Instagram’da 10-15 dakika geçirdiğinizde karşınıza neler çıktığını bir düşünün. Elbette takip ettiğiniz birkaç arkadaşınızın fotoğrafları, hikayeleri ile karşılaşacaksınız. Ancak daha fazlası, belki de daha önce hiç görmediğiniz sayısız hesabın paylaşımları şeklinde olacak.
İşte bu algoritmik yapı, genel itibarıyla ‘başarılı’ paylaşımların ödüllendirilmesini esas alıyor ve böylelikle çok takipçili olmasa bile kimi hesapların paylaşımları milyonlarla buluşabiliyor. Peki nasıl başarıyorlar?
Biliyorsunuz, yemek çok popüler. Müzik de öyle. Hatta kısa şaka videoları, spor içerikleri, biraz mayolu insanlar, kaslı vücutlar…
İnanılmaz bir çeşitlilik söz konusu ve bunun ortaya koyduğu şablon, herhangi bir konuda üretilecek içeriğin aslında geniş kitlelerle buluşmasının mümkün olduğu yönünde. Dolayısıyla belirlenen herhangi bir konsept üzerinden gerçekleştirilecek paylaşımlarda başarı şansı azımsanmayacak kadar yüksek.
Elbette bazı küçük püf noktalarının dikkate alınması koşuluyla. İşte bu püf noktalarını fenomen olmayı ‘planlayan’ ya da bu yönde adımlar atmaya yeni başlayan okurlarımız için derledik. İşte sosyal medyada başarının yeni yolları.
Sosyal Medyada Başarılı Olmanın Yeni Yolları Neler?
Sosyal medyada gerçekten başarılı olmak istiyorsanız bu yeni yöntemleri uygulamayı bir alışkanlık hâline getirmeli ve ipuçlarını mutlaka dikkate almalısınız.
Kullanıcı adı ‘çok ama çok’ önemli
Sosyal medya, çoğu kişinin gündelik yaşamının ayrılmaz bir parçası. Araştırmalara göre Türkiye, akıllı telefonu başında günde 5,5 saat geçiriyor ve bunun önemli bir kesimi de tahmin edileceği üzere Instagram, YouTube, TikTok, X gibi platformları kapsıyor. Yeni insan, dijital ve paylaşımcı olmayı daha fazla öğreniyor ve yayıyor.
Doğal takipçi (herhangi bir satın alım işlemi olmaksızın kendiliğinden takip eden kimseler) arttırmanın birkaç farklı püf noktası mevcuttur. Öncelikle sizi yansıtan ve anlatan bir profil fotoğrafı belirlemeniz gerekmektedir. Profil fotoğrafınız ne kadar ilgi çekerse takipçi sayınızda o kadar fazla olacaktır. Önemli olan diğer faktörse kullanıcı isminiz.
Kullanıcı isminiz ne kadar açık ve net olarak anlaşılırsa takip etmek isteyenlerin sizi bulması aynı oranda kolaylaşır. İlginç bir fotoğraf ve ilginç bir kullanıcı adının yanı sıra profilinizin takipçileriniz dışındakilere kapalı olmalıdır. Profil gizliliğiniz açık olduğunda, içeriklerinizden birinin beğenilmemesi durumunda kişi sizi takip etmeden profilinizden ayrılabilir. Fakat profiliniz gizli olduğunda, kişide merak uyandırır ve takip isteği uyandırır.
Dijital hayatın izinde olun
Sürecin önemli bir gerekliliği dijital hayatın akışı içerisinde yer alma güdüsü. Bu güdü, fotoğraf çekmeyi veya öğle arasında kahve içilen mekândan, uzun süre beklenen bir ödeme kuyruğundan söz etmeyi gerekli kılıyor örneğin. Dijital yaşamın doğurduğu bu yeni nesil güdü, herkesi adeta tetikliyor.
Yolda yürürken, asansörde ya da bir merdivenden inerken akıllı telefonların ön kamerasının kullanılması şeklindeki kişisel olarak fotoğraflanma isteği, görsel malzemenin sanatsal ya da haber değeri taşıdığına inanılan arka fon eşliğinde sergilenmesi ile tamamlanıyor.
Her gün bir kez Instagram’dan paylaşım, Facebook’ta durum güncellemesi, tweet gönderimi ve diğer sosyal ağ paylaşımları ile çeşitli güdüler tamamlanıyor.
Yeni insan, dijital ve paylaşımcı olmayı daha fazla öğreniyor ve yayıyor. Yeni doğan bebeklerin çok yakınında patlatılan akıllı telefon kameralarının flaşları ile başlayan süreçte, hızla ekranlara adapte olan nesiller gelişiyor. Uzmanlar, takip edilmemesi gereken hesapların teknik olarak var olduğunu açıkça söyleyebiliyor.
