Tesla,158.000 arabayı daha geri çağıracak

Ajans tarafından Çarşamba günü yayınlanan bir mektuba göre, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi Tesla’dan ekran konsollarının arızalanmasına neden olabilecek 158.000 Model S ve Model X aracı geri çağırmasını istedi. Güvenlik ajansı, bu araçlardaki “medya kontrol birimlerinin” arızalarının araç sahibinin araçlarının yedek kamerasına, iklim kontrollerine ve Tesla’nın Otopilot sürücü yardım sistemine erişimini keserek kaza riskini artırabileceğini söylüyor.

NHTSA’nın (Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi) Tesla’nın düzeltmesini istediği kusurun temelinde yatan sorun, 2012-2018 Model S sedanların ve 2016-2018 Model X SUV’lerin ekranlarında kullanılan yıpranmış bellek yongalarını içeriyor. Bir sahibi bu Teslalardan birini her açtığında, ekranlara güç veren NVIDIA Tegra 3 işlemcinin üzerindeki 8GB eMMC NAND flash bellek yongasının toplam kapasitesini tüketir. Bu kapasiteye ulaşıldığında – genellikle yaklaşık beş ila altı yıl sonra – ekranlar tuğlaya dönüşüyor.

Tesla, NHTSA’ya ajansa göre bu yongaya sahip tüm birimlerin “kaçınılmaz olarak başarısız olacağını” doğruladı ve ayrıca 2020’den 2028’e kadar sürecek tahmini haftalık onarımları gösteren istatistiksel bir model sağladı ve çoğu arızanın 2022’de gerçekleşeceği de saptandı.

NHTSA, geçen Haziran ayında sorunla ilgili resmi bir soruşturma başlattı ve Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Tesla’nın araçları geri çağırması talebine rağmen soruşturmanın devam ettiğini söyledi. Tesla’nın buna uyup uymayacağı belli değil. Şirket, yorum talebine hemen yanıt vermedi.

Mektupta NHTSA, Tesla’nın arızaları hafifletmek için kablosuz yazılım güncellemeleri yayınladığını kabul ediyor, ancak ajans bunların yeterince ileri gitmediğine inanıyor. Ajans, “Bu güncellemeler prosedür açısından ve esasen yetersiz” diye yazıyor.

Tesla, arabalarda büyük dokunmatik ekranların kullanımını yaygınlaştırırken, bu eski modellerde birden fazla sorunu vardı. NHTSA’nın geri çağırma talebinin kalbindeki flash bellek sorununun ötesinde, erken Tesla ekranları da tipik otomotiv standartlarına uygun olmadıklarından kabarcıklanma ve sarı bantlardan muzdaripti.

Exit mobile version