Tomb Raider Anniversary

Crystal Dynamics biz Mac oyun severlere 10. yılda bir armağan vermiş. Biz de kendilerine Tomb Raider fanatikleri olarak teşekkür ediyor, yeni seri oyunlarını sabırsızlıkla beklediğimizi şimdiden belirtmek istiyoruz.

Tomb Raider oyunu çıktığı zaman bir devrim olmuştu. Oyunlar için 3D ve arkadan görünümlü karakter yönetmek o zamanlar bir devrim niteliğindeydi. Bu işi başaran Eidos ve Core Design firmalarıydı. Diğer önemli husus o zamana kadar kullanılan karakter hep erkek olurdu. İlk defa bir bayanı başrolde oynatmak riskli bir işti. Ama korkulan olmadı. çünkü oyun o kadar çok tuttu ki, Lara Croft severlerin kalbinde taht kurmayı başardı. Kısa zamanda dünyada yüz binlerce hayranı ortaya çıktı. Oyun en çok satılanlar listesine aylarca hit oldu. Bu başarının ardından hemen 1997 de Tomb Raider 2 piyasaya sürüldü. Zaten ikinci oyunu merak ve sabırsızlıkla bekleyen fanatikler bu oyunu da çok sevdiler. Artık Tomb Raider oyunları, klasik oyunlar kategorisine girmişti. Buna güvenen firma üçüncü oyunu çıkardıysa da oyuncular arasında yavaş yavaş şikayetler baş gösterdi. Her yeni oyunda benzer özellikler daha da allanıp pullanıp piyasaya sürülüyordu. Aynı oyun motoru, aynı konu biraz sıkıcı olmaya başlamıştı. Ama Tomb Raider 3 daha önce bu oyunu oynamamış birçok kimseyi safına kattı. Sıkıntıyı fark eden firma artık bir reform yapma zamanının geldiğini anlamış olacak ki Tomb Raider 4’ü piyasaya sürdükleri zaman birçok sıkıntı da gitmiş oldu. Oyun motoru aynıydı ama Lara’nın modellemesi çok iyi olmuştu. Ayrıca konu bakımından çok güzeldi. Bulmacalar daha iyiydi. Lara’ya bir çok yeni hareket imkanı verilmişti. Oyunun bir özelliği de, oyun sonunda Lara’nın şüpheli ölümü oldu. Bu Lara severleri üzse de, oyunu ilgi çeker ve enteresan bir hale getirmişti. ?imdi herkes Lara’ya ne olduğunu soruyordu. ölmediğini hepimiz biliyorduk ama hep içimizde bir “acaba” vardı. Bu nedenle serinin bir sonraki oyunu merak içerisinde beklendi. Nihayet 2000 yılında Tomb Raider 5 Chronicles piyasaya çıktı. Ama bu oyun da “Lara’ya ne oldu” bilmecesini çözmedi. çünkü oyun Lara’nın hayatından kesitler sunuyordu. Tabii ki yine yeni oyun için beklentiler başladı. Tomb Raider 6 Angel of Darkness, 3 yıl sonunda çıktığı zaman hayal kırıklığı yaşandı. Fanatiklerin içi burkuldu. Bu nedenle Core Design firması iflas etti. Eidos durumu kurtarmak için Crystal Dynamics firması ile anlaştı ve Tomb Raider oyunları için bu firmayı görevlendirdi. Böyle yapması çok iyi oldu. Oyun sahasında lider ve deneyimli Crystal Dynamics, Tomb Raider serisi oyunlarında bir devrim yaparak artık bu oyunun sonu geldi diyenleri utandırdı ve harika bir çıkışla Tomb Raider: Legend”ı çıkardı. Bu oyun sayesinde Tomb Raider tekrar eski şaşalı günlerine döndü. Crystal Dynamics hemen hemen tüm Tomb Raider severlerin istek ve arzularına önem vererek istenilen bir oyun geliştirmişti. Oyun tamamen değişmiş, yeni bir oyun motoru kullanılmış, yeni bir Lara dizayn edilmiş, yeni ses ve yeni grafikler, oyun kontrol tuşlarına varıncaya kadar her şey değişmişti. Herkes çok mutlu olmuş ve severek oyunu oynamıştı. Tomb Raider oyunlarının çıkışının 10. yıldönümüydü. Bu yıldönümünü kutlamak lazımdı. Nitekim öyle oldu, yeni çıkacak oyun Tomb Raider Anniversary’nin mekanlarında yeni teknolojiyle hazırlandı ve yıldönümünde mükemmel bir seri ile karşımıza çıktı. Oyuna gösterişli bir demodan sonra büyük bir patlama ile başlıyorsunuz. Renkler ve grafikler bir önceki sürümünü andırıyor. çünkü aynı grafik motoru kullanılmış. Renk uyumu çok güzel. çok karanlık yerler yok. Tomb Raider Legend’ın marifetli grafik motoru kullanılıyor ancak firma bu sefer yeni nesil grafik efektlerini oyuna eklememiş ve oyunda HDR de bulunmuyor.

