Sharenting Nedir? Bundan Neden Kaçınılmalıdır?

Son yıllarda daha da yaygın bir hâle gelen sharenting nedir? Bu terim hakkında merak edilen her şeyi bu yazıda açıkladık.

Sharenting Nedir? Bundan Neden Kaçınılmalıdır?

Bugün sosyal medyada yemekler, kitaplar, kıyafetler ve hatta çocuklar da dahil olmak üzere akıllara gelebilecek hemen hemen her şekilde paylaşımlar yapılıyor. İşin kötü yanı, birçok ebeveyn çocukları hakkında bu platformlarda paylaşım yapmaktan çekinmiyor. Peki, ebeveynlerin tam da bu davranışını ifade eden sharenting nedir ve bunu yapmaktan neden kaçınmak gerekiyor?

Çocuklarınızın başarılarından gurur duyuyor olabilirsiniz, mutlu anları yakın çevrenizle paylaşmak istiyor olabilirsiniz ama paylaşım butonuna dokunmadan önce söz konusu terim üzerine biraz düşünmenizde fayda var.

Sharenting Nedir?

Sharenting, ebeveynlerin çocukları ile ilgili video, fotoğraf ve haberler de dahil olmak üzere her türlü içeriği internette -özellikle de sosyal medyada- aşırı bir şekilde paylaşma davranışıdır.

Sosyal medyanın insanların hayatının merkezinde yer almaya başlaması, büyük bir değişikliğe yol açarak iletişim kurma, bilgi paylaşma ve insanlarla irtibata geçme yöntemlerimizi yeniden şekillendirdi. Birçok ebeveyn artık diğer ebeveynlerle etkileşime geçmenin bir yolu olarak çocuklarının fotoğraflarını ve videolarını sosyal medyada paylaşmayı paylaşıyor.

Sharenting Davranışından Neden Kaçınılmalıdır?

Uzmanlar, çocukların ya da çocuklar ile ilgili bilgilerin sosyal medya platformlarında paylaşılması ile ilgili ciddi uyarılarda bulunuyor. Bu durum, söz konusu platformlarda hesap oluşturacak yaşta olmayan çocuklar için dijital kimlik oluşturuyor. Ayrıca onlar için gizlilik ve güvenlik risklerine neden oluyor.

Ebeveynlerin çocukları hakkında sosyal medya platformlarında paylaştığı görsel ve veriler, mahremiyet ve güvenlik endişelerine yol açıyor. Hatta bazı güvenlik uzmanları, çocukların artık mahremiyetin neredeyse ortadan kalktığı bir çağda büyüdüğünü ileri sürüyor.

Bazı ebeveynler, daha fazla takipçi kazanmak için çocukları ile ilgili paylaşımlar yapıyor. Bazı şirketlerin sosyal medyada paylaşılan içerikler de dahil olmak üzere internet kullanıcılarına ilişkin bilgileri toplayıp reklamverenlere sattığını belirtmek gerekiyor. Reklamverenler ise söz konusu verileri kişiselleştirilmiş reklamlarla ebeveynleri ve çocukları hedeflemek için kullanıyor.

Pek çok çocuk, fotoğraflarını sosyal medyada yayımlamadan önce ebeveynlerinden izin ister. Ne yazık ki bazı ebeveynlerin çocuklarının kişisel anlarını onlara danışmadan aşırı derecede sosyal medya platformlarında paylaştığı çok fazla örnek bulunuyor.

Çocuklar gördüğünü taklit etme eğilimindedir. Ebeveynlerin davranışları, çocukların davranışlarına şekil verir. Hiçbir endişesi olmadan bu şekilde paylaşım yapan bir ebeveyni olan çocuk, doğal olarak sosyal medyada paylaşım yapmakta bir sakınca görmeyecektir. Bu nedenle iyi bir örnek olmak için ebeveynlerin ne paylaştıklarına çok dikkat etmesi gerekiyor.

Exit mobile version