TikTok, topluluk kurallarını güncelledi. 13 Eylül 2025’te yürürlüğe girecek olan düzenleme, topluluk kurallarını büyük ölçüde sadeleştiriyor. Sosyal medya platformunda canlı yayın yapanlara yönelik özel bir bölüm ayrıldı.
Bu güncelleme, platformun dünya genelinde yasal açıdan baskı altında olduğu bir dönemde geldi.
TikTok’un Güncellenen Topluluk Kuralları
Güncellenen topluluk kuralları, canlı yayınlara ayrı bir bölüm ayırıyor. Yayıncıların sorumlulukları artıyor. Bu bölümde yayıncıların canlı yayın sırasında olup biten her şeyden sorumlu olduğu belirtiliyor. Buna gerçek zamanlı çeviri, yorumları seslendiren araçlar gibi üçüncü taraf araçlar da dahil.
Platform, bu araçların kuralları ihlal etmeyeceğinden emin olmak için yayıncılara aktif izleme çağrısında bulunuyor. Ticari içerik tarafında da şeffaflık zorunluluğu daha da netleşiyor. Reklam ya da ticari nitelikteki içeriklerin açık bir şekilde belirtilmesi gerekiyor.
Kişiselleştirme Artık Daha Kapsamlı Açıklanıyor
Önceki sürümde kullanıcılara uygun arama önerileri vurgusu varken yeni düzenleme ile kişiselleştirme daha kapsamlı bir şekilde açıklanıyor. Arama sonuçlarının ve önerilerin herkese farklı görünebileceği belirtiliyor. TikTok, arama geçmişi ve izleme geçmişi gibi faktörleri kullanarak arama sonuçlarını özelleştirdiğini ifade ediyor.
Yorumlar da benzer şekilde kişiselleştiriliyor. Yorumların sıralaması, geçmişte verilen yanıtlar, yapılan beğeniler ve raporlamalar gibi faktörlere bağlı olarak değişiyor. Bu da aynı içerikteki yorumların sırasının kullanıcıdan kullanıcıya değişebileceği anlamına geliyor.
Yapay Zeka İçerikleri Sadeleştirildi
Yapay zeka içerikleri bölümünde kurallar baştan aşağı değişmiyor ancak daha sade ve genel ifade kullanılıyor.
Yasaklı içerikler, daha önce sahte kaynaklar ya da kriz olayları paylaşan / gösteren veya kamuya mal olmuş kişileri çeşitli bağlamlarda yanlış gösteren gibi örneklerle anlatılıyordu. Bu artık TikTok’un kamuoyunu ilgilendiren konularda yanıltıcı veya bireylere zarar veren içeriklere izin vermediğini belirterek öncekini özetliyor.
FYF Uygunluğu Bölümü Dağıtıldı
FYF (For You Feed) uygunluk standartları kısmındaki uzun uygunsuz içerik listesi kaldırıldı. Bunun yerine FYF’e alınmayan içeriklere ilişkin ayrıntılar, topluluk kurallarının farklı bölümlerine dağıtıldı. Bu da FYP uygunluk kriterlerine tek bir yerden erişmek yerine farklı başlıklar arasında gezinmenin gerekeceği anlamına geliyor.
