada her gün milyonlarca toplu e-posta gönderiliyor. Bizim de payımıza her gün onlarcası düşüyor, spam klasörlerimiz dolup taşıyor. Araştırmalara göre bu toplu e-postaların %2’sini okuyor, okuduklarımızın da sadece %4’ünün içindeki linke tıklıyoruz. 

Peki toplu e-postaların daha çok dikkat çekmesi, okunması, tıklanması için neler yapılması lazım?

Gönderen adı : Sahte ya da garip isimler, kadın isimleri vs. kullanmayın. Markanızın ismini kullanın. 

Gönderen adresi : Toplu maillerin gönderildiği e-posta adresi mümkünse kurumsal yani xxx@markaniz.com şeklinde olsun. Bu mümkün değilse, markaniz@xxx.com şeklinde bir adres kullanın ve her zaman aynı adresten göndermeye özen gösterin.

Konu : 5-6 kelimelik, BüYüK HARFLE YAZILMAMIŞ, spam kelimeler içermeyen, emojisiz bir konu başlığı seçin.

Uyumluluk : E-posta gövdeniz hem mobil cihazlarda (iOS e-posta uygulaması, Outlook mobil uygulaması, posta servislerinin Android ve iOS uygulamaları), hem de web tarayıcılarda (mobil ve masaüstü) görüntülenmeye uygun olmalı. Ayrıca text veriyon da içermeli.

Tasarım : E-posta metninin üst kısmındaki 400-500 piksellik alanda logonuzla birlikte bir slogan ya da kısa bir yazı içersin. İçerikte resim-metin oranı %65-%35 olsun yani maksimum %35 metin, %65 ise görsel… başlıklar için 22 piksel, ana metin için 14 piksel font kullanın, klasik fontlardan vazgeçmeyin, kısa ve vurucu cümleler seçin, en altta iletişim bilgileriniz (fiziki adres, web adresi, telefon numarası, sosyal medya hesaplarınız) bulunsun ve mutlaka abonelikten çıkmak için bir link unutulmasın.

(Orijinal içerik : özgür Akman)

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here