Ana sayfa Haber Sound Shapes Playstation 3 & Vita

Sound Shapes Playstation 3 & Vita

0

Minik, sevimli, çok stil ve harika bir oyundan bahsedeceğim. İsminden de anlaşılacağı gibi Sound Shapes ruhunda ses olan bir yapım.

Sessiz oynadığımız zaman klasik bir Jump & run oyunu gibi gelebilir. Ama tüm oyun baştan sona bir ritm içerisinde ilerliyor ve sizin yönettiğiniz obje hariç oyundaki her element bu ritme uygun olarak hareket ediyor, Tuzaklar, geçitler, kapılar ve platformlar herşey ritmik dünyada yerini alıyor. Düşündüğünüzde inanılmaz bir fikir. Ritmi yakaladığınızda oyunda hata yapmanız mümkün olmamalı çünkü her şeyin ritmine uyarsanız ne tuzaklara yakalanırsınız ne de yanlış yola girersiniz. Her level arkada bir müzik ile devam ediyor sonra level içindeki elementler çıkardıkları sesler ile bu müziği tamamlıyor, dikkatlice dinlerseniz ekrandaki her hareketin müziğin bir parçası olduğunu göreceksiniz. Bu durumda biz ne yapacağız derseniz, her level’da toplamamız gereken bonuslar var ve biz onları her topladığımızda melodik bir ses çıkıyor. Eğer bunları ritmik toplamayı başarırsanız sizde müziği tamamlamış oluyorsunuz ve dolayısı ile mükemmel bir ilerleme kaydetmiş oluyorsunuz. Tabi ki sesi hiç dinlemeden de oynayabilirsiniz ama işin mantığı bu değil.
 

 

Her level’ı bir aranje penceresi olarak düşünün. Sürekli loop halinde dönen bir SPL çizgisi olduğunu hayal edin. Topladığınız her bonusu da nota olarak düşünün. Topladığınız notalar bu loop içerisinde aktive oluyor ve müziği duymaya başlıyorsunuz. İnanılmaz eğlenceli. Her level kendi başına bir müzik parçasından oluşuyor aslında. Bunlar çoğunluğu elektronik müzik dünyasından çeşitli loop’lar ama genelde sakin ve chill tarzda, yani çok mutlu bir ortam var. Siz level’ın sonuna doğru bonusları topladıkça müzik ortaya çıkıyor. Bu nedenle sona doğru devamlı bir yükseliş ve bedende hareketlenmeler başlıyor.
 

Sound Shapes’in tasarımında Jonathan Mak ve Shaw-Han Liem’in imzaları var.

 

Müzik yapıyoruz ama müzik programı değil demiştim. Sound Shapes”da bir level editor var yani burada kendi level’ınizi dolayısı ile oyununuzu oluşturuyorsunuz. Yani oyun değil daha çok müziğinizi oluşturuyorsunuz. Yine sürekli loop halinde dönen bir aranje penceresi olduğunu farz edin ve buraya çeşitli objeler yerleştirebiliyorsunuz. Notalar küçük toplar halinde sembolize edilmiş ama normal bir müzik programındaki gibi yukarıya ve aşağıya doğru yerleştirebiliyorsunuz. Daha sonra bu küçük topları bazı geometrik şekiller ile değiştirebiliyorsunuz. İşte ismi de asıl buradan geliyor yani “ses ve şekiller”den. Editör penceresine daha bir çok obje yerleştirebiliyorsunuz: Düşmanlar, tuzaklar vs. Bence Vita versiyonu ps3 versiyonundan daha eğlenceli çünkü dokunmatik ekran sayesinde notaları piyano çalar gibi yerleştirebiliyorsunuz.
 

Sound Shapes görüntü ve sesin nasıl ayrılmaz bir bütün olduğuna harika bir örnek

 

Sound Shapes ilk görünüşte basit hatta ilkel görünebilir ama bir oyunun yapması gerekeni yapıyor yani inanılmaz bir haz veriyor hatta bağımlılık yaratıyor. Bunun en büyük nedeni ise tüm oyunun, müziğin ritmi ile iç içe olması. Queasy Games”in Sony için geliştirdiği oyun gerçekten de yıllar boyunca bırakamayacağımız bir şey. Belki hatırlarsınız Locco Roco ya da Echochrome diye oyunlar vardı. Bunlar çıkalı kaç sene oldu ve hala satıyorlar.
 

 

Sound Shapes”in tasarımında Jonathan Mak ve Shaw-Han Liem”im imzaları var. Bu oyunun en güzel yanı gözünüz ve kulağınız senkron olarak çalıştığından, tüm beden için bir eğlence kaynağı olması. Hele bir de ses sistemine bağlı oynarsanız tadından yenmez. Sound Shapes görüntü ve sesin nasıl ayrılmaz bir bütün olduğuna harika ve çok minimal bir örnek. Genelde sinema, TV, bilgisayar gibi ortamlardaki görsel prodüksiyonlarda ses hep ikinci plandadır. Bence bu çok yanlış bir düşünce bence işin yarısı sestir. Sound Shapes de bunun bir kanıtı. Herkese iyi eğlenceler.
 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here