Ana ekranda 5 seçenek var: 1- Play game: Oyuna buradan başlayabilirsiniz. 2- Play Manor: Lara’nın malikanesi (şatosu). 3- Options: Oyun ayarlarının yapıldığı yer. Buradan klavyeyi, renk çözünürlüğü, ses ayarı, altyazı ayarlarını yapabilirsiniz. 4- Reward: Madalyaların olduğu yer. Topladığınız ödülleri buradan görüyorsunuz. 5- Change Profile: Buradan kendi profilinizi ayarlıyor veya default profilden oynuyorsunuz.

Oyunun üç zorluk derecesi de iyi olmuş. İsteyen kolay, isteyen orta seviyede oynayabilir. Kolay modda düşmanların enerjisi daha çabuk, kendi enerjimiz daha uzun sürede boşalıyor. Ayrıca Chekpoint’e tekrar başlayınca enerjimiz tamamlanıyor. Buna bakarak sakın oyun çok kolay demeyin arkadaşlar, çözmeniz gereken sağlam bir zorluk derecesi yine de bulunuyor. Oyunda Lara tamamen eski sürümdeki gibi dizayn edilmiş. Hareketler mouse ve klasik A-D-W-S tuşları ile oynanıyor. Ayrıca yavaş yürüme hoplama zıplama tuşları aynı. Amuda kalkma başarılı bir şekilde yapılıyor. Ara demolar çok hoş. İp atlama (Grapping) bu oyunda da çok işimize yarayacak. Tırmanmalar, büyük uçurumlardan atlamalarda bir değişiklik yok. Aynen aynı heyecanla devam ediyor. Oyunda herhangi bir araç kullanmıyoruz. Eski sürümdeki motosiklet kullanma bölümleri oyun severler için çok iyi olmuştu. Anniversary’de sadece bir demoda motosiklet kullanma sahnesi var. Dört çekerli motorlar, kar araçları, motosiklet ve cipler eskide kaldı. Sesler ve müzik başarılı bir şeklide yapılmış. Oyuna başlayınca mekanlar size hemen tanıdık gelecek. çünkü Anniversary, Tomb Raider oyunlarının 10. yıl hatırası olmuş. Dolayısıyla Tomb Raider 1 müziklerini duyup nostalji yaşayacağınıza emin olun. İlk müzik, TR1″in açılış müziği. Biraz daha yapılandırılmış hali.

Gelelim oyunun konusuna; Natla Technology şirketinin başı Jacqueline Natla, efsanevi Scion aletini tekrar ele geçirmek için Lara’yı kiralıyor. Bu Scion üç parçadan meydana geliyor. Hali ile dünyanın değişik yerlerine dağılmış vaziyette. Peru, Yunanistan ve Mısır’da. Lara bu parçaları bulup Natla’ya verecek. çünkü vazifesi bu ama üç parçayı bulup verdiği zaman Scion”un gizli gücünü anlıyor. Natla’nın kötü emellerine alet olmak istemiyor. Tabii ki bu durumda birde Natla ve adamları ile uğraşmak onları alt etmek mecburiyetinde kalıyor. Bu tamamen TR1 in konusuna uyuyor.

