Bağımsız geliştiriciler sayesinde ücretsiz oyunların sayısı oldukça yüksek olsa da ileri seviye oyunların fiyatları son 10 yıldır düzenli olarak artıyor. Büyük oyunların arkasındaki isimlere oyunların fiyatının neden bu kadar yüksek olduğu sorulacak olduğunda muhtemelen hepsi aynı cevabı verecektir:
Artan oyun geliştirme maliyeti dolayısıyla oyunculardan daha fazla ücret talep etmek zorundayız.
Görünüşe göre bu şekilde sadece geliştiriciler düşünmüyor. Eski PlayStation yöneticisi Shawn Layden’ın da benzer bir görüşü var. Hatta daha abartılı da denebilir.
“Oyun Fiyatları Her Nesilde Artmalı”
Eski PlayStation yöneticisi Shawn Layden, Gamesindustry ile yaptığı yeni röportajda geliştirme maliyetleri ve enflasyonun artmasına rağmen video oyunlarının fiyatlarının son 20 yılda nispeten aynı kaldığını iddia etti.
Layden, şu anda piyasadaki tüm yayıncıların oyuncuları kaybetme riskini göze alamadığını ve fiyatları artırmaktan korktuklarını iddia etti.
“Kimse fiyatı ilk artıran olmak istemez çünkü müşteri kaybından korkarsınız. Bu yüzden yaptığınız şey, işletme gelirinizi, kâr marjınızı eritmek olur.”
Layden daha da ileri gitti ve geliştiricilerin artan geliştirme maliyetleriyle mücadele etmek için her yeni nesilde oyunlar için daha fazla ücret talep etmeye başlamaları gerektiğini söyledi.
Sektörün artık bir kriz noktasına geldiğini belirten Layden, geliştirme maliyetlerinin çok yüksek olduğunu, çoğu geliştiricinin gerçekte mümkün olmayan milyonlarca kopya satmaya güvendiğini iddia etti.
Layden tarafından dile getirilen görüşler hayli tartışmaya açık. Evet, oyunların yapımı uzun sürüyor, maliyeti de çok yüksek ve bu yüzden pahalı olmasını normal karşılayabilirsiniz ancak bu fiyatlarla oyunlara her oyuncunun erişemediğini unutmamak gerekiyor.
Kaldı ki Layden’ın söyledikleri tamamen doğru değil. Oyun fiyatları son birkaç yıl içinde ciddi ölçüde arttı. Bazıları hâlâ düşük fiyatlara sahip olsa da kendisinin söz ettiği oyunların fiyatı herkes için pek de ulaşılabilir olmayan seviyeye geldi.








Yorum Yap