Ana sayfa Makale Sağlık topraktan gelir

Sağlık topraktan gelir

0

Toprak, o kadar mucizevi bir ilaç ki; asırlardır o kadar harcamalara, hibelere rağmen “sonsuz” olarak gösterilen uzayda eşi benzeri bulunmuyor. Güneşin alnında ısınıyor, ekolojideki her canlıya su, buğday ve enerji kaynağı oluyor. Yaşanan sağlık problemleri hastanelerde ve sağlık ocaklarında aranırken buğday ve diğer toprak mucizeleri insanların talanına direniyor. Bir taraftan da paranın sözcüsü olan sağlık sektörüne. Son yıllarda en çok söylenen konulardan bir tanesi;” glütenli gıda yemeyiniz.” Ardından glütensiz kurabiyeler, glutensiz ekmekler, glutensiz ana yemek gıdaları market raflarını süslemeye başladı. Peki, hiç düşündünüz mü, bu glütenin nereden geldiğini?

Bu yazıda sizler glüteni okurken bir taraftan da alzheimer ve parkinson hastalıklarını da bir taraftan aklınızın bir köşesinde tutun. Glüten, buğdaydan ve diğer toprak gıdalarından gelen, fıstık çeşitlerinde, fasulye çeşitlerinde bolca bulunan proteine kaynak ve yardımcı olan bir vitamindir. Gücünü güneşten alır, güneşin altında beklemesiyle glüten kendi vitaminlerini oluşturur. Yüzeysel olarak anlatmak gerekirse bağırsak problemleri, titremeler, vitamin eksiklikleri, enerji eksiklikleri tamamiyle glüten eksikliğinden oluşur. Daha da ciddi tarafından bakılırsa, parkinson ve alzheimer denen hastalıklara neden olur.  

Bunca vitamine ve proteine rağmen bu glütenin hiç zararı yok mu?

Var elbette… Var ama kişinin glüten ihtiyacı diğer gıdalardan gideriliyorsa ve onun üzerine ilave olarak glüten alıyorsa bu faydadan çok zarar sağlayacaktır. örnekle kolaylaştıralım; sabah kahvaltısında çikolata ezmesi, ekmek, peynir ve yumurtadan oluşan bir kahvaltı menüsü hazırladınız.  öğlen yemeğinde ana yemeğin yanında makarna ve akşam yemeğinde sadece glütenden oluşan fasulye yemeği ve ekmek yediniz. Bu örneğe göre sizin günlük glüten ihtiyacınız giderilmiş ve akşam yemeğindeki öğünle birlikte aşmışsınız demek oluyor. Glütenli öğünleri, genellikle kahvaltı ve öğlen yemeği öğünlerinde tüketmeniz sağlığınız ve özellikle parkinson, alzheimer gibi hastalıklara önlem olarak bir parça olacaktır.

Topraktan gelen vitaminleri nasıl dengeleyebilirsiniz?

Makarna, pirinç pilavı, bulgur pilavı, içerisinde fazla protein bulundurmayan glüten-karbonhidrat karışımı gıdalardır. Sağlıklı yaşam için ve obeziteyi önlemek adına daha da önemlisi; alzheimer ve parkinson’u önlemek için bu gıdalarla kesinlikle protein almak gerekiyor; yoğurt, tavuk, kırmızı et.  

özetle, doğru protein – karbonhidrat dengesi, doğru glüten-protein ve karbonhidrat dengesi ile parkinson, alzheimer gibi problemlerden kaçınmakla birlikte obezite problemiyle de başa çıkmış olursunuz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here