Bölümleri şu şekilde özetleyebiliriz: Peru: Scion’un ilk parçasını bulmak için, mağaralardan yola çıkarak, Vilcabamba şehrine Qualopec’in mezarına, oradan da Lost Valley bölümüne uğruyor. Bu bölümde karşımıza T-Rex (Dinozor, Raptor), Ayı, Yarasa, Kurt gibi düşmanlar çıkıyor. Evet, bu oyunda da TR1’deki gibi T-Rex heyecanı yaşayacaksınız. Avrupa: Scion’un ikinci parçası için Avrupa’ya gitmek gerekiyor. Burada Lara parçayı St. Francis Folly’de buluyor. Ayrıca Lara Colosseum, Midas’ın Sarayı, Sarnıç ve Tihocan’ın mezarına da (Tomb of Tihocan) uğruyor. Burada düşmanlarınız; Goril, Fare, Aslan, Timsah. Mısır: Lara son parça için Mısır’a, Khamoon ?ehri’ne (City of Khamoon) gidiyor. Buranın yanında Khamoon”ın Dikilitaşı (Obelisk of Khamoon), Scion’un Tapınağı (Sanctuary of the Scion) gibi yerleri de görüyoruz. Düşmanlarımız; Panterler, Mutant Mumyalar, Timsahlar, Kanatlı Mutant’lar, Yarı insan Yarı at biçimindeki yaratıklar. Atlantis: Lara Scion’u yok etmek için, Natla’nın Maden Ocaklarını (Natla’s Mines) ve Atlantis’i geçerek, Natla’yı Büyük Piramit’e (Great Pyramid) kadar izliyor. Düşmanlarımız; Natla’nın Fedaileri, Kanatlı Mutant’lar ve dev bir Mutant. Son olarak da mutasyon geçirmiş Natla ile karşılaşıyoruz. Oyundaki karakterler şu şekilde; Jacqueline Natla: Natla ?irketinin başkanı. Pierre, Larson. Kold ve The Kid: Natla’nın adamları. Düşmanlar daha ziyade hayvanlar ve yaratıklar. İnsanlarla savaşırken daha ziyade ekrana gelen ok işaretleri ile Lara’ya yön veriyoruz. Yani demoya müdahale etme imkanı sağlanmış. Mesela adamlarla savaşırken bize yumruk atacağı zaman ekranda aşağı ok işareti görünce, klavyeden aşağı yön tuşuna basmamız isteniyor. Zamanında basılırsa yumruktan kurtulabiliyoruz. Ama yapamazsak yumruğu kafamıza yemek işten bile değil. Bu demoya müdahale Legend’da da başarı ile kullanılmıştı. Başka bir oyunda bunun örneğinin olduğunu zannetmiyorum.

Hayvan düşmanlarla savaşmak daha zor, çünkü bunların zeka seviyesi Legend’dan daha iyi. Sürü halinde saldırıya geçebiliyorlar. Yeni bir özellik de, el veya paçanızı kaptırsanız bırakmıyorlar. Bundan kurtulmak için yön oklarına devamlı basmak mecburiyetinde kalıyorsunuz ki, bayağı bir enerjinizi götürüyorlar. Artık yüksek bir yere çıkıp bu hayvanları öldüreyim diyemiyorsunuz. çünkü çıktığınız yerin altına saklanıyorlar ve sizin oradan inmenizi bekliyorlar. Gerçekten çok daha akıllılar.

