Ana sayfa Haber SGK’dan CeBIT’te Teknoloji Şovu!

SGK’dan CeBIT’te Teknoloji Şovu!

0

Resmi kurumların bilişim alanına yaptığı yatırımlar sayesinde hizmet kalitesi artıyor. Son örnek ise SGK. Bakın SGK CeBIT”te nasıl şov yaptılar…

Bu yıl Kasım ayında düzenlenen CeBIT Bilişim Eurasia 2012 fuarına Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) hizmetlerini özetleyen ilgi çekici bir stand ile katıldı. Etna yayıncılık Yönetim Kurulu Başkanı Bahattin Apak, SGK standını ziyaret ederek Hizmet Sunumu Genel Müdürü Adem Onar ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdi. SGK, dünyada eşi benzeri görülmemiş bir inovasyon disiplini ile son dönem çalışmalarını dünya çapında dikkat çekici projeler haline getirmeyi başardı ve örnek gösterilen bir kurum haline geldi. SGK”nın bilişim alanına yaptığı yatırımların her biri halka hizmet adına büyük bir başarı olarak göze çarpıyor.
 

İşte Adem Onar ile yaptığımız sohbetin satır başları…

Bahattin Apak: Cebit”de standınızı ziyaret etmeden önce siz ve yeni dönemde SGK”nın hizmetleri ile ilgili internette araştırma yapma fırsatı buldum. çok gençsiniz ve bu yaşınıza rağmen SGK Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğü”nün başında yaptıklarınız olaganüstü etkileyici. İsterseniz sohbetimize Alo 170″den başlayalım. Contact Center World tarafından En İyi Dış Kaynaklı İş Ortaklığı kategorisinde dünya birincisi seçilen ALO 170 aynı zamanda büyük bir sosyal sorumluluk projesi. Şanlıurfa”da 200 personel görev alıyor. En dikkat çekici yanı ise bu personellerin %62″si kadın.

 

 

SGK”nın “170” başarısı

Adem Onar: Evet, SGK”nın Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına sunduğu ALO 170 platformu, dünya çapında çok önemli bir yarışmada birincilik ödülüne layık görüldü. Contact Center World tarafından En İyi Dış Kaynaklı İş Ortaklığı kategorisinde birinci seçilen ALO 170, Londra”da yapılan yarışmada da güçlü rakiplerini geride bırakarak EMEA (Avrupa, Ortadoğu ve Afrika) bölge birincisi olmuştu. Vatandaş odaklı yönetim anlayışıyla geliştirilen ALO 170, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının sosyal güvenlik durumlarını sorgulayabileceği bir çağrı merkezi hizmeti. Vatandaşlar bu numaradan, “Ne zaman emekli olacağım?” gibi kendi çalışma hayatları ile ilgili her türlü bilgiyi öğrenebiliyorlar. ALO 170″e başvuran vatandaşların %88″i sorunlarına ilk aşamada çözüm bulabiliyor. %12″lik kısım ise ilk aşamada olmasa da, ikinci aşamada çözüm buluyorlar. Yani ALO 170 tarafından sorunlarının çözümü olan mercilere aktarılıyorlar. Bu yüksek başarı oranı, ALO 170″in en güçlü taraflarından birisi.
 

Kayıt dışı istihdama karşı oldukça etkili bir çözüm olan ALO 170, sadece yüksek başarı oranı sayesinde dünya birincisi olmadı. ALO 170″i bu ünvana kavuşturan kriterlerden bir diğeri de sizin de belirttiğiniz gibi proje aynı zamanda çok önemli bir sosyal sorumluluk projesi. Proje için Şanlıurfa”da 200 personel görev alıyor. Bu personeller 13 bin saat eğitim ile ALO 170 projesinin başına geçmiş durumda. Ayrıca bu personellerin %62″si kadın personel. Bu açıdan ALO 170″in kadın istihdamına yaptığı katkı yadsınamaz. ALO 170″te 300″den fazla ana ve yardımcı E-Devlet uygulaması bulunuyor. Bu sayede vatandaşlar E-Devlet uygulamalarını da daha verimli olarak kullanabiliyor. Böylece vatandaşlar 300″e yakın farklı konulardaki sorununa ALO 170 üzerinden cevap bulabiliyor.

Açık söylemek gerekirse oturmaya bile fırsat bulamıyoruz. Sürekli çalışan ve her an yeni bir şeyler üreten bir ekibiz. ALO 170 tek dünya birinciliğimiz olmayacak. Elbette bu başarıların devamının gelmesini sağlayacağız. Yeni e-devlet web servisleri sürekli olarak devreye girmeye devam edecek. Alo 170 projesinde doğuda yaşayan bayan personel çalışıyor. Doğu bölgesi bizim için çok önemli. Orada yaşayan bayanların çalışma hayatına atılmasını sağlamak en önemli konu başlıklarımızdan biridir.
 

 

 

“2008’de daire başkanıyken SGK”da teknolojik reformlarını gerçekleştirdik. Şimdi de yazılım ve mobil uygulamaların etengrasyonunu sağlıyoruz. E-devlet’ten çıktık mobil devlet’e doğru ilerliyoruz.”


