TikTok reklamları arama sonuçlarına da geliyor. Bu uygulamaya geçirildiğinde kullanıcılar bir hashtag, kullanıcı adı ya da başka bir şey aradığında reklamlarla karşılaşacak. Bu reklamlar, platformda hâlihazırda yer alan sponsorlu videoları içeriyor. Arama sonuçlarına entegre edilmesi ise marka keşfini daha da güçlendirmenin bir yolu olarak öne sürülüyor.
Bazı kullanıcılar bunu can sıkıcı bulabilir ancak duyuruda reklamların arama sorgusuyla alakalı olacağı ve sponsorlu gönderi olarak açıkça belirtileceği ifade edildi. Reklamlar muhtemelen önceki aramalara ve sosyal medya uygulamasındaki çeşitli eylemlerle belirlenen ilgi alanları baz alınarak seçilip gösterilecek.
Platformda yer alan içerikler ile etkileşim kuruldukça zaten algoritma yeniden şekilleniyor. Arama sonuçlarında size gösterilen reklamlar da buna göre belirlenecek. Bir diğer deyişle algoritma zaten yapmakta olduğu şeyi yeni bir amaç doğrultusunda daha yapmaya devam edecek.
TikTok’ta Arama Sonuçlarında Reklam Gösterilecek
Sponsorlu bir gönderiye bastığınızda arama yarıda kesilmeyecek ki bunun kullanıcı deneyimi göz önüne alındığında oldukça iyi bir şey olduğu söylenebilir. Ayrıca bir reklama tıklasanız da tıklamasanız da arama sonuçlarının arasında gezinmeye devam edebileceksiniz.
Reklamsız bir arama deneyimi her ne kadar harika olsa da bu uzun zamandır bekleniyordu. Hatta geciktiği bile söylenebilir. Instagram gibi rakipler, bunu çok uzun bir zaman önce yaptı. TikTok’un da yapması kaçınılmazdı.
Platformda reklamlar zaten vardı. Şimdi ise daha çok öne çıkacak. Peki, siz arama sonuçlarında reklam gösterilmesi hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından belirtmeyi unutmayın.