Diğer dikkat etmeniz gereken şeyler tuzaklar. Zaten tuzak, bulmaca, macera demek, Tomb Raider demek. Tuzaklara Tomb Raider’cılar alışıktır. çok defa bastığımız yer göçüyor veya arkamızdan bir taş küre bizi kovalıyordu. Anniversary’da taş küre olmamakla birlikte (Bir yerde var. O da bizi kovalamıyor) tuzaklar bol bol var. Ayrıca bulmacalar daha akıllıca ve mantıklı. Bunları çözmekte zorlanmazsınız (Bulmaca demek TR4 demektir).

Bulmacalarda fizik kurallarından da faydalanılmış. Bazı bulmacalar TR1 deki bulmacalar ile aynı. TR1 oynayan mesut ve şanslı kimselerdenseniz bu bulmacaları çözmekte zorlanmayacaksınız. Bulmacayı çözmekte zorlanırsanız, Lara’nın günlüğüne bakıp ipucu alabilirsiniz (Tab tuşu ile girilen inventory’de). Tabii ki bu söylediklerim oyunu ilk oynayanlar için. Oyunun mekanları TR1″e sadık kalınarak daha güzel dizayn edilmiş. Bir bölüm uzun sürebiliyor. Düz gidip bölümü bitirebilirsiniz. Ama bonus’ları toplamak için mutlaka yan yollara sapmanız gerekecek. Oyuna Lara’nın evinde başlamanızı tavsiye edeceğim (Play Manor). Eski Tomb Raider’ciler bilirler, bu ev Lara’nın evi olup hareket alıştırması yapılıyor. Yani bir nevi antrenman yeri. Ayrıca ev içerisinde açılmayan kapılar ve bu kapılar arkasında gizemli nesne ve olaylar var. Buralardan topladığımız bonus’lar ile birçok avantajlar elde edebiliyoruz. örneğin oyunu bitirme yüzdesini artırırsak Lara’nın evindeki gardırobundan birçok elbise seçip bununla oynayabiliriz. Sadece bu kadar mı? Elbette değil, Cheat modunu açabiliyoruz. Daha iyi silahlar elde edebiliyoruz. Oyunun konsept çalışmaları, müzik seçmeler hep bu sayede oluyor. Bu nedenle bonusları mümkün olduğunca toplayın. Legend’daki gibi altın, gümüş, bronz ödüller bu oyunda yok. Anniversary’de, Relics eski eser gibi eşyalar, Artifact gibi insan yapımı sanat eserini topluyoruz. Bunlar da aynen altın, gümüş ve bronz ödüller gibi oyun yüzdemizi artırıyorlar ve Lara”ya çeşitli ödüller verilmesini sağlıyorlar.

Lara’nın evi TR1″deki gibi dizayn edilmiş. Tabii ki 10 senede çok şey değiştiği için hâlâ bir Aristokrasi olsa da daha modern olmuş. Legend’da bahçeye çıkamıyorduk. Burada bahçeye çıkıp dolaşabiliyoruz. Bu dolaşma can sıkıntısından değil, bir şeyler bulmak için. Havuzda yüzebiliyoruz. Yüzme hareketlerini burada öğrenebiliriz. Legend”dan itibaren Lara’nın yüzme sitili değişti. Hemen burada belirteyim yüzme çok iyi ayarlanmış. Normal yüzerken kurbağalama yapıyorsunuz ama aksiyon tuşuna basınca, düz ve daha hızlı yüzme oluyor. Maceraya atılınca uzun su tünellerinden geçmek icap edince, bunun ne derece önemli olduğunu anlayacaksınız. Tabii ki sudan çıkınca damlaların yere dökülmeleri çok gerçekçi. Bu alıştırma hareketleri ilk defa Tomb Raider oynayacaklar için iyi düşünülmüş. Ama usta TR için de gizli eşyaları bulmak, uşakla dalga geçmek için birebir. Ormanlık alanlarda kuş sesleri, yaprak dökümleri harika. Ara sıra kurt ulumaları gerçekten çok güzel. Kapalı alanlarda sesler daha boğuk geliyor. Sert zeminde koşma ile sulu alanda koşma sesleri değişik. Bu ayrıntılar bile göz ardı edilmemiş. Tomb Raider: Legend ile aynı, W-A-S-D tuşları ile Lara’yı yönlendiriliyor ve mouse ile etrafa bakıyorsunuz. Mouse sol tuşu ateş sağ tuşu ile combat modu dediğimiz savaş moduna giriyorsunuz. E tuşu aksiyon tuşu, yani etraf ile etkileşime giriliyor, kol indirme sandık çekme itme, yerdeki nesneleri alma gibi işleri bu tuş yardımı ile yapıyorsunuz. Space tuşu ile de zıplayabiliyorsunuz, Z tuşu ile otomatik nişan alma yerine kendiniz nişan alabiliyorsunuz, Q tuşu ise kancanızı atmanızı sağlıyor. Bu tuş sayesinde dolayısı ile halatınız atınca uzak yerlere atlayabiliyorsunuz veya eşyaları çekebiliyorsunuz. Tab tuşu klasik envanterinizi açmanız sağlıyor. Envanterde silah seçme, medipack kullanma, topladığımız nesneleri kullanma gibi ayarları yapabiliyoruz. Artık sağlık çantamız TR1″deki gibi küçük ve büyük medipack şeklinde. Diğer olumlu bir durumda bu medipackleri Legend”dakinin aksine envantere girmeden kullanabiliyoruz. Bu işi yapan tuşlar büyük sağlık paketi için B, küçük sağlık paketi için V tuşu.

