Ana sayfa İnternet Stanley Kubrick ve Toplumun Teknolojisi

Stanley Kubrick ve Toplumun Teknolojisi

0

Gelişmiş ülkelerdeki genel tüketim alışkanlıkları, ülkemizde yalnızca belirli düzeyde hissediliyor. Doğal olarak…
 

ünlü yönetmen Stanley Kubrick”in filmlerinde her zaman ters olan ve düz olan birbirine karıştırılır. İki insan oturarak konuşmak yerine yatarak konuşur ya da bir kavga sahnesi bir akış dahilinde kaydedilmez 10x belki de 20x hızla inanılmaz bir fantezi beraberinde kaydedilir. Her şeyin alt anlamları vardır Stanley Kubrick sinemasında. Sosyal mesajları, toplumdaki değer yargıları ve bir başka deyişle de “hareket hızı” durmaksızın eleştirilir.
 

 
Konu teknolojiye ilişkilendirildiğinde de durum aslında benzer bir eleştiriyi gerekli kılmakta. Yani bazı konuların 10x ya da 20x hızında ilerlemesi gibi. Tüketim çılgınlığı ya da yüksek fiyat yaygaraları dikkate alınmadan multimedyalar ileri sarılarak hızlı bir fanzinle ele alınıyor. Aslında bu durum, bir kavramsal paradigmanın tüm sebep-sonuç ilişkilerini de bizlere sunuyor. Bir tablet bilgisayar ya da akıllı telefon anında moda olup giysi halini alıyor. Düşünsenenize giyiliyor adeta. Gösterilmesi gereken markalar arasında bir seçim gerçekleştiriliyor bir teknoloji alışverişinde veya yaz gelirken gözlemlediğiniz üzere kafelerde ve benzeri yerlerde.

 

Herhangi bir açıdan bakılacak olursa toplum, ters ve bir arada olanları büyük bir hızla yaşıyor. örneğin çok az miktarda parayı çok aşırı ve zorlu çalışma saatlerini tamamlayıp elde ederken tüm bu zorluğun timsalini sadece 8 cm x 4 cm en boy ölçülerinde bir aygıt için harcayabiliyor modern insanoğlu. Harcamak ise basite indirgenmiş şekliyle teknoloji firmalarının yeni harcama materyalleri meydana getirmeleri adına bir döngü halinde kavramlaşıyor. Kavramlarsa daha geniş kitlelere daha fazla teknoloji sunma biçiminde çağın ana maddesi yani temel kavramı haline geliyor. Tüketim artıyor.
 

 
ülkemizdeki tüketim alışkanlıklarının pek sağlıklı olduğu söylenemez. Bununla birlikte tüm dünyada yılda 150 milyon iPhone satılırken bu rakam Türkiye baz alındığında sadece birkaç yüz bin. Türkiye”de iPhone modellerinden herhangi birinden yalnızca bir buçuk milyon adet olduğu ön görülmekte. Yine Samsung Galaxy S4″ün bir yıl içinde 50 milyon adetlik global satışına baktığımızda rakamın ülkemizde yine yüzbinler seviyesinde olduğu dikkat çekiyor. Dünya üzerindeki kitlesel tüketimin en canlı örneklerine ülkemizde pek rastlayamıyoruz yani. üstün bir teknoloji ürünü olan iPhone 5, ABD”deki neredeyse tüm alt-orta segment çalışanı bayan tüketicilerin alışveriş sepetinde yer alıp tamamlanan bir ödemeyle çantasına girdi. Buradan çıkış anlarının büyük kısmı ise çalışma saatlerinin bir türlü gelmeyen geldiğinde de aniden yok olan parasal amaca yönelik saniyelerinde kullanıldı. Dünyamızda semptomlar ciddi ve tedavi maalesef Kubrick filmlerindeki gibi kaydedilmez bir şekilde çaresizce, anlamların alt anlamlarda olduğu yerlerde saklı. Türkiye”de ise durum hala umutlu görülüyor.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here