Ana sayfa Haber Sektörün Geleceği: 3D Modelleme

Sektörün Geleceği: 3D Modelleme

0

1997 yılından bu yana rengini ve gidişatını çok belli etse de sektörün çalışmalarının meyveleri yaklaşık 4-5 yıldır ortaya çıkmaya başladı. 3D modelleme sektöründen bahsediyoruz; mimarlık, video oyunları, uzay programları-projeleri, üstelik bir kalem veya bir fincan gibi küçük şeylere de can veriyor 3D modelleme yazılımları. Bu konuda en popüler üreticiler Canon, Autodesk ve Adobe. Bu 3 firma hem PC üreticilerine, dolayısıyla tasarımcılara verdiği destek popülerken eğlence, bilim gibi sektörlere de 3D modelleme konusunu aşılamaya çalışan Tesla Motors, Microsoft‘un yaptırımları ve yatırımları da artık göze batıyor ve buna ek olarak bu firmalar bu konuda rekabet iç dürtüsüyle değil, dayanışmayla ve ortak platform çerçevesinde çalışmalarını yürütüyorlar.  Apple ise, patent agresifliği nedeniyle bu ortamdan biraz uzak kalsa da iMac ve diğer mobil cihazlarıyla masaüstü yayıncılığa ve 3D modellemeye verdiği teknolojik altyapı yandsınamaz. 

Yazılım üreticileri 3D modellemelerini farklı sektörlere sunuyorken PC geliştiricileri ve üreticileri de buna göre monitör ve donanım teknolojileri geliştiriyorken saha içerisinde farklı alanlar da girmeye başladı. 3D modelleme sektörü, öngörüme göre kesinlikle PC veya konsol üzerinde kalmayacak, işin içerisine Microsoft Kinect gibi hareket sensörü cihazlar, gözlükler, projektör cihazları girmeye başladı. Bir öngörüye göre, mimari modellemeler konusunda işin içerisine bir de drone’ların girmesini bekliyorum. Drone’lar özellikle mimari tasarım sektöründe “landscape” modellemeleri konusunda oldukça gebe teknolojiler.

 

Modelleme teknolojilerine yönelik, Elon Musk’ın ve dolayısıyla Tesla Motors’un hamleleri oldukça önemli. Elon Musk, özellikle SpaceX görevlerinde etkin görev alıyordu ve işin modellemesinde ve seneryolaştırılmasında kullanılan görsel teknolojilerin ve diğer görüntüleme teknolojilerinin başını çektiği görülüyordu görevlerde. Görüntü sistemleri ve görüntü sistemlerine güç veren yazılımlar kesinlikle modelleme yazılımlarına veya teknolojilerine doğrudan etkili ve bu zincir etkisi, sektörün geleceğini belirleyecektir.

Microsoft, Autodesk veya Adobe gibi üreticilerden zaten destek alıyor yazılım konusunda. Onların da işbirliği sonucu Surface Pro modelleri piyasaya sürülüyor. Son tanıtılan ve henüz piyasaya sürülen Surface Pro 4 modeli, masaüstü yayıncıların mobil ihtiyacını karşılarken aslında Microsoft’un kulislerde yaptığı farklı çalışmalar var. Bu çalışmalar genellikle Kinect sensörüyle, HoloLens’le ve diğer VR gözlükleriyle gerçekleştiriliyor. HoloLens, modelleme tasarımında objelerin boyutlarının gerçek boyutlarıyla tasarlanmasına yardımcı olurken hem sesli hem de fiziksel olarak tasarıma yön vermesi, geleceğin modelleme yapısını şimdiden belirledi bile. Bunlara ek olarak, HoloLens’in teknolojisi sayesinde kullanılan renkler, gerçeğe en yakın renkler dolasıyla ilüstasyon veya tasarım çalışmaları öncesi veya sonrasında renk ayrımına vakit kaybetmeyecek, tasarımcılar.  Kinect teknolojisi ile projektör teknolojileri beraber çalışacak gibi görünüyor, çalışmalara bakılırsa hiçbir gözlük takılmadan veya ek bir aksesuar gerekmeksizin kullanıcılar veya tasarımcılar ortamlarını büyük bir modelleme ortamına çevirebilecekler. 

Konu, son olarak yazılım şirketlerinin bu konuda neler yapacağına geliyor. 3D modelleme, üretim ve tasarım kadar video oyunlarının gelişiminde de etkili. 3D modellemelerde elde edilen gerçek insan hareketleri, sensörler aracılığı ile elde edilirken, yazılım hataları oyunlarda bug’lara ve hatalı modellemelere neden olabiliyor. Haliyle satış konusunda problemler yaşanabiliyor veya oyuncular büyük hayal kırıklığına uğrayabiliyor. 3D modelleme sektörünün bu denli gelişimini yardımcı yazılımların fazla vakti kalmadığını düşünüyorum, eğer gerekli atılım ve girişim sağlanıp bu teknolojilere ayakuydurulmazsa oyun sektörü fazlasıyla sıkıntıya girecektir.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here