Bütün bu tuşları oyunun ayarlar kısmından değiştirebilirsiniz. Ama şunu söyleyeyim Slow moda yani yavaş moda geçişte, sağ mouse tuşu çok işe yarıyor. Ben sağ tuşu ip kullanacağım ve yavaş modu kullanacağım zaman değiştiriyorum. çünkü bu aksiyonları yapmak için klavye tuşları uygun olmuyor. Mouse sağ tuşu daha pratik ve kullanılışlı. Düşünün, geriye takla atarken aynı zamanda ip de atmanız gerekiyorsa, bunu klavyedeki tuşlarla başarmak zor. Slow motionda tuşa basmak için 2 saniye zamanınız olacak. Bu da ancak sağ tuşla başarılabilir. Bu biraz da alışkanlık meselesi. Lara artık elerini de kullanabiliyor. TR1″den hatırlayanlarımız vardır. Bir yerden atlayınca tutunmak için CTRL yapılırdı. İşte şimdi bu CTRL”yi kullanarak kayalara tutunabiliyoruz. Hedef kilitlenmeyi de elle veya otomatik yapabiliriz. Gerçekçi oyunda elle kilitlenme iyi bir seçenek. Tabii ki biraz üzerinde çalışmak gerekiyor. Lara sütunlar arasında zıplayabiliyor. Direklerin tepesine zıplayıp orada durabiliyor. Ama biraz bekleyince düşme tehlikesi beliriyor. Bu durumda sağ altta el işaretini gösteren sarı bir ikaz işareti çıkıyor. İşte o an E tuşuna devamlı basarsanız dengenizi koruyabiliyorsunuz. Bu durum ilk defa bu oyunda görüldü. Yukarı zıplama tekniği Legend”dan daha iyi olmuş. Artık ikinci kata zıplarken, direk zıplamıyor ayağını koyup zıplıyor ki bu, hem daha mantıklı hem daha estetik olmuş. Diğer bir yenilik ise bir duvarın yanında, çelik halatınız yukarıdaki çengele atıyorsunuz ve duvarda koşabiliyorsunuz. Bu koşma hızı yön tuşları ile artırılıp azaltılabiliyor da. Bu hareketi bilhassa son bölüm Final Conflict”te bol bol kullanıyorsunuz. Ulaşılamayan yerlere ancak böyle ulaşacaksınız.