Bahattin Apak:
Aldığımız duyumlara göre SGK Avrupa”nın en büyük Kurumsal Veri Merkezi”ni kurmak için çalışmalar yapıyormuş. Bu başlı başına çok önemli bir proje.

Adem Onar: SGK”nın bilişim dünyasındaki atılımları ALO 170 ile sınırlı kalmıyor. Avrupa”nın en büyük dünyada ise sayılı büyüklükte kurumsal veri merkezini hizmete sokmaya hazırlanıyoruz. Bu veri merkezinde iş sürekliliğini merkezi bir birime oturtmayı amaçlanıyor. Merkezde sistemlerin her birinin yedeği olacak. Sistemlerden birinde arıza oldugunda, hemen yedeklerden biri devreye girecek ve böylece süreklilik hiçbir sekteye uğramayacak. Bu veri merkezi Green IT olarak adlandırılan doğa dostu bir altyapıya sahip olacak. Ayrıca bilgi işlem personelinin tek bir merkezden çalışması sağlanmış olacak. Bu sayede yönetimle ilgili sorunları çözmek, çalışma koşullarını ve verimliliği arttırmak, enerji ve hat kirası tasarrufu sağlamak gibi olanaklar da SGK”nın değerlendirmek istediği olanaklar arasında yer alıyor. Veri merkezi 2013 yılı içerisinde Ankara Batıkent”te devreye girecek.


Avuç içi damar okuma ile hastanelerde mağduriyete son!

Bahattin Apak: Sağlık alanında da çok önemli yeniliklere imza atıyorsunuz. Mesela avuç içi damar okuma sistemi. Avuç içi damar okuma sistemi sayesinde artık vatandaşlar, kimlik numaralarının kullanılarak kendileri adına başkalarının kendi haklarını ele geçirmesi önleniyor. Bu teknolojik gelişme ile sanırım artık vatandaşlar bu konuda mağduriyet yaşamayacak. Bu proje ne zaman hayata geçiyor?

Adem Onar: 15 Ocak 2013″ten sonra devreye girecek olan avuç içi damar okuma sistemi sayesinde vatandaşlar, sağlık hizmetlerinde kendi isimlerinin kullanılması sonucunda hiçbir mağduriyet yaşamayacaklar. özel hastaneler ve üniversite hastanelerinin geçeceği bu sistem, vatandaşların ön tanımlı avuç içi damar imzalarını depolayacak ve özel bir hastanede veya bir üniversite hastanesinde hizmet talep edilirken bu imzalar sayesinde kişiye özel hizmet verilecek. Bu sistem sayesinde TC kimlik numarası ile diğer vatandaşların adına sağlık hizmeti alan sahtekarları engellenecek. Avuç içi damar okuma sisteminin son derece keyifli bir de sloganı var: “ülkemin geleceği için avucumu basarım”. Projede pilot bölge olarak Konya seçildi ve sistem halihazırda deneniyor. 15 Ocak 2013″ten sonra ise kademeli olarak diğer şehirlere de yayılacak.

 

 

Sağlık sektörü ile ilgili diğer yeniliklerden bir diğeri ise kurum personeli tarafından geliştirilen bir web uygulaması. Bu uygulama sayesinde vatandaşlar kendi dilediği doktoru seçebilecek, doktora ulaşıp bizzat danışabilecek. Ayrıca hastalar, doktorlar ve hastane hizmetleri hakkında karşılaştırmalı bilgiler de vatandaşların hizmetine sunulacak. 2013 yılında bu uygulama ve alt uygulamaları tablet bilgisayar ve akıllı telefonlarda da yer alacak. Uygulamalar, Android, iOS, Windows Phone 8 ve BlackBerry, Symbian gibi platformlar için özel olarak geliştirilecek.
 

 

 

Bahattin Apak: Biraz da kurumsal TV projesi projeniz, hedeflerinizden bahsedebilir miyiz?

Adem Onar: SGK”nın üzerinde çalıştığı bir adet kurumsal TV projesi mevcut. Bu projede amaç, doğru bilgiye en kolay şekilde erişebilmek. Kurumsal TV uygulaması Şanlıurfa ve Bursa’da pilot aşamasına gelmiş bulunuyor. Proje ile kamu idaresinin şeffaf ve hesap verebilir hale getirilmesinde katkıda bulunulması sağlanmaya çalışılacak. Ayrıca devlet, vatandaş ve personel arasındaki iletişimin geliştirilmesi amaçlanacak. Sosyal güvenlik merkezlerinde hizmet verecek olan TV kanalı ile 3000 ekrana yayın yapmak, yani tüm Türkiye”de yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Kurumsal TV haricinde SGK”nın bir de WEB TV projesi bulunuyor. Bu proje ile SGK tarafından sunulan hizmetlere güncel, hızlı, nitelikli ve kolay bir şekilde erişim imkanı sağlanacak. Ayrıca vatandaşın aktif katılımının sağlanması sayesinde bilgi aktarım kapasitesi arttırılacak.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here