Tesla Germany Gigafactory Hakkında Bilinmesi Gereken 5 Şey

Tesla Germany Gigafactory: Elon Musk'ın yeni EV fabrikası hakkında bilinmesi gereken 5 şey... Tesla'nın yeni fabrikası sonunda yılda yaklaşık 500.000 Model Y birimi üretecek. Gelin birlikte bakalım.

Tesla şirketinin sahibi Elon Musk, “Almanya’da yapılan” ilk Model Y arabalarını yeni sahiplerine teslim ederken, Tesla markasının çok konuşulan “GigaFactory” hakkında bilmeniz gereken beş şeyi sizler ile paylaşıyoruz. Haydi Tesla’nın yeni fabrikası hakkında bilinmesi gerekenlere birlikte göz atalım.

İşte Tesla GigaFactory ile İlgili Bilinmesi Gereken 5 Şey

1- Mütevazi Başlangıçlar

Almanya’nın doğusundaki Brandenburg eyaletindeki Gruenheide’deki yeni fabrikada üretilen sadece 30 otomobil, Salı günü düzenlenen özel bir törenle yeni sahiplerine sunuldu. Ancak fabrika sonunda yılda yaklaşık 500.000 Model Y üretecek – geçen yıl toplamda bir milyonun biraz altında araç üreten Tesla için önemli bir sıçrama.

Fabrika, teknolojik beceri açısından Teksas, Şanghay ve Fremont’taki mevcut tesisleri geride bırakarak şirketin “en gelişmiş”i olarak lanse ediliyor. Şimdiye kadar Tesla, Avrupa’daki müşteriler için Model Y’leri üretmek için Çin sitesine bağımlıydı.

Yatırım şirketi Wedbush’un analistleri “Giga Berlin-Brandenburg”, “Tesla için son on yılda en büyük stratejik çabalardan biri ve önümüzdeki yıllarda daha fazla tüketici EV yolunda agresif bir şekilde ilerlerken Avrupa’daki pazar payını daha da artırmalı” ifadelerinde bulundu.

2- Alman Rekabeti

BMW ve Audi gibi geleneksel Alman otomobil üreticileri için elektrikli araçlar hala niş bir ürün, üretimi pahalı ve kar elde edilmesi zor. Ancak Alman otomotiv uzmanı Ferdinand Dudenhoeffer’e göre Tesla, geçen yıl dünya çapında 936.000 elektrikli otomobil sattı ve araba başına yüzde 12.4 veya 5.100 Euro (kabaca 4.28 lakh) kar marjı elde etti.

Dudenhoeffer, Tesla’nın üretim modelinin “Alman otomobil üreticilerine çok etkili bir saldırı olduğunu” söyledi.

Volkswagen şefi Herbert Diess, geçtiğimiz günlerde Tesla’nın Gruenheide’de 10 saatte bir araba üretebileceğine dikkat çekerken, aynı süreç Alman devinin ana elektrik fabrikasını 30 saatten fazla sürmüştü.

3- Doğu için Destek

Gruenheide fabrikası, yeniden birleşmeden bu yana eski Doğu Almanya’da inşa edilen en büyük endüstriyel projedir. Brandenburg Eyalet Başbakanı Dietmar Woidke, “Tesla, tüm dikkatleri Brandenburg ve Doğu Almanya’ya çevirdi” dedi.

Bu, ekonomik kalkınma açısından Batı’nın gerisinde kalan eski Doğu’nun “eğilimin tersine çevrilmesinin” başlangıcı olabilir, dedi. Uzun vadede, fabrikanın 12.000 kişiyi istihdam etmesi ve ayrıca geniş bir taşeron ağını çekmesi bekleniyor.

BDI endüstri lobisine göre, iki yıldan biraz daha uzun bir sürede inşa edilen fabrika, sıklıkla uzun idari prosedürlerle karşılaşan “Almanya’daki yatırım projelerine örnek teşkil edecek”.

4- Çevresel Kaygılar

Berlin dışındaki bir ormandaki “gigafactory”nin inşası, kısmen çevrecilerin yerel vahşi yaşam üzerindeki etkilerinden endişe duyan protestoları nedeniyle, gecikmeler nedeniyle defalarca engellendi. Protestocular, Tesla’ya resmi olarak izin verilmeden önce tesisin inşaatına başlamak için özel bir yasal muafiyet tanınmasından özellikle rahatsız oldular.

Tesisin yoğun su talebi, son üç yılda yaz kuraklıklarının vurduğu bir bölgede yaşayanlar için de sıkıntılı bir nokta oldu. Bu sorunlar, inşaatın birkaç kez askıya alınmasına ve önemli ölçüde gecikmeye yol açtı ve nihayet bu ayın başlarında onay verildi.

5- Evcil Hayvan Projesi

Musk fabrikanın inşasıyla yakından ilgilendi, yerel yetkililerle düzenli olarak görüştü ve sık sık Alman bürokrasisinin yavaş temposundan yakındı. Geçen yıl Nisan ayında Tesla, ülkede karşılaştığı idari gecikmelerden “rahatsız” olduğunu söyledi.

Şirket, Berlin’in en yüksek idari mahkemesine yazdığı bir mektupta, “Tesla, Alman yetkilendirme prosedürlerindeki engellerin endüstriyel dönüşümü nasıl yavaşlattığını ilk elden deneyimledi.”

Ancak Musk, Ekim ayında sitede binlerce insan için canlı elektro müzik ve vejeteryan yemek kamyonları ile tamamlanan bir “Giga Fest” düzenleyerek yerel halkı tekrar kendi tarafına çekmeye çalıştı.

Exit mobile version