Bir nevi bullet time olan slow motion, (İlk defa Max Payne oyununda kullanıldı) yani yavaş mod, Anniversary”nin bölüm sonlarındaki canavarları geçmek için çok önemli. Düşmanla savaşırken zamanı yavaşlatırsanız, 2 saniyelik bir bekleme düşmanınızı alt etmek için yeterli olabilir. Bu yavaşlatmayı siz yapamıyorsunuz, izin verildiği zaman kullanabiliyorsunuz. Yapılacağı zaman ekranın sağ altında dört yönü gösteren ok işaretleri çıkıyor. İşte o zaman slow moda geçerseniz amacınıza ulaşıyorsunuz. Bu da 1-2 saniyelik bir süre (Shift & sağ mouse tuşu).
Grafikler Legend”dakinin aynı. Sadece fark olarak yeni nesil efektler (Next Genaration) Anniversary”de kullanılmış. Bunun artı sonucu Mac’e fazla yük bindirmiyor. Her sistemde kolay çalışması sağlanıyor. Oyun yapımcıları grafik motorunda bazı değişikliklere giderek bizlere daha güzel grafiklerin oluşmasına izin vermişler. Ayrıca Lara’nın modellenmesi daha itina ile yapılmış. Işık efektleri de çok güzel kullanılmış. Su altındayken ışığın süzülmesi göze çok güzel geliyor. Oyunun sesleri de çok iyi yapılmış. Zaten müziklerine de diyecek yok. Tomb Raider: Legend müzik bestecisi Troels B. Folmann, Anniversary”nin de müziklerini de kendisi yapmış ve müzikleriyle BAFTA ödüllerinde En İyi Müzik dalında ödül almış bir sanatçı. Her bölümün müziği değişik ve bunlar TR1 oyunu müziklerinin daha gelişmiş ve yapılandırılmış şekli. Efektler için de bunu söyleyebiliriz. Kurt uluması, goril çığlığı, aslan kükremesi veya T-Rex haykırması çok gerçekçi. Zaten bir hayvan yaklaşmadan önce sesini duyuyorsunuz ve müzik sizi gaza getiriyor. İster istemez havaya giriyorsunuz. Düşünün mağarada ilerlerken mağaranın soğuk ve ürkütücü ortamında bir kurt uluması tüyleriniz diken diken etmeye yetiyor. Karakterlerin konuşmaları her karaktere göre tam bir uyum içinde. Lara’nın ve Natla’nın konuşmaları tiplere ve karakterlere uygun. Ayrıca goril gibi olan Kold, hem fizik ve hem de ses olarak kötü adam rolünü tam yerine getiriyor. Lara’yı, Keeley Hawes seslendiriyor. Natla karakterini de Jennifer Hale seslendiriyor.

