Tesla, bu sefer bir yazılım güncellemesi ile düzeltilemeyen 24.000’den fazla Model 3 aracı için bir güvenlik geri çağırma işlemi yapıyor. Etkilenen araçlarda, yanlış bağlanmış bir arka-sol emniyet kemeri tokası ve orta emniyet kemeri bağlantısı olabilir. Tüm model yılları etkilenir (2017–2022), ancak bu fabrikadan kaynaklanan bir sorun değildir – başka bir onarım için emniyet kemeri bağlantısının çıkarıldığı önceki bir servis ziyaretinden kaynaklanır.
Tesla Raporları da Bu Sorunu Gösteriyor
Tesla, 21 Ekim’de Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bir güvenlik geri çağırma raporu sundu. Raporda, Tesla servis teknisyenlerinin, sökülüp takılmasını gerektiren önceki onarımlardan sonra ikinci sıra orta emniyet kemeri bağlantılarının düzgün şekilde sabitlenmediğini fark ettiklerini söylüyor. Her iki bileşen de bir cıvatayı paylaşır.
Bazı servis teknisyenlerinin gevşek bileşenleri fark etmesinin ardından Ağustos ayında dahili bir soruşturma başlatıldı. Toplamda, ABD servis merkezlerinde 105 kez yanlış emniyet kemerinin yeniden takıldığı tespit edildi. Hatadan özellikle hangi servis merkezlerinin sorumlu olduğu açıklanmadı. Tesla, bu sorundan kaynaklanan herhangi bir kaza veya yaralanma tespit etmemiştir.
Araç Sahiplerine E-Posta ile Çağrı Yapıldı
Geri çağırmadan etkilenen sahipler e-postayla bilgilendiriliyor ve 20 Aralık’a kadar postayla bildirim alacaklar. E-postada Tesla, şu anda herhangi bir işlem yapılmasına gerek olmadığını ve müşterilerin sorunu çözebilecekleri “açılır servis etkinlikleri” planladığını belirtiyor. Çare görünüşte oldukça basit: Tesla, uygun şekilde sabitlendiğinden emin olmak için tokayı ve ankrajı kontrol edecek.
Bir açılır pencereyi beklemek istemiyorsanız, Model 3’ünüzü düzenli bir servis randevusunda kontrol ettirmek için Tesla ile de iletişime geçebilirsiniz. Tesla, NHTSA raporunda sorunun bazı tanımlanabilir işaretlerini açıklıyor:
İkinci sıra sol emniyet kemeri tokası ve/veya orta emniyet kemeri bağlantısı doğru teknik özelliklere göre takılmadığında, ikinci sıra koltuk sırasından yukarı ve uzağa çekildiğinde bileşenlerden biri veya her ikisi gevşeyebilir.
Tesla’nın, önceki geri çağırmaların çoğu kablosuz (OTA) bir yazılım güncellemesi ile giderildiği için, aslında arabayı almayı gerektiren bir geri çağırmaya sahip olması nadirdir. Tesla CEO’su Elon Musk’ın “hatırlama” teriminden hoşlanmadığı biliniyor çünkü bu, basit bir yazılım zorlamasının ötesinde otomobille ilgili daha büyük sorunlar anlamına gelebilir.
Tesla, parmakları yuvarlayabilen ve sıkıştırabilen pencereler ve yaya güvenliği uyarı sistemini gizleyen Boombox özelliği gibi sorunları gidermek için geçen yıl birden fazla OTA güncellemesi yaptı. Benzer şekilde, sessiz bir emniyet kemeri hatırlatma zili sorunu da vardı, sürüş sırasında bilgi-eğlence video oyunlarının oynanabildiği bir durum ve Tesla, Full Self-Driving yazılımının güvenli olmayan yuvarlanma durdurma davranışlarına geri dönmek zorunda kaldı.