TikTok Pro hesap nedir, ne işe yarar, Pro hesaba nasıl geçilir? TikTok’u ister iş için kullanıyor olun ister Charli D’Amelio gibi en çok izlenen içerik oluşturucularının yolundan giderek TikTok’ta ünlü olmak isteyen biri olun, başlamak için bir sene öncesine kadar bu soruların cevabını bilmek gerekiyordu.
Eğlenceli ve çok kısa süreli videolarla kullanıcıları saatlerce uygulamada zaman geçirten sosyal medya platformu TikTok, normal kullanıcılardan farklı düşünüyorsanız sadece bir eğlence kaynağı değil aynı zamanda bir kazanç kaynağıdır.
TikTok’ta para kazanmak ya da hedef kitleye ulaşmak için çok fazla bir şeye ihtiyacınız yoktur. Hesap oluşturmak ücretsizdir, en fazla bir dakikanızı alır. Büyük bir kitle için içerik oluşturan bir kişi ya da markaysanız normal bir hesap size yardımcı olmayacaktır çünkü normal hesabın sağladığı avantajlar oldukça kısıtlıdır.
Bu noktada TikTok’un “Pro” hesap özelliğinin büyük bir faydası görülüyordu. Bu özellik ile elde edilen avantajlardan biri de gelişmiş analiz aracına sahip olmaktı.
TikTok Pro Hesap Nedir? Ne İşe Yarar?
TikTok Pro hesabı, kullanıcıların analiz aracını kullanarak gönderilerin etkileşim oranını takip etmesini sağlıyordu. Büyük kitlelere hitap eden içerik oluşturucuları ve işletmeler için geliştirilen bir özellik olsa da herkesin bir Pro hesaba geçmesine izin veriliyordu.
Pro hesabın kullanıcılara sağladığı avantajlar, hedef kitlenin daha iyi anlaşılmasına ve etkileşim oranının arttırılmasına yardımcı oluyordu.
Ne var ki Pro hesabı artık yok. TikTok, 2021’in sonuna doğru sosyal medya platformunda büyük bir değişikliğe gitti. İçerik oluşturucularına artık iki hesap tipi sunuluyor. Bunlardan biri içerik oluşturucuları için olan hesaplar, diğeri ise işletmeler için olan hesaplar.
İçerik oluşturucu hesabı, içerik üreticilerinin takipçilerinden daha çok etkileşim almasına yardımcı olan çok fazla özelliğe sahip. Tabii, bu hesap türlerinin kullanıcıların kafasında çok sayıda soru işareti yaratmasından dolayı bu seçenek de kaldırıldı. Bütün kullanıcılar artık içerik oluşturucu araçlarına erişebiliyor.
Kısacası şu an normal ve işletme hesabı olmak üzere iki tür hesap bulunuyor. Normal hesabı seçenler de içerik oluşturucuların erişebildiği araçlara erişebiliyor. Pro hesabın sağladığı araçlara sahip olmak için işletme hesabına geçmek gerekiyor.
TikTok Pro Hesaba Nasıl Geçilir?
- Uygulamayı açın.
- Ayarlara girin.
- Hesap ayarlarından işletme hesabına geçin.
- İlerleyin.
- İşletmeniz için uygun kategoriyi seçin.
- İlerleyerek dönüştürme işlemini onaylayın.
TikTok pro hesap avantajlarına erişmek için hesabınızı işletme hesabına dönüştürmelisiniz. Bunu yukarıdaki adımları takip ederek yapabilirsiniz.