Oyundaki yenilikleri ve Legend farklılıklarını sizlere bir kez daha anlatarak, bu yazımızı bitiriyoruz arkadaşlar… 1- Kontrol temelde Legend gibi ama bazı değişiklikler de var. Mesela bir yere tutunuyor, üste atlamak için artık atlamıyor ama ayaklarını kullanarak ayaklarını duvara basarak yukarı zıplıyor. 2- Bu oyunda Zip ve Alister gibi yardımcılar yok. Kendi başımıza kalıyoruz. Problemleri kendimiz çözüyoruz. 3- Yerdeki eşyaları artık Legend”daki gibi üzerine gidince almıyoruz. TR oyunu aslına dönmüş. ?imdi yanına gidiyoruz bir sarı ikaz işareti çıkıyor. Aksiyon tuşu yani elle alabiliyoruz. 4- Cep bilgisayarımız (PDA) yok. Bu nedenle yardım alamıyoruz. Ayrıca dürbünümüz de yok. Bu biraz eksiklik oluşturuyor. çünkü dürbün birçok defa, bir yer hakkında güzel bilgiler veriyordu. Bazen gizli bölmeleri dürbünle görüyor ve yapılacak işleri bununla anlıyorduk. 5- Bir eşyayı ilk defa aldığımızda bunun hakkında bilgi sahibi oluyoruz. 6- Manyetik halat gitmiş, onun yerine kancalı bir halat almış. Bu mekanik yerlere yapışmıyor sadece çengel olan yerlere takılabiliyor. Atlamalarda ve eşya çekmede duvarda yürümelerde çok işimize yarıyor.  7- Nişan alması hedefleme sistemi değişmiş. Legend”de eli silahlıyken, karşıdan yani yüzden göremiyorduk. ?imdi görebildiğimiz gibi yanlara da sıçramalar yapabiliyoruz. 8- Lara, Legend’a göre daha atletik. Daha hızlı ve daha kıvrak. Hareketler daha estetik. 9- Lara”nın modellemesi şimdiye kadar yapılan bütün TR oyunlarından hepsinden güzel olmuş. Ama sanki biraz daha sosyetik gibi olmuş. 10- Kurt gibi aslan gibi düşmanlar yanınıza çok fazla yaklaşırsa, paçanızdan kolunuzdan bacağınızdan yakalıyor. Kurtulmak için çok uğraşıyorsunuz, tabii bir miktar enerji de bu sıra uçup gidiyor. 11- Silah olarak Pistol, Uzi ve Shotgun da eklenmiş. Magnum ve başka silahlar maalesef yok. Bomba da yok. 12- Yer çekimi özelliği çok güzel kullanılmış. Bazı bilmecelerin bu sayede çözülmesi de iyi düşünülmüş. 13- Croft Manor yani Lara”nın evi çok detaylı ve çok büyük. Bu başlı başına bir oyun olurdu diye düşünüyorum. 14- Legend”daki gibi altın, gümüş, bronz ödüller bu oyunda yok. Anniversary”de Relics gibi eşyalar, Artifact gibi insan yapımı sanat eserini topluyoruz. 15- Düşman yapay zekası Legend’a göre daha iyi. Artık düşmanlar daha iyi organize oluyor. 16- Daha önce olmayan Snake yürüyüşü de eklenmiş. Ama hiç bir yerde kullanma ihtiyacı duymadım. 17- Zaman yavaşlatma (Time Bulletin) veya slow mod Legend”da da vardı. Ama burada daha çok önem kazanmış. çünkü bunu kullanmadan bölüm sonlarını geçmeniz çok zor. T-Rex”i karanlık bir yere çekip sinirlendirmeden devamlı ateş ederseniz ve ateş etmekten yorulmazsanız, 20-30 dakika sonra öldürebiliyorsunuz. Ama bu metot diğer bölüm sonu yaratıklarında geçmiyor. Mutlaka slow modu kullanmalısınız. Yoksa sınırsız olan pistoller bile yetmeyecektir. Zaman yavaşlatma maalesef her zaman yapabileceğiniz bir şey değil. 18- Tomb Raider oyunlarında ilk defa gördüğümüz bir özellik de, bölüm sonu canavarlarının enerjilerinin altında kızgınlık barının olması. Bu çok hoş olmuş. çünkü canavara ateş açtıkça bu kızgınlık barı doluyor ve çığlık atıyor (İşte bu an zaman yavaşlatılma zamanı). Mesela dinozoru böyle kızdırsanız, öyle bir bağırıyor ki kendinizi King Kong filminde zannediyorsunuz. Ama kızdırmadan yavaş yavaş ateş edip öldürmek de mümkün. 19- Legend’da inventory yoktu. Kullanacağımız eşyaları tuşlar ile seçiyorduk. Aniversary”de invertory sistemi var ve çok da kullanışlı. Ayrıca aldığımız eşyalar hakkında bilgiyi, silah ve medipack kitlerimizin durumunu buradan öğrenebiliyoruz. Bulmacalar hakkında tiyo öğrenmek istersek, invetorydeki Lara’nın günlüğüne bakmalıyız. 20- Mouse tekerleği ile silah değiştirebiliyoruz. Bu da Anniversary”e eklenmiş yeni bir seçenek. çok kullanışlı olmuş.

 

 

Exit mobile version