Ana sayfa İnternet Sosyal medya dilimizi mi değiştirdi?

Sosyal medya dilimizi mi değiştirdi?

0

Sosyal medya hayatımıza girmeden önce duysaydık bazı kelimeleri, uzaydan gelmişçesine tepki  verebilirdik ancak, şimdilerde o kadar hayatımıza dahil oldu ki bu kelimeler. Son 5 yılda özellikle  sokakta, metroda, evde, okulda, işte her yerde duyabildiğimiz, duyduğumuz ve anlayabildiğimizde  sosyal medya terimleri ile birbirinden değişik kelimeler var. İşte bu kelimelerden birkaçı;

 

 

Mutual

 

Facebook“un hayatımıza girdiği ilk yılları hatırlıyorum, o zamanlar Google“da en çok aratılan kelime  “Mutual” olmuştu. Facebook“un henüz Türkçe kullanımı mevcut olmadığından, Mutual Friends ne  demek en çok onu sormuşuz meğer Google“a. Ortak arkadaş olduğunu tekrar hatırlatmakta fayda var.

 

 

Face (Feys)

 

Dillere pelesenk olan kelimelerden biri de kuşkusuz ki “feys.” Uzun uzun Facebook demek yerine  arkadaşlar arasında Feys demek oldukça yaygın. “Senin feysin var mı?” “Beni feysten ekle!” Sosyal medyanın en ünlü platformu Facebook için sıkça kullanılan cümleler.

 

Like”lamak

 

Sık sık sohbet pencereniz beliren “Canım, son gönderimi layklar mısın?” diye soran arkadaşlarınız  eminiz ki sizin de vardır. Hatta geçtiğimiz yıllarda anneler günü için düzenlenen reklam  kampanyalarından biri de annelerin hep bir ağızdan söylediği “Yavrum seni layk ettim!” şarkısı  olmuştu. Beğenmek ya da beğenmemek değil artık layk etmek ya da anlayk etmek oluyor. 

 

 

Trollemek

 

Hır gür çıksın diye mesai harcayan kişinin yaptığı işe deniyor. Hemen her yerde görmek mümkün.  Facebook ve twitter“ı aktif olarak kullanır, özellikle twitter“da ünlülere cevap vermeye bayılır. Yaptığı  işten kazancının ne olduğu konusu hala muallak…

 

 

 

Poke”lamak

 

Arkadaşlar arasında “dürtmek” yerine artık “poke“lamak” terimi kullanılıyor. Facebook“tan insanlar  birbirini dürterek “Ben buradayım!” mesajı verince yeni trende ayak uydurmuş sayılıyor. 

 

 

FAV”lamak

 

Aslı favoriler listesine almak olan terimin kısaltması olarak kullanılıyor ve oldukça moda. İnsanlar  Twitter hesaplarından, beğendikleri tweet“leri favoriye alarak etkileşime geçiyor.

 

DM”den yürümek

 

Direct Message“ın sık kullanılan şekli. Twitter“da iki kişi birbirini takip ediyorsa, Direct Message yolu  ile iletişim kurabiliyorlar ve böylece Mentionlaşarak başkalarının Time Line“larını meşgul etmiyorlar.

 

 

Mention”laşmak

 

Mention“laşmak da ayrı bir terim. Yine twitter üzerinden insanlar birbirleri ile etkileşime  geçebiliyorlar. DM”den yürümekten farkı ise yazdıklarınızı, sizi takip eden herkesin görmesi. Daha özel  konular varsa, DM”den yürümenizi tavsiye ederiz.

 

 

Time Line

 

Yani zaman çizelgesi anlamında. Twitter, Facebook gibi sosyal paylaşım platformlarında, sizin  paylaştıklarınız arkadaşlarınızın zaman çizelgesine düşüyor, onların paylaştıkları da sizin…

 

 

RT etmek

 

Eminiz ki görmüşsünüzdür “Kesin bilgi acil RT RT RT” yani diyor ki, Re Tweet. Sen benim yazdığım RT  et ki herkes görsün…

 

Hashtag

 

Twitter üzerinden ortak bir konu hakkında herkesin düşüncesini yazdığı, aslı yıllardır “diyez”  olarak bilinen “#” şu işaretin yanına yazılan şeyler. örneğin; #technotoday hashtag“inin yanına  düşüncelerinizi yazabilirsiniz ve sizinle aynı ya da karşıt düşüncedeki insanların tweetlerini kolayca  okuyabilirsiniz.

 

 

Instagramlamak

 

çektiğiniz fotoğraflara çeşitli filtreler vererek, arkadaşlarınızla, tanıdıklarınızla, tanımadıklarınızla  paylaşacağınız fotoğraflara diyeceğiniz terim. “Bu fotoğrafı hemen Instagramlıyorum şekerim!” tarzı  bir cümle kurarsanız, siz de Instagram“ın havalı dünyasına adım atmış sayılırsınız.

Vine”lamak

 

Instagram ile aynı mantıkta olan durum bu sefer de çektiğiniz videolarda geçerli. 6 saniyelik  videolarınızı Vine“lamak, sizi de fenomen yapabilir.

 
 

Fenomen

 

Bir fenomen olmak kolay değildir. Takipçi kasmanız gerekir. Takipçi kasma terimini de bu konu altında  ele alalım ki, bir karışıklık olmasın. Bir feno (fenomen) olabilmek için en az 5 bin takipçi kasmanız  lazım. Yani bu demek oluyor ki, 5 bin takipçiye ihtiyacınız var. 5 bin kişinin sevdiği ya da nefret  edebileceği şeyler paylaştığınız sırada “takipçi kasmış” oluyorsunuz ve böylece fenomen oluyorsunuz.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here