Sosyal medya adabı nasıl olmalıdır gibi sorular, sosyal medya platformlarını kullanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini merak eden kullanıcıların yanıt aradığı sorulardır.
Sosyal medya görgü kuralları veya adabı hem bireysel kullanıcıların hem işletme sahiplerinin dikkat etmesi gerektiği konudur çünkü bunlar, çevrim içi ortamda itibarı korumak için olmazsa olmazdır.
Twitter, Instagram, Facebook ve TikTok gibi sosyal medya platformlarını kullanırken nasıl davranacağınızı bilmeden hareket eder, paylaşımlar yaparsanız sağlıklı bir iletişim kurmanız mümkün olmaz.
Günlük yaşamda nasıl ki görgü kurallarına dikkat ediyorsanız sosyal medyada da aynı kuralları uygulamalısınız fakat internet kültürü diğer kültürlere göre biraz daha farklı olduğundan sizin normal bulduğunuz bir tavır başkaları tarafından yanlış yorumlanabilir. Bu nedenle aşağıdaki maddelerin üzerinde durmalı ve bunlara uymaya özen göstermelisiniz.
Sosyal Medya Adabı Nasıl Olmalıdır, Nelere Dikkat Edilmelidir?
- Kısaltmaları kullanırken dikkat edin.
- Kullanıcıları tanıtımlarla rahatsız etmeyin.
- Rakiplerinizi kötülemeyin.
- Yapaylıktan uzak durun.
- Kısa sürede dönmediği için sitem etmeyin.
Sosyal medya kullanırken hangi görgü kurallarına dikkat edildiğini merak ediyorsanız cevabı yukarıdaki maddelerdedir. Kullanıcıların ve işletmelerin dikkat etmesi gerektiği görgü kurallarını aşağıdan öğrenebilirsiniz.
Kısaltmaları Kullanırken Dikkat Etme
“Ok” ve “tm” gibi kısaltmaların açılımı “tamam” olsa da bunlar farklı kullanıcılar tarafından çeşitli şekillerde yorumlanabilir.
Bir kullanıcı eğer size uzun bir yazı gönderir ve siz de bu uzun yazıya karşılık olarak “tm” veya “ok” yazarsanız karşı taraftaki kullanıcı bunu olumsuz bir şekilde karşılayabilir. Örneğin onunla konuşmak istemediğinizi, sohbeti sonlandırmak gibi bir niyetiniz olduğu sonucuna varabilir.
Kullanıcıları Tanıtımlarla Rahatsız Etmeme
Sosyal medya, hedef kitleye ulaşmanın en iyi yollarından biridir ama insanların paylaşımlarının altında bir ürünün ya da hizmetin reklamını yapmak, bunu yapmanın doğru yolu değildir. Bunun yerine hesabınızı daha etkileyici hâle getirin.
Bunun haricinde Instagram’da etkileşim arttırma yöntemlerini ve TikTok’ta takipçi sayısını arttıran içerik fikirlerini kullanarak insanların sizi keşfetmesini sağlayın.
Kısacası kendinizi ya da bir ürün veya hizmeti insanlara direkt olarak söylemeyin, insanların onu keşfetmesini sağlayacak yöntemler uygulayın.
Rakipleri Kötülememe
Sosyal medya platformlarında eğer rakiplerinizi kötülerseniz, müşterilerin onların yerine sizi tercih etmelerini isterseniz bu onlarınkinden çok sizin itibarınıza zarar verir.
Yapaylıktan Uzak Durma
Bir işletme yönetiyorsanız kullanıcılara otomatik mesaj gönderme ve yanıt verme gibi hizmetlerin ne kadar yararlı olduğunu keşfetmişsinizdir. Ne var ki bu hizmetleri aşırı bir şekilde kullanmak, insanların sizden uzaklaşmasına neden olabilir çünkü bir noktadan sonra insanlar yapaylık hissetmeye başlar.
Kısa Sürede Dönmediği İçin Sitem Etmeme
Sosyal medyanın insanların hayatının bir parçası olduğu artık inkâr edilemez bir gerçektir ama bu, insanların her zaman sosyal medya kullanmak zorunda olduğu anlamına gelmez. Bazı kullanıcılar aşırı yoğun olabilir ve bu nedenle size kısa süre içerisinde geri dönüş yapamayabilir. Size hemen geri dönemediğinden onları suçlamaktan kaçınmalısınız.
Yorum Yap