Telemarketing nedir sorusu özellikle pazarlama dünyasına yeni adım atanların en çok sorduğu soruların başında geliyor. Hemen hemen her telefon kullanıcısı zaman zaman çeşitli şirketlerden pazarlama amaçlı mesajlar ya da aramalar almıştır.
Pazarlama sektörünün önemli bir kısmı artık dijital pazarlama yöntemlerine geçmiş olsa da tele pazarlama bugün hâlâ yaygın bir şekilde başvurulan yöntemlerden biri olmaya devam ediyor. Dolayısıyla bu tür pazarlama yöntemlerine rastlamanız bugün bile mümkündür.
Peki, bu pazarlama yöntemi tam olarak nedir? Telemarketing ile ne amaçlanır? Gelin, bu soruların cevabını öğrenelim.
Telemarketing Nedir?
Tele pazarlama olarak da bilinen telemarketing, şirketlerin potansiyel müşteriler ile iletişim kurmak ve onları ürün ya da hizmetlerini satın almaya ikna etmek için kullanılan bir tekniktir. Bu teknik eskiden telefonla yapılırdı fakat şirketler bugün satın alma sürecinin ileri aşamalarında görüntülü görüşmelere de başvuruyor.
Bu pazarlama tekniğinde büyük bir çoğunlukla daha önce hiçbir şekilde ilişkisi olmayan telefon kullanıcıları hedeflenir. Bunun sebebi, o kişinin şirketin sattığı ürün ya da hizmete yönlenmesini sağlamaktır.
Bu tekniğin en önemli avantajlarının başında elbette ki bire bir iletişim geliyor. Çoğu dijital pazarlama tekniğinin yanında bu yöntem daha doğrusal bir hedefleme içerir. Telefonla pazarlama yapıldığında arada sadece satıcı ve potansiyel müşteri olur. Bu da potansiyel müşterinin daha samimi bir şekilde karşılanmasına yardımcı olur.
Tele pazarlamanın bir diğer avantajı da çoğu pazarlama yöntemine göre daha ucuz bir yöntem olmasıdır. Ayrıca kullanıcıların hâlâ aynı telefon numarasını kullanıp kullanmadığını öğrenmek için birebir bir yöntemdir. O müşterinin söz konusu markanın ürünleri ya da hizmetleri ile ilgilenip ilgilenmediğini öğrenmek için de bu yönteme başvurulabilir.
Tabii ki bütün bu hareketlerin büyük bir eksi olarak geri dönme ihtimali de göz önünde bulundurulmalıdır. Sonuçta müşteri sizden bilgi sağlamanız konusunda herhangi bir talepte bulunmamış olabilir ama siz buna rağmen o müşteriyi arayarak rahatsız ederseniz markanız bile bu durumdan olumsuz etkilenebilir.
Telemarketing Örnekleri Neler?
- Ürün satışı: Bir markanın temsilcisi, markanın ürününü satın almanızı sağlamak için potansiyel müşteriyi arar.
- Teknik destek: Müşteri, herhangi bir sorununun olması hâlinde teknik destek ekibi ile iletişime geçmek ister.
- Memnuniyet anketi: Şirketler, mevcut müşterilerini arar ve onlara ürün ya da hizmetlerden ne kadar memnun olduğunu sorar.
Yorum Yap