Ana sayfa Makale Sesi tanımanın getirdiği değişimler

Sesi tanımanın getirdiği değişimler

50
0
 

Amazon, Google, Apple ve Microsoft gibi teknoloji devleri, ses teknolojisinde lider olma yarışına yoğun bir şekilde yatırım yapıyorlar. Sesli etkileşimler geçtiğimiz yılda ilgi odağı haline geldi, ancak neden bu on yıllık teknoloji şimdi büyük bir olay haline geldi? Bilgisayarlar, 90’lı yıllardan beri sesli komutları kabul edebildiyse de, bu arayüzler hiçbir zaman potansiyellerini açıkça ortaya koyamadı. Bulut verilerinin ve yapay zekânın ilerlemesiyle, nihayet şimdi gerçekten sohbet edilebilen bir arayüz vaadinde bulunabiliriz.

Amazon’un Alexa”sı, Google’ın Assistant”ı, Apple’ın Siri”si ve Microsoft’un Cortana”sı gibi ses servislerinin artan popülerliği, konuşma arayüzlerini bugünün teknoloji devleri için bir numaralı öncelik haline getirdi. Bu uygulamalar, mevcut en basit aracı (insan sesini) kullanarak karmaşık, klavyesiz bir etkileşim yaratmayı hedeflemektedir.

En büyük teknoloji oyuncularının gelişen ses işleme teknolojisine odaklanması, ses arayüzlerinin diğer sektörlere yayılmasının da ana itici gücü olacaktır. Dokunmatik ekran arayüzleri iPhone’dan önce de vardı, ancak teknoloji ve etkileşimler Apple onları harekete geçirene kadar yaygın kabul görecek bir seviyede değildi. Ses de şimdi benzer bir bardağı taşıran damla konumuna ulaşıyor.

Google, I/O 2017 konferansında derin öğrenme algoritmaları kullanarak bir yılda Kelime Hatası Oranı’nı yüzde 8.9’dan yüzde 4.5’e düşürdüğünü duyurmuştu. Ses işleme teknolojisindeki bu gelişmeler, sesli kullanıcı arayüzleri için yüksek umutlar yaratmaktadır. Sesli etkileşimlerden yararlanacak herhangi bir endüstri için bu iyi bir haberdir.

Ses teknolojisinin tüketicilerin ürün ve hizmetleri kullanış şekillerini tamamen değiştireceği bazı alanlara bir göz atalım.

 

Otomobiller
Sürücülerin şu an sürüş sırasında yapabilecekleri şeyler çok sınırlıdır. Güvenlik yönetmelikleri gereği, otomobil endüstrisi yalnızca sınırlı dokunmatik etkileşimler sunabilmektedir. Eller serbest olarak kullanılan sesli arayüzler, otomobil üreticilerine pek çok yeni seçenek sunacak. Bu teknoloji aynı zamanda sürücülerin gözlerini yoldan ayırmamalarını sağlayarak güvenliği de artıracaktır.

Birçok sürücü, araç kullanırken telefonlarındaki sesli etkileşimleri kullanıyor. Otomobil endüstrisi hızlı hareket ederse, her gün işe gidip gelirken birkaç saati boşa giden bir kitleye yönelik birincil arayüz haline gelebilir. Sürüş gelecekte çok farklı bir deneyim olacaktır ve arabanız yakında hayatınız için arayüz katmanı olarak işlev görebilir.

Dijital asistanlar, sesli komutlara ilgi duyan tüketicilerin dikkatini çekmek için yarışıyorlar ve otomotiv endüstrisi de bu hareketin bir parçası olabilir. Geleceğin arabalarındaki davranışımız muhtemelen ofisteki veya oturma odasındaki davranışımıza benzeyecektir. Bu sesli etkileşimlerin anahtar bir rol oynayacağı anlamına geliyor.

 

Yüksek teknolojili giyilebilir cihazlar
Ekransız giyilebilir cihazlar, ses teknolojisi sayesinde başarılı olacaklardır. Şu ana kadar Fitbit gibi cihazlar, ek bir mobil arayüz gerektiren sensörler gibi çalıştılar. Sesle, bu giyilebilir cihazlar işletim sistemlerinden bağımsız olarak fonksiyonlarını yerine getirmeye başlayabilirler.

Google Glass gibi küçük ekranlı cihazlar bile sesli komutlardan yararlanacaklardır. Fiziksel düğmeler veya ekranlara gerek kalmadan, Glass gibi cihazlar daha küçük, daha hafif ve daha az rahatsız edici hale gelecekler. Ses kontrolü, giyilebilir teknolojinin benimsenmesini artıracak ve bu cihazların tüketicilerin günlük yaşamlarına entegre olmasını sağlayacaktır.

