Spotify en son yaptığı kazanç açıklamasıyla, ses akışı hizmetinin abone sayılarının, birkaç ay önce Joe Rogan podcast’ini çevreleyen tartışmalardan çok fazla etkilenmediğini gösteriyor.
31 Mart’ta sona eren çeyrekte Spotify, premium abonelerinin yıllık bazda yüzde 15 artarak bir önceki çeyreğe göre 180 milyondan 182 milyona yükseldiğini söyledi. Aylık aktif kullanıcı sayısı, geçen yılın sonundaki 406 milyondan yıllık %19 artışla 422 milyona çıktı. Bağlam için, önceki çeyrekte, premium aboneler yıllık yüzde 16 artarken, aylık aktif kullanıcılar yüzde 18 arttı.
Spotify daha önce bu çeyrekte 183 milyon premium aboneye ulaşmasını bekliyordu. Ancak Rusya pazarından çekilmesinin bir sonucu olarak bu hedefi biraz kaçırdı. Şirket yaptığı basın açıklamasında, “Rusya’dan çıkışımızın etkisi hariç, abone büyümesi beklentileri aştı” dedi.
We delivered another strong quarter building on momentum from 2021. Grateful for the tireless work of the @Spotify team on behalf of creators and listeners around the world https://t.co/jnNPFgm9YK pic.twitter.com/ddq1NiJf5n
— Daniel Ek (@eldsjal) April 27, 2022
#SpotifyDeleted Trendine Rağmen Abone Sayısında Kayıp Yaşanmadı
Spotify’ın abone büyümesi, şirketi bu mali çeyrekte içine çeken Joe Rogan tartışmasının bir sonucu olarak anlamlı bir şekilde yavaşlamış görünmüyor. Tartışma, Neil Young ve Joni Mitchell gibi yüksek profilli sanatçıların Joe Rogan’ın Spotify podcast’ini aşıyla ilgili yanlış bilgileri yaymak için kullandığını söylemelerinin ardından müziklerini platformdan çekmesiyle başladı. Bloomberg, #SpotifyDeleted’in Twitter’da trend olmaya başladığını ve kullanıcıların hizmeti kullanmayı bırakmaya söz verdiğini kaydetti.
Rogan kısa süre önce tartışmalar sonucunda abone kazandığını açıkladı. Rogan son bir bölümde, “İlginç, aboneliklerim büyük ölçüde arttı. Çılgın olan bu. Hepsinin zirvesindeyken 2 milyon abone kazandım.” dedi.
Rakiplerinin Abone Sayısı
Spotify, yaygın olarak dünyanın en büyük ses akışı hizmeti olarak kabul edilir. Amazon Music ve Apple Music gibi rakipler düzenli olarak abone sayılarını yayınlamıyor. Ancak Music Ally tarafından derlenen son halka açık rakamlar, Apple Music’i 60 milyon aboneyle ve Amazon Music’i 55 milyonla gördü.
Spotify hizmetlerini kısa süre önce Rusya’da başlattı ve daha sonra “bugüne kadarki en başarılı yeni pazar lansmanı” olarak nitelendirdi.
Aksi takdirde, Spotify’ın kullanıcı başına ortalama geliri, geçen çeyrekte premium aboneler için 4,40 Euro’dan (yaklaşık 4,66 ABD Doları) bu çeyrekte 4,38 Euro’ya (yaklaşık 4,65 ABD Doları) düştü. Ancak yıllık yüzde 6 arttı. Genel olarak, şirket bu çeyrekte 131 milyon € kar elde etti. Spotify genellikle abone büyümesine üç aylık kâr ve gelirden daha fazla öncelik verir. Bu nispeten nadir görülür. Şirket üç ayda bir kâr elde eder.
Spotify Hifi Bekleniyor
Bu çeyrek, Spotify’ın CD kalitesinde kayıpsız akış sunan Spotify HiFi adlı daha yüksek kaliteli yeni bir akış katmanı duyurmasından bu yana bir yıl oldu. HiFi’yi yıl sonundan önce başlatmayı planladığını söylemesine rağmen, hala mevcut değil. Bu arada, dünyanın en büyük ikinci müzik akışı hizmeti olan Apple Music, Spotify’ın duyurusundan sonra kendi kayıpsız müzik akışını duyurdu. Ardından başlattı. Amazon ise hizmetinde kayıpsız için ekstra ücret almayı bıraktı.
Spotify, mali çeyreğin bitiminden birkaç gün önce, Mart ayının sonunda Rusya’daki hizmetlerini askıya alacağını duyurdu. Şirket yaptığı açıklamada, askıya alma nedeni olarak “yakın zamanda çıkarılan yasayı” gösterdi. Ukrayna’yı işgal etmesinin ardından kabul edilen ve “sahte haberlerin” yayılmasını 15 yıla kadar cezalandıran bir Rus yasasına açıkça atıfta bulunuluyor. Spotify, askıya alma kararını mali çeyreğin sonuna doğru duyurdu. Hizmetlerin Nisan ayına kadar tamamen kapanmasını beklediğini söyledi. Sonuç olarak zaten 1,5 milyon bağlantı kesintisi görüldüğünü ve Nisan ayında toplam 2 milyonun üzerinde olmak üzere 600.000 daha fazla bağlantı görmeyi beklediğini bildiriyor.