Ana sayfa Haber Tasarımın Dili ve Ruh Hali: Boyner”in yeni logotype”ı

Tasarımın Dili ve Ruh Hali: Boyner”in yeni logotype”ı

0

Boyner, bu hafta itibariyle gelecek dönemlerde kullanacağı logotype’ı duyurdu. Güncel logotype modasına uyan yeni Boyner logotype’ı, hem materyal tasarımdan, hem dijital tasarımdan hem de, “Serif’siz tasarımdan meyvelerini almaya çalışacak. Yeni logonun ilk izlenimi modernizm etkisi altında kalmış bir tasarım dili ve eşitliği simgeleyen çizgiler oldu. Aslında logotype meselesi gün geçtikçe karmaşıklaşmaktansa kolay hale getiriliyor, artık serif’i olmayan tipografi ve yumuşak köşelere sahip tasarım hareketleri köşelere göre daha fazla güven, samimiyet vermekle birlikte firmaların yavaş yavaş “ne üretirsem satarım” ruh halinden uzaklaştığını gösteriyor. Firmaların logotype’larında veya logolarında yavaş yavaş yuvarlak tasarım hareketlerine gitmesi, “ne üretirsem satarım” halinden “lütfen bizi tercih edin” yapısına büründüğünü gösterdi. 

Karmaşık tipografi, ilistasyon içerisinde renk skalalarına uymayan renk yelpazesi, eşit olmayan harf kullanımlarının yerine genel olarak pergeller ve diğer sayım aletleri kullanılarak yapılan bir logotype, Boyner’in kullandığı yeni logotype. Mesele çok basit aslında; tasarımda dijital öğelerden uzaklaşıp müşterilere daha nazik, daha günlük hayatla iç içe öğeler kullanmak. Haliyle Boyner logotype’ını gören kişi oradan alışveriş yapmasa dahi, firmaya bir sempati besleyecek, bu da halk arasında reklamcılığın en önemli unsurlarından biri olan “kanaat önderliği” meselesine itecek. 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here