 

Müşteri servisi
Ses teknolojisi halihazırda müşteri hizmetini önemli derecede etkiledi ve konuşma arayüzleri önümüzdeki yıllarda daha da değişime neden olacaktır. Buna bir örnek, çağrı merkezlerinin konuşma yeteneklerini artırmak için ses tanıma teknolojisini kullanma biçimidir. İletişime dayanan herhangi bir görev, bir ses arayüzü ile geliştirilecektir. İnsandan insana bağlantı her zaman idealdir, ancak ses arayüzünün bağlantıyı arttırdığı birçok durum var.

ön büro görevlisi, Amazon Alexa gibi bir cihaz basit görevleri ortadan kaldırdığında önemli görevler için daha fazla zaman bulabilir. Perakendeciler, mağazalarında sesli bir arayüze sahip olduklarının farkına vardıklarında, aynı işi daha az çalışan ile yapabilirler.

Hangi şirketlerin bu teknolojiyi benimsediğini ve bunun müşteri deneyimine ne gibi etkileri olacağını görmek ilginç olacaktır. Bir şey şüphesiz ki: Sesli Kullanıcı Arayüzleri”ne (VUI) yapılan yatırımlar, artık herkesin bir dijital asistanla konuşması daha rahat bir hale geldiğinde para tasarrufu da sağlayabilirler.

 

Görme özürlüler için cihazlar
Sesli Kullanıcı Arayüzleri, aynı zamanda görme özürlü olanların dünyayla daha öncekinden farklı bir şekilde etkileşime girmesine izin verecektir. Web’de ve mobil cihazlarda erişilebilirlik her zaman, çoğu şirketin tümüyle karşılayamadığı sonradan akla gelen bir düşünce gibi hissediliyor. Teknoloji şirketleri, sonunda, sıklıkla ihmal edilen bu kitle için konuyu çözmeye yardımcı olacak bir şeyler yapıyorlar.

İlk kez görme engelli biri, dokunmatik ekranı kullanabilen biri kadar kolay kullanıma ve erişilebilirliğe sahip olacak. Bu, ses kontrolünün en heyecan verici yönlerinden biri, çünkü hayatları değiştirme gücüne sahip.

 

çeviri ve gerçek zamanlı anlatım
çeviri, ses tanımanın yükselişi ile birlikte bir patlama yaşayabilir. Google gibi şirketler, endüstrinin geleceğini değiştiren daha akıllı ses işleme sistemlerine yatırım yapıyor. örneğin, Google çeviri, basit bir metin çeviri uygulamasından dinleme özellikli tam teşekküllü bir çevirmen haline gelmiştir.

Bunun gibi gelişmeler ses işleme ve makine öğrenme araştırmalarından kaynaklanmaktadır ve şirketler, ses işleme teknolojilerindeki gelişmeleri dil işlemlerinde daha fazla güç oluşturmak için kullanacaklardır. Gezegendeki her dili basit bir giyilebilir cihaz aracılığıyla anladığınızı düşünün. Ses teknolojisi alanındaki gelişmeler sayesinde bu gerçek olabilir.

Tam istim üstünde
Yavaş başlamalarına rağmen, sesli etkileşim şimdi heyecan verici bir hızda ivme kazanıyor. Şu ana kadar, temel insan konuşmalarını yeniden yaratmayı amaçladık. Gelecekte, seslerin etkileşim zenginliği açısından klavye ve ekranları aştığını görebiliyoruz.

İnsan sesi ile iletişim, türümüzün gelişiminde çok önemli ve Sesli Kullanıcı Arayüzleri, makinelerle daha etkili bir şekilde iletişim kurma olanağını sunuyor. Bu yeni arayüzle icat ettiğimiz uygulamaları hayal etmek heyecan verici.

Bu endüstriler sesin gücünü fark etmeye başladıkça, Sesli Kullanıcı Arayüzü tasarımcılarına büyük talep olacaktır. Şu anda konuşma arayüzlerinde uzmanlaşmış bir tasarımcı bulmak çok zor, ancak birkaç yıl içinde çok daha yaygın hale geleceklerdir. iPhone 2007’de piyasaya çıktığında, dokunmatik arayüzlerde uzmanlaşmış birçok tasarımcı bulunduğu konusunda şüpheler var. Bugün, ses arayüzü benzer bir başarı için olgunlaşıyor ve şu anda bu becerileri öğrenmeye yatırım yapma zamanı.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here