Souls Like Nedir? Ne Anlama Gelir?

Ortaya çıkışı oldukça uzun bir zaman öncesine dayanan Souls like nedir? Bu oyun türünü ve diğer türlerden farkını açıklıyoruz.

Souls Like Nedir? Ne Anlama Gelir?

Aksiyon rol yapma oyunları oynayarak vaktinizi değerlendirmekten keyif alan oyuncuların en çok tercih edilen alt türlerden birini keşfettikten sonra o türle ilgili bilinmesi gereken ne varsa öğrenmek için Souls like nedir sorusunu sorması kaçınılmaz oluyor.

Peki, bu tür nasıl ortaya çıktı ve hangi oyunlar bu türe örnek olarak verilebilir? Bu alt tür hakkında merak edebileceğiniz tüm konulara detaylı olarak değineceğiz.

Souls Like Nedir?

Soulslike, Suols benzeri anlamına gelir. Bu türe sahip olan video oyunları genellikle yüksek zorluk seviyeleri, çevresel hikâye anlatımına ve elbette karanlık bir atmosfere sahiptir. Seri, diğer birçok oyunun bir şekilde ilham aldığı bir dizi benzersiz yöntemin kullanımı ile ortaya çıktı. Bu yöntemleri uygulayan oyunlara Soulslike denir.

FromSoftware, Demon’s Souls’tan önce rol yapma türüne yabancı değildi ancak oyun 2009’da ilk kez piyasaya sürüldüğünde sadece türü değil, bir bütün olarak sektörü değiştirecek oyun serisini de başlattı.

Hidetaka Miyazaki’nin yönettiği seri, yüksek zorluk seviyesi ile çevresel hikâye anlatımının bir birleşimi olan Soulslike alt türünün ortaya çıkmasını sağladı.

Souls oyunlarının formülü oldukça basittir: Oyuncular, sınırlı sağlık ile hayatta kalmaya çalışırken çok sayıda farklı silah ve eşyayı kullanarak düşmanlarını yenmek zorundadır. Video oyunu serisindeki her yeni oyun, bu formülü biraz değiştirmiş olsa da hepsi temel kurallara bağlı kalmaya devam etti.

Orijinal oyunun arkasındaki fikir, katı kuralları olmasına rağmen basit bir hikâyesi olmayı başaran, oyuncu içine girdikçe daha ilginç hâle gelen bir oyun geliştirmekti. Demon’s Souls, bu hedeflere oldukça zorlu düşmanlara sahip birçok benzersiz mekân sunarak ulaştı.

Düşmanlar giderek daha güçlü hâle gelirken oyuncular da kendilerini son derece zorlanmaya başlamış hissediyordu fakat kararlılıktan ödün vermediği sürece başarılı olabileceklerini biliyorlardı.

Souls oyunları sadece düşmanları yenmeyi zorlaştırmakla sınırlı kalmadı, aynı zamanda hikâyeyi devam ettirirken farklı bir tür zorluk yarattı. Oyuncular hikâyeyi kolay bir şekilde geri plana atıp tüm oyun boyunca sadece düşmanları öldürmeye odaklanmak istese de de oyunlardaki ayrıntılar, onları hikâyeye daha fazla bağlanmalarını sağlayan bir merak duygusu uyandırıyor.

Souls Like Örnekleri Neler?

Exit mobile version