Valve, PC oyun mağazası Steam platformunu geliştirmek için sürekli çalışıyor. Bu iyileştirmeler, kısmen Steam’in çok popüler ve başarılı olması nedeniyle nadirdir. Bu nedenle Valve, bunları Steam Labs deneyleri olarak adlandırdığı şekilde yayınlar. En son Steam Labs deneyi, Valve’ın “Mağaza Merkezleri” olarak adlandırdığı bir özellikle Steam’in önerilerini bir kez daha iyileştirmeye çalışıyor.
Steam Mağaza Merkezleri Oyunculara Daha Fazla Oyun Bulmaların Yardımcı Oluyor
Mağaza Merkezleri deneyi, Steam’in tüm kategori ve etiket web sayfalarının yerini alır, geliştirir veya ekler. Bir Steam kullanıcısı vitrinin ön sayfasına giderse, en üstte “Kategoriler” yazan bir düğme bulunur. Bu, Mağaza Merkezleri geliştirmelerinin bulunabileceği yerdir. Ayrıntılara geçmeden önce Valve, bu iyileştirmelerin hepsinin Steam kullanıcılarının ilgilenecekleri ve oynamak isteyecekleri daha fazla oyun bulmalarına yardımcı olmak için oyun kategorilerine göz atma ve filtrelemeyi iyileştirmek adına tasarlandığını açıklıyor.
Atlıkarınca Özelliği Değişiyor
Değiştirilen ilk önemli özellik, Steam kategorilerinin her birinde bulunan atlıkarınca özelliğidir. Kullanıcılar ister “Oynaması Ücretsiz”, “Eylem”, “Kooperatif” veya “Açık Dünya”yı tıklasınlar. Bu yeni atlıkarınca, sayfanın en üstünde bulunacaktır. Her Steam kullanıcısı benzersiz öneri profili aracılığıyla filtrelenen kategoriden yeni, en çok satan ve indirimli oyunlar seçkisine sahip olacak. Döngüdeki her slayt, Steam inceleme puanı, sürüm bilgileri ve daha fazlası gibi ek bilgileri içerecektir.
Atlıkarıncanın ötesinde, Steam’in mevcut kategorilerinde olduğu gibi çeşitli bölümler olacak. Bölümler, şu anda oyun içi etkinlikleri ve son güncellemeleri olan oyunları içerecek. Ayrıca kategoride öne çıkan oyunlara sahip geliştiricilerin öne çıkan mesajları yer alacak. Bu nedenle, öncelik yalnızca Steam kullanıcılarının kaçırmış olabileceği oyunlarda değil. Şu anda yeni içerik ve aktif oyuncu tabanları içeren oyunlardadır.
Steam’de Değişen Diğer Özellikler
Diğer yeni özellikler arasında, Steam kullanıcılarının sıklıkla oynadığı ve güçlü bir şekilde gözden geçirdiği oyunlara bağlı kategoriler ve etiketler tarafından yönlendirilen iyileştirilmiş öneriler yer alıyor. Steam özellikle buna dikkat çekmek istiyor. Çünkü daha iyi öneriler tüm kullanıcılar için daha iyi bir deneyim sağlıyor. Bununla birlikte, belirgin bir şekilde göreceğiniz yalnızca otomatik öneriler değildir. Steam kullanıcılarının istek listelerindeki oyunlar da uygun Mağaza Merkezlerinde yer alacak. Ayrıca kullanıcılar tam olarak bulmak istedikleri oyun türlerini aramak için daha sağlam bir filtreleme araçları yelpazesi kullanabilirler.
Steam kullanıcıları şu anda Steam Labs Experiment #13’ü kullanmayı seçme hakkına sahiptir. Boş zamanlarında Mağaza Merkezlerini inceleyebilirler. Steam’in tam sürümüne gelip gelmeyeceği, Mağaza Merkezlerinin başarısına ve alımına bağlı olacak. Ancak bu yeni özellik Valve’den kaçınılmaz bir tam ekleme gibi duruyor.