Ana sayfa Haber Samsung’ta strateji değişimi: Yeni özellikler ilk önce orta seviye modellere gelecek!

Samsung’ta strateji değişimi: Yeni özellikler ilk önce orta seviye modellere gelecek!

331
0
galaxy note 9
Samsung Galaxy Note 9 | Görsel: Expert Reviews

Süper en yeni özellikler hemen hemen her zaman en pahalı akıllı telefonlarda ilk olarak görünür. Samsung, bu durumu değiştirmek için harekete geçti. Samsung Mobile CEO’su DJ Koh, CNBC’ye yaptığı açıklamada firmanın şuan orta seviye akıllı telefonları farklılaştırmaya odaklandığını belirtti. Bunun sebebi olarak ise amiral gemisi modellerindeki düşük satış verileri gösterildi.

Koh verdiği demeçte şöyle dedi:

“Geçmişte, yeni teknoloji ve farklılıkları önce amiral gemilerine; daha sonra da orta seviyeye getirirdim. Bu konuda fikrimi ve stratejimi değiştirdim ve bu yıldan itibaren teknoloji ve farklılıkları orta seviyeye getirip oradan üst seviyeye taşıyacağız.”

Değişim “Milenyum gençlerine odaklanmak” ile ilgili

Koh rapora göre Samsung’un mobil geliştirme takımını bu sözlerini destekler şekilde yeniden organize etti. Bu yeni tasarım algısını taşıyacak ilk akıllı telefonlar Galaxy A serisi modeller olacak. Bu modeller 400 dolar civarında fiyatlarıyla Galaxy S9 ya da Note 9’dan çok daha ucuz olsalar da en çok satan ucuz telefonlardan bir hayli yüksek fiyatlılar.

galaxy note 9
Samsung Galaxy Note 9 | Görsel: Wccftech

Samsung’un mobil gelirleri son birkaç yıldır azalan bir trend izliyor. Bunun sebebi ise değişen akıllı telefon pazarı. Üst seviye modeller ABD gibi ülkelerde iyi satış rakamlarına ulaşabilse de diğer bölgeler fiyat konusunda çok daha hassas. Buralardaki müşteriler düşük fiyatlar vererek amiral gemisi donanım ve özellikler talep ediyor.

Piyasada bu talebi karşılayan çok sayıda akıllı telefon mevcut. Bir ay bile geçmeden heyecan verici yeni özellikler ve tasarımlar amiral gemisi modellerden alt modellere geçiyor ve bu hassas bölgelere uygun fiyatlandırılıyor. Daha geleneksel cihaz tanıtma takvimine sahip firmalar için bu durumda rekabet bir hayli zorlaşıyor.

İlgili Haber: 1.500 TL’nin altında öne çıkan akıllı telefonlar

Samsung da her ne kadar üst seviye özellikleri orta seviyedeki cihazlara aktarmaktan çekinmese de karşısında OnePlus gibi, Xiaomi gibi firmalar varken rekabet imkani bir hayli sınırlı diyebiliriz. Stratejilerindeki bu değişim belki firmanın gelirlerini düzenlemesini sağlarken rekabeti arttırarak tüketicilere daha geniş seçenekler olarak geri döner.

Tüm bunların ardından Koh, CNBC’ye tüm bu çabanın aslında “amiral gemisi almaya parası yetmeyen milenyum gençlerine odaklanmak” olduğunu söyledi.


Aracı: Jacob Kastrenakes / The Verge
Kaynak: Arjun Kharpal / CNBC

Kapak Görsel: Expert Reviews

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here