Ana sayfa Donanım Rupert Neve Design Portico II Channel Strip

Rupert Neve Design Portico II Channel Strip

0

Test ekipmanlardan birisi Rupert Neve Design Portico II Channel Strip. Serinin en büyük ölçülere sahip ağabeyi olarak 2U boyutundaki Portico II, oldukça yakışıklı ve yetenekli.

Geçtiğimiz bölümlerde çokça bahsetmiş olduğum Neve konusunu tekrar açıklama gereği hissetmiyorum. Tasarımlarında kendine has bir sound barındırdığını zaten biliyoruz. Ancak Portico II çok daha özel bir duruma sahip, isteğinize göre oldukça transparan veya haddinden fazla hacimli, sıkı bir sinyal işleme yeteneğine sahip.

Kayıt ve mix mühendislerinin en çok karşılaştıkların sorunların başında, kaydı yapılacak olan kaynağın orijinal, doğal tınısını yakalayamama sorunu vardır. Bu ve buna bağlı bir çok etken söz konusudur; mikrofon seçimi, mikrofonlama tekniği, kayıt odası akustiği, kullanılan preamfi ve diğer dinamik işlemciler, dinleme yapılan monitör kalitesi konumlandırılması vs. Bu örnekler arttırılabilir. İşte siz tüm bunlarla mücadele ederken, Portico II en büyük müttefikiniz olacak.
 

Preamp
Audio sinyalinizi başından sonuna kadar kılı kırk yararak detaylı bir şekilde işleyebilmeniz için tüm detaylar düşünülerek dizayn edilmiş bir cihaz Portico II. A+ klasmanda şahane bir mic pre katı, oldukça temiz ve transparan bir etkiye sahip. Cihazın ön yüzünde sol başta, sinyal kabul bölümü bulunuyor, TRS protokolü DI (direct input) enstrüman girişi yapabilmeniz için ve thru terminali sinyalin işlenmeden geri dönüş yapabilmesi için düşünülmüş. Trim pot -6dB veya +6dB anlık değişkenliğe ihtiyaç duyduğunuzda adım adım kazanç sağlamanız için mic gain”den ayrı tutulmuş çok şık bir hareket. Neden mi? Mