Hiç bir web sayfasına girdiğinizde büyük bir hata mesajı ile karşılaştınız mı? Kullanıcının direkt sayfadan ayrılmasına neden olan bu hata, web sayfaları için büyük öneme sahiptir. Ziyaretçi kaybı yaşamamak adına soft 404 nedir sorusunun cevabı bilinmelidir.
Bunların arama motorunda sıralanması, web sitenize ciddi anlamda zarar verebilir. Hakkında bilgi sahibi olmanız için gereken her şeyi aşağıdan öğrenebilirsiniz.
Soft 404 Nedir?
Soft 404 hataları, 404 hata kodunu döndüren sayfalardır ancak bu, sayfadaki içeriğin aslında mevcut olmadığı anlamına gelmez. Sayfa boş olabilir ya da diğer sayfalardan bazı içerikler yer alabilir. Genellikle bağlantıda yanlış bir karakter kullanımından, güncel olmayan bağlantılardan ya da sunucudaki sorunlardan kaynaklı olarak ortaya çıkabilir.
Bu hata meydana geldiğinde web sitesini ziyaret eden kullanıcıya bir hata mesajı gösterilir. Kullanıcı, neler olduğunu öğrense de web sayfasını ziyaret eden arama motoru botlarına aynı hata mesajı iletilmez. Bu da sayfanın arama motorunda sıralanmaya devam etmesine neden olur.
Soft 404, Google’ın size yaptığı bir uyarıdır. Siz harekete geçene kadar Google başta olmak üzere birçok arama motoru web sayfalarını dizine eklemeyi sürdürür.
Normal 404 ile Soft 404 Arasındaki Fark Nedir?
İki hata arasındaki temel fark, arama motorlarına gösterilen durumdur. Normal 404 hatasında hem sayfayı ziyaret edenlere hem de arama motorlarının botlarına hata iletilir. Bu senaryoda her ikisine de sayfanın mevcut olmadığı söylenir.
Soft 404 hatasında ziyaretçiler hatayı görebilir ancak arama motorları göremez. Google Search Console’da eğer soft 404 hataları görüyorsanız web sitenizde gerçekten var olmalarına rağmen 404 hatası döndüren sayfalar vardır.
Bu hata, web sitenizin arama motorlarındaki sıralamasını etkileyebilir. Bunun nedeni, Google’ın tarama bütçesidir. Bu bütçe, Google’ın botlarının her ziyaret sırasında web sitesinde kaç sayfayı tarayacağını belirler.
Web sitenizde eğer söz konusu hatadan çok fazla varsa sizin sitenize ayrılan tarama bütçesinin önemli bir kısmını kullanıyorsunuzdur. Bu da yeni sayfaların küçük bir kısmının taranması ile sonuçlanacak ve hatalar size arama motorlarında daha kötü sıralamalarla geri dönecektir.
Web sitenizde toplam 50 sayfa olduğunu varsayalım. Google eğer tarama bütçesi olarak 49 sayfa limit belirlerse 1 sayfa dışarıda kalacaktır.