Sony ve Honda, birinci sınıf bir eğlence deneyimi etrafında inşa edilmiş bir elektrikli araba geliştirerek Tesla ve otomotiv endüstrisinin geri kalanını alt etmek için müzik, film ve PlayStation 5’i kullanmayı planlıyor.
Eylül ayında kurulan ve henüz bir marka adı seçmemiş olan Sony Honda Mobility’nin başkanları, Financial Times’a, şirketin Sony’nin küresel eğlence endüstrisindeki güçlü konumundan yararlanarak rakipleri karşısında üstünlük sağlamayı planladığını söyledi.
Sony ve Honda, Eylül ayında Sony Honda Mobility adlı bir ortak girişim kurdu. Şirketin henüz bir markası yok ancak girişimin elektrikli araç pazarındaki rakip oyuncularla nasıl rekabet edebileceğinden bahsettiler. Bir fikir olarak, Sony’nin ünlü olduğu eğlence teklifleri etrafında bir araba inşa etmek ortaya atıldı.
Financial Times’a konuşan Sony Honda Mobility’nin yöneticileri, müzik, film ve PlayStation 5 etrafında bir elektrikli otomobil yapmayı planladıklarını söylüyorlar. Başkan Izumi Kawanishi FT’ye “Sony, insanları harekete geçiren içerik, hizmet ve eğlence teknolojilerine sahip. hareketlilik ve bu bizim Tesla’ya karşı gücümüz,” dedi.
Bu, Sony Honda’nın Tesla’dan farklılaşmasının bir yolu ve daha önce Sony’nin AI robotik bölümüne başkanlık eden Kawanishi, PS5 platformunu arabalarına dahil etmenin “teknolojik olarak mümkün” olduğunu da söyledi.
Sony Honda İlk Aracını 2025’te Çıkaracak
Daha önce Honda otomobillerinin başında bulunan ortak girişimin başkanı Yasuhide Mizuno, şirketin üretim süreçlerini içeriğe öncelik vermek üzerine inşa ettiğini ve ilk otomobil modelini 2025 yılına kadar Kuzey Amerika’da pazara sunacağını söyledi.
Tesla’nın Toyota gibi Japon devlerini geride bırakarak dünyanın en değerli otomobil şirketlerinden biri olma yolundaki hızlı yükselişiyle, EV pazarı, geleneksel otomobil üreticilerinin yanı sıra Apple ve Google gibi teknoloji şirketlerinin de EV’ler geliştirmesiyle bir yarışa dönüştü. Ancak, Sony-Honda’nın içeriğe öncelik vermek istemesi, öne çıkan başka bir özelliğin geliştirilmesi gerektiği anlamına geliyor.
“Bunun gelişmesi zaman alacak” diye ekledi mühendis. FT, ortak girişimin Sony’nin yeteneklerini pazarlamasının bir yolu olduğuna inanan bir analistle röportaj yaptı.
Analist, Sony’nin neler yapabileceğini göstererek ve daha küçük ama birinci sınıf bir marka oluşturarak hizmetlerini ve içerik tekliflerini daha büyük EV oyuncularına satabileceğini öne sürdü.
Bu arada, arabanızda bir PS5 oynamak o kadar kolay değil. Bu yüzden takvimlerinizi Sony’nin yerleşik PlayStation içeriğine sahip EV’sini görebileceğimiz 2025 için ayarlayın.
Yorum Yap