Ana sayfa Donanım Studio Lighting Setup ve Batch Render Kullanımı

Studio Lighting Setup ve Batch Render Kullanımı

0

Bu ay ki dersimizde ışıklandırma ve render konusunda işinize yarayacağını düşündüğüm bir örneği sizlere anlatmaya çalışacağım. (örnek olarak anlatılan sahnede vray render kullanılmıştır.)

öncelikle örnekteki modellerin bulunduğu sonsuz fon etkisi veren mekan için  bir plane ile başlayalım. Kullanacağımız plane nesnesinin mekan etkisi oluşturması açısından büyük olmasında fayda var. Plane nin arka uzun kenarını seçip shift tuşu ile sürükleyerek mekanı oluşturduktan sonra oluşan sert köşeleri yuvarlamak için ise Turbo smooth modifier” ı kullanabilirsiniz. Böylece render da arka fonu kesintiye uğratmadan sonsuz fon etkisi elde edeceğiz. İki tarafı açık olarak oluşturduğumuz fonumuzun ortasına render almak istediğiniz objeleri yerleştirerek konumuza devam ediyoruz. Bu örnekte konuyu anlatmak için kendi oluşturduğum bir modeli kullanıyorum. İsterseniz dekor amaçlı olarak bazı objeleri sahnenize ekleyebilirsiniz. (RESİM 1A-B)
 

 

 

Sahnenin Aydınlatması ve Işık Kaynakları

Sahnemizi aydınlatmak için toplam 3 adet v-ray light yeterli olacaktır.İki tarafı açık olarak modellediğimiz arka fonun Sol tarafına v-ray light ekliyoruz. Bu ışık ana ışık görevi görecektir. Aynı ışığı gücünü düşürerek karşı tarafa da kopyalıyoruz. İkinci ışık dolgu ışığı olarak görev alacaktır.Böylece iki taraftan da sahnenin ışık almasını sağlamış olduk. Son olarak sahnenin üst kısmına 1 adet daha v-ray light ekliyoruz. (RESİM 2)

Daha sonra modify panelinden Multiplier değerini 8 olarak ayarlayıp beyaz renk verip sadece diffuse etkisi için affect diffuse seçeneği aktif diğer iki seçeneği (Specular, Reflection) devre dışı bırakıyoruz. Benim kullandığım sahnede ki v-ray light ayarlarını görebilirsiniz. (RESİM 3)

 

 

Burada ışıklandırma ile ilgili olarak denemeler yaparken tüm sahneyi kaplayacak olan açık düz bir renk kullanırsak sonuçları daha iyi analiz etme imkanımız olacaktır. F10 tuşuna basarak render setup penceresini açıp Vray bölümünden Global Switches kısmını açarak Override Mtl seçeneğini aktif hale getirip none butonuna basarak vray matarial”i seçiyoruz.Daha sonra bu malzemeyi matarial editör içinden boş bir slota instance olarak kopyalıyoruz ve Diffuse rengini ise açık gri olarak belirliyoruz. (RESİM 4)

 

 

Bu sayede tüm sahneyi kaplayan yada örten, aydınlatma sonuçlarını daha rahat takip edeceğimiz geçici bir malzeme yaratmış olduk.Finalde objelerin malzemelerini ayarladıktan sonra bu seçeneği devre dışı bırakacağız.Aynı panelde Default lights seçeneğini de devre dışı bırakmayı unutmayın. Bu sayede sadece sahnedeki vray ışıklar hesaplanacaktır. Test amaçlı olarak bu şekilde render aldığımızda son derece karanlık ve lekeli bir sonuçla karşılaşabilirsiniz. (RESİM 5)

 

 

Bu sonucu engellemek için F10 tuşuna basarak Render Setup penceresinden İndirect İllumination seçeneğini aktif hale getirerek Primary bounces İrradiance Map ve Secondary bounces olarak da Brut Force seçeneğini aktif hale getiriyoruz.Böylece sahnede ki seken ışığın hesaplanması sağlanmış oldu.Sonuç olarak daha aydınlık ve temiz bir sonuç ortaya çıktı. (RESIM6)

 

 

Kameralar İle çekim Açılarının Belirlenmesi
Bu aşamada render almak istediğiniz açıları belirleyerek konumuza devam ediyoruz. Perspektif penceresinde orbit,zoom,pan vb… araçların yardımı ile belirlediğiniz her açı için CTRL+C kısayolu ile kamera oluşturabilirsiniz. (Views panelinden Create Camera From View) örnek olarak çalıştığımız sahnede lens değerleri 24 mm olan 3 adet geniş açı kamera kullanılmıştır. (RESİM 7)

 

 

Malzemelerin Oluşturulması
Sıra sahnemizi oluşturan objeler için temel malzemeleri oluşturmaya geldi.örnek olarak çalıştığımız sahnede Vray matarial kullanılmıştır. (RESİM 8)
Sahne Ayarlarının Kaydedilmesi (Manage Scene State)
Sırada örnek olarak çalıştığımız sahnede malzeme kamera ve aydınlatma ayarlarını tamamladıktan sonra sahne durumlarını kaydetmeye geldi.
 3d studio max programında Manage Scene State özelliği ile ;
-Light Properties
-Light Transforms
-Object Properties
-Camera Transforms
-Camera Properties
-Layer Properties
-Layer Assingnment
-Materials
-Enviroment
Yukarıdaki sıralanan katagorilerde yapılan değişiklikler farklı sahne durumları halinde kaydedilebilir ve istenirse bu sahne durumlarına tekrar dönülebilir.
örnek vermek gerekirse aynı sahnenin gece ve gündüz aydınlatmasını farklı kamera ve farklı malzeme ayarları ile kaydedilip render edilebilmesi gösterilebilir.

 

 

Bizim çalıştığımız sahnede malzeme,kamera,aydınlatma ayarlarını yaptıktan sonra sahnenin mevcut ayarlarını kaydedebilmek için ToolsManage Scene States kısmından save seçeneği ile sahnenin kaydedilmesini sağlıyoruz. Daha sonra yeni alternatifler için malzeme ve kamera açılarında değişiklikler yaparak 2 alternatif daha kaydediyoruz. Mevcut sahnede 3 alternatif üretmiş olduk. Bunlar sırası ile Koltuk1, Koltuk2, Koltuk3 olarak kaydedildi. (RESİM 9)

 

 

Render Ayarları ve Batch Render
Sırada örnek olarak çalıştığımız sahnede kaydedilmiş sahne durumlarını Batch Render özelliği ile organize ederek render almaya geldi. Bu işlemi yapabilmek için önce Rendering menüsünden Print Size Assistant ile render sonuçlarını basabileceğiniz kağıt boyutlarını belirliyoruz. Burada Paper Size kısmından standart kağıt boyutlarını seçebilirsiniz. A3-A4-A5…… yada Custom seçeneği ile kendi boyutlarınızı belirleyebilirsiniz. Choose Dpi Value seçeneği ile de baskı çözünürlüğünü belirleyebilirsiniz. (RESİM 10)

Bu kısımdan sonra ise Rendering menüsünden Batch Render özelliğini çalıştırarak konumuza devam ediyoruz.
 

Batch render penceresinden Add özelliği ile almak istediğiniz Render sayısı kadar görev tanımlayabilirsiniz.Tanımladığınız görevlerin isimlerini değiştirebilmek için Name kısmından yeni isim verebilirsiniz. Bizim sahnemizde 3 adet Render görevi tanımlandı.Her render için Camera seçeneğinden farklı kamera belirleyebilirsiniz.

örnek sahnemizde 3 adet kamera kullanıldı. Ayrıca her kamera için bir önceki aşamada tanımladığımız sahne durumlarını atayabilirsiniz. Aynı panelde bulunan Output Path kısmı ile sonuçları farklı isimler ile kaydedebilirsiniz.

 

Override Preset kısmı ile de farklı sahne aralıkları ve farklı render boyutları tanımlayabilirsiniz. örnek olarak çalıştığımız sahnede 3 render tanımlandı isim olarak Koltuk 1-2-3 ve sayfa boyutları 1200×700 px olarak belirlendi.Tüm ayarlamaları yaptıktan sonra Render butonuna basarak 3 render ardışık olarak hesaplanıp tamamlanmış oldu.  (RESİM 11)

 

 

Aldığımız farklı render sonuçlarını görebilirsiniz. (RESİM 12-13-14-15)
Umarım bu örnek sizin yaptığınız çalışmalarda işinize yarayacaktır. Gelecek sayıda görüşmek dileği ile….

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here