İşte bu bilime aykırı tutum sergilemek yersiz ve belirli hedeflere yönelik adımlarla kısa sürelerde sosyal medyada başarı yakalanabilir.
Merak faktörünü kullanın
Merak ettiğimiz çok farklı hayatlar var ve sosyal medyada bunlara kapılarak zaman geçiriyoruz. Bu noktada atılması gereken temel adım, merak unsurunu harekete geçirecek paylaşımlarda bulunmak olabilir.
İnsanlar çok basit ve‘negatif’ hesapları takipten çıkarıp daha verimli zamanlar geçirmek istiyor. Siz de bu beklentiye yanıt veren paylaşımlar yapın. Ekonomi ile ilgilisiniz diyelim, ilgi alanınıza yönelik paylaşımlar yapabilirsiniz. Paylaştıkları içerikler hem sizi motive edecek hem de bilgilendirecek. Takipçilerinizin artması da olası.
Farklılığa yer açın
Şöyle düşünün, İstanbul’a ziyarete gelen bir Avrupalı; Ayasofya, Sultanahmet Camii, Kapalıçarşı, Galata Kulesi gibi yerleri mutlaka görecektir. Akşamları Taksim ya da Karaköy’de eğlenceli bir rakı-balık olmazsa olmaz. En nihayetinde olması gerekenler işte bunlar. Konu Mısır olduğunda piramitler ve Nil Nehri boyunca feribotla tur ve Asvan’da mola da kaçınılmaz durumunda.
Peki sosyal medyada bu denli yoğun şekilde ‘birbirinin aynı’ turlardaki ‘artık birbirinden aynısını geçin kopyası fotoğraflar’ ne gibi bir farklılık yaratabilir? İşte burada maharet önemli. Sanatsal bakış açısı önemli. Fotoğraflarınızda klişelerden kaçınarak sosyal mecralara değerli katkılarda bulunabilirsiniz.
Çok eğlenceli bir video kanalı dilediği zaman içerik üretmeme hakkına sahiptir. Ayrıca yayınında formatının dışına çıkarak dilediği konuyu ele alabilir. İnsanlar baktıkları ekranda sahte gülücükler yerine doğal insanlar arıyorlar ve bu da öne çıkmayı sağlıyor.
Elbette bu noktada birçok örnek verilebilir, özellikle makyaj videoları sunan kadınlar gerek verdikleri hediyelerle, gerekse tavırlarıyla beklentilerine iyi yanıtlar verdiklerinin de altını çizmek gerekir. Ayrıca insanların videolar hakkında ki yorumlarına da cevap verilmesi, izleyicinin sesini içerik üreticisine duyurabildiğini gösteriyor. İzleyeni anlamak ve ona göre içerik üretmek çok önemlidir.
Nokta atışı yapın
Sunmak istediğiniz içerikleri kendimize has bir anlatımla hazırlamamız gerekiyor. Diğer kanalları taklit etmek veya onlar gibi olmaya çalışmak sizin kanalınızın kalitesini düşürecek bir faktördür.
Dikkat etmemiz gereken diğer bir etkense videolardaki üsluplar ve videoların sunum tarzı aynı standartlarda olmalıdır. İnsanlar sizin üslubunuza göre kanalınızı sıklıkla takip ederler.
Eğer izleyiciyle bütünleşir ve onların ailenin bir bireyi olarak görerek izleyici yorumlarına önem verirseniz onlarda kendilerini ailenin bir ferdi olarak hissederler. Abone sayısı eşittir izlenim sayısı o da eşittir başarılı bir sosyal medya fenomen adayı demektir.
Kısa videolar oldukça popüler
Kısa videolar, genelde 1 ya da 2 dakika aralığında oluyor. Bunun yanında hareketli görüntüler başta olmak üzere slow tarzda kısa içeriklerin de karşımıza bolca çıktığını belirtmek mümkün.
Uzun zamandır hayatımızda olan kısa videolar, bir zamanlar sadece bilgisayarlarda yapılabiliyordu. Ancak şimdilerde mobil cihazlarda dahi kısa video ve direkt olarak yayınlamak mümkün. Ayrıca videolara olan ilginin artmasının arkasındaki asıl neden mobil veri bağlantısının artış göstermesi olarak karşımıza çıkıyor.
Günümüzde yüzde 60’tan fazla kesim geniş bant aralığında internet hızı kullanıyor. Kısa videoların trend haline gelmesinde bir başka neden ise her geçen gün internetteki kullanıcıların artması oluyor.
Montaj şart mı?
Üst düzey kameralara veya çok performanslı mikrofonlara ihtiyacınız yok, hatta bazen videolarınıza montaj yapmanıza bile gerek kalmayabilir. Bir önceki başlıkta söylediğimiz gibi insanlar doğallık arıyorlar.
Çok yüksek gelirlerle bu işe başlamasanız da ürettiğiniz farklı içerikler sizin izlenimlerinizi arttırır ve belki de cep telefonunuzun kamerasıyla sermayesiz bir şekilde çekmeye başladığınız videolarınız sevilebilir, sizin bu sektörden ciddi gelirler elde etmenizi sağlayabilir.
Diğer yandan yatırım yapmaktan zarar gelmez. İyi bir kamera olmasa da akıllı telefon için tripod düşünebilirsiniz. Işıklandırmaya önem verebilirsiniz. Eğer küçük mekanlarda çekim yapıyorsanız kalitede sorunlar göze çarpabilir, değişiklikler yapmayı deneyin. Örneğin üniversite kampüsünde geniş arka plan ve doğal ışıkta çekim yapın. Deneyerek öğrenin.
Fotoğraf şöleni!
Videolarla birlikte selfie’lerinizin de iyi olması gerek. Genel olarak fotoğraflarda da mükemmelliği yakalamanız gerekir. Birçok amatör ve profesyonel fotoğraf düzenleme uygulaması bulunuyor ve pek çoğu da ücretsiz. Bu uygulamalar sayısız efekte, aydınlatma ayarına, çerçeveye ve daha fazlasına sahip. Sonuçlar, sizi oldukça memnun edebilir.
Kaliteli içerik
Sosyal medyada gün geçmiyor ki yeni fenomenlerle tanışmayalım. Her yaştan yeni yüzlerle karşılaşıyoruz. Dijitalin bu olabildiğince özgür dünyası, adeta bir tür fenomen arzı yaratıyor bile denebilir, ilginç ve yetenekli kişilere ihtiyaç var. İşin ilginç yani fenomen olmak bazı püf noktalarını biliyorsanız hiç de sanıldığı kadar zor değil.
Fenomen olmanın altın kuralı kaliteli içeriktir. Kısa video yaparak Instagram, X gibi platformlarda daha fazla dikkat çekip etkileşim elde edebilirsiniz. Akış içerisinde insanların kısa videolara daha çok vakit ayırdıkları bilinen bir gerçek. Peki nasıl kısa video yapabilirsiniz?
Kısa video uygulamaları sizlere hem eğlenceli hem de kendinize özel videolar hazırlamanızda yardımcı olur. Ayrıca son dönemlerde hızla yükselen ve popüler hale gelen kısa videolar, artık mobil platformlar da olmak üzere pek çok farklı cihazda yapılabiliyor.
Geleceğin çözünürlük değerlerine hazır mısınız?
Hiç merak hiç ettiniz mi, gelecekte sizi hangi YouTube görüntü çözünürlükleri bekliyor? İşte bu konuda geleceğe gidiyoruz…
Şu anki video çözünürlüklerini kaydedilen videonun özelliğine bağlı olarak seçebilmek mümkün. Örneğin çok eski videolarda 360p gibi düşük çözünürlüklerle izleme deneyiminden başka çare yokken yüksek çözünürlüklü görüntü kaydedebilen aygıtlarla elde edilmiş görüntüler sayesinde az sayıda olmakla birlikte 8K’ya kadar kaliteli görüntüler izlenebiliyor.
Şu da var, ne kadar yüksek çözünürlük, o kadar yavaş bekleme süresi; örneğin 2880p’lik bir videonun yüklenip izlenmeye hazır hale gelmesi dakikalar alabilir. Gelecekte ise sizi 8K ve daha fazlası bekliyor…
8K şimdilik yavaş yavaş adından söz ettirse de YouTube’da henüz genel olarak izlenebilen çözünürlükler arasında değil. Ancak ‘Ghost Town’ gibi 8K videoların izlenebildiğini belirtelim. Eğer 8K ayarı yaparsanız açılması için dakikalarca beklemeniz gerekecek…
Önümüzdeki 2 yıl içinde gelişecek ağ teknolojiler ile birlikte 8K görüntülerin de YouTube’da yoğun olarak izlenebileceğini belirtelim. Şu anda 11K çözünürlüklü TV üretilmiş durumda (prototip olarak), 11K, 16K, 32K gibi akıl almaz boyutlardaki çözünürlükler de YouTube’un geleceği olacak.
Uzak geleceği mi, işte bu soru şimdilik belirsiz. Ancak görüntünün mikronlarının görülebildiği bir YouTube deneyimi o kadar da uzak değil.
Yorum Yap