Tesla Model 3, Çin’in Büyüyen Orta Sınıfını Kazanıyor

Çin’in büyüyen orta sınıfıyla Tesla Model 3‘ün başarısı, şirketin ülkenin otomotiv rekabet ortamındaki ve Dünyanın en büyük elektrikli araç pazarındaki işlerini derinleştirmesine yardımcı oluyor.

ABD’nin orta sınıfına ve “Jones’lara ayak uydurma” kavramına benzer şekilde, Çin’in orta sınıfı “Wang’lara ayak uydurma” kavramıyla giderek daha fazla motive oluyor gibi görünüyor.

Tesla Dikkatini Çin Üzerinde Yoğunlaştırdı

Çin’in son on yıllardaki ekonomik büyümesi sayesinde ülkede, büyümekte olan bir orta sınıfın ortaya çıktığı görüldü.

Pew Research, yalnızca 2001 ve 2011 yılları arasında 203 milyondan fazla insanın Çin’deki orta sınıfa geçtiğini tahmin ediyor. Tesla’nın Model 3’ün mükemmel bir şekilde yakalayabileceği demografi, Çin’de giderek yükseliyor.

Şu anda Model 3, Çin’de 433.000 yuan (yaklaşık 64.000 $) seviyesinde başlıyor ve Tesla, sınırlı bir süre için ücretsiz Autopilot teklif etmeye bile başladı. Bu stratejiler muhtemelen en azından Gigafactory 3 bu yıl hayata geçene kadar ülkedeki orta sınıf alıcıların dikkatini çekecek.

Exit mobile version