Spotify, kullanıcıların dinlediği şarkıları daha fazla kişiselleştirmesini sağlayacak yeni özellikler sunuyor. Şirket, kullanıcıların kitaplıklarını belirli aktivitelere, ruh hallerine veya türlere göre filtrelemelerine imkân sunan yeni bir özelliği kullanıma açıyor.
Smart Filters (Akıllı Filtreler) olarak adlandırılan özellik, ilk olarak Amerika Birleşik Devletleri, İngiltere, Avustralya, Kanada, İrlanda ve Yeni Zelanda dahil olmak üzere belirli pazarlardaki mobil cihaz ve tabletlerdeki Premium abonelerin kullanımına sunulacak. Spotify, bu özelliğin önümüzdeki birkaç hafta içinde tüm kullanıcılara ulaşacağını tahmin ediyor.

Spotify, Daha Kişiselleştirilmiş Deneyim Sunuyor
Spotify özellikle son aylarda uygulamasına pek çok kişiselleştirme özelliği ekledi. Bu tür araçlar, her ne kadar küçük eklemeler gibi görünse de Spotify’ı rakiplerinden ayırmaya yardımcı oluyor ve mevcut kullanıcıların platformdan ayrılmasını zorlaştırıyor.
Örneğin şirket, Nisan ayında yapay zeka istemlerini kullanarak kişiselleştirilmiş çalma listeleri oluşturma aracını sunmaya başladı.
Spotify, Mayıs ayında yeni çalma listesi yönetme araçlarının yanı sıra kendi özel kapak resminizi oluşturma yöntemini de kullanıma açtı. Artık müzik zevkinize uygun şarkı seçimi için yapay zeka DJ ile konuşabiliyor ve Spotify’ın kişiselleştirilmiş çalma listesi olan Discover Weekly’nin yenilenmiş versiyonundan yararlanabiliyorsunuz.
Bu değişiklikler bir kenara, bazı kullanıcılar Spotify’ın arayüzünü çok karmaşık bulmaya devam ediyor. Şirket, özellikle mesajlar, podcast’lere yorum yapma, anketler, soru ve cevap, hikayeler gibi özellikler ekleyerek platformu TikTok ve YouTube gibi platformlara daha çok benzetti. Bu da sadece müzik dinleyenler için büyük bir dezavantaj yarattı.
Şirket, aşırı karışık bir kullanıcı arayüzü nedeniyle epey bir şikayetle karşılaştı. Bazı kullanıcılar, bu durumdan dolayı bunaldı. Hatta platformu tamamen bırakanlar dahi oldu. Yine de Spotify, büyümeyi sürdürüyor. Kullanıcı sayısı bir önceki yıla göre %11 artarak son çeyrekte 696 milyona, abone sayısı ise %12 artarak 276 milyona ulaştı.








Yorum Yap