Threads, Yeni İnsanlarla Tanışmanızı Kolaylaştıracak Özellik Alıyor

Meta, Threads’e özel topluluklar getiriyor. Herkes kendi ilgi alanını paylaşan diğer insanlarla bir araya gelme imkânı elde edecek.

400 milyondan fazla kullanıcı sayısına ulaşan Threads, platformu rakipleriyle daha iyi rekabet etmesini sağlayacak yeni adımlar atıyor. Meta, kullanıcıların belirli ilgi alanları özelinde sohbetler gerçekleştirebileceği topluluklar özelliğini test etmeye başladı. Şirket, bu yeni özellik ile kullanıcıların filmler veya oyunlar gibi konular üzerine kendi fikirlerini paylaşabilecekleri bir ortam sunmayı hedefliyor.

Meta, Topluluklar Özelliğini Test Etmeye Başladı

Şirket, bu özelliği daha önce kullanılan özel akışlar ve trend konuların daha gelişmiş bir versiyonu olarak tanımlıyor. Amaç ise aynı ilgi alanlarını paylaşan kişileri bir araya getirecek gündelik ve samimi bir alan yaratmak. Meta, NBA Threads, Kitap Threads ve Teknoloji Threads gibi hâlihazırda popüler olan alanlarda 100’den fazla topluluk kurmuş durumda.

Son günlerde bazı kullanıcılar bu özelliğe erişim sağladıklarını ve topluluklara katıldıklarını bildirdi. Teknoloji devi, bu topluluklarda öne çıkan öncü seslerin profillerine mavi rozet ekleneceğini belirtiyor. Böylece bu kişilerin topluluk içinde daha çok öne çıkmasını sağlayarak etkileşim oranının had safhada olduğu bir ortam oluşması hedefleniyor.

Topluluk akışları, şu an için Threads’in mevcut konu odaklı akışlarına benzer bir yapıda görünse de bazı farklar içeriyor. Meta’ya göre topluluklardaki gönderiler kullanıcıyla daha alakalı olanların üst sıralarda gösterileceği şekilde sıralanacak. Ayrıca topluluk içindeki etkileşimleri daha eğlenceli hâle getirmek adına özel emojiler de olacak. Örneğin NBA Threads topluluğunda bir gönderiyi beğendiğinizde ekranda basketbol topu emojisi belirecek.

Topluluklar, Threads’in içerik öneri sistemini de etkileyebilir. Rastgele hesaplardan gelen önerilerin yerine artık katıldığınız topluluklara göre alakalı içerikler ana akışta karşınıza çıkacak. Meta, bunun platformdaki içerik önerilerinin kullanıcı ile doğrudan alakalı hâle gelmesine yardımcı olacağını düşünüyor.

Threads’in bu özelliği sunan ilk platform olmadığını da belirtmek gerekiyor. Twitter (X), 2021 yılında benzer bir topluluklar özelliğini kullanıma sunmuştu. X, geçen yıl bu özelliğin kullanıcıların aktiflik süresinde %495’lik bir artış sağladığını açıklamıştı. Meta’nın bu hamlesi de tıpkı X’te olduğu gibi Threads’in daha derli toplu ve kullanıcı odaklı bir platform hâline gelmesine yardımcı olabilir.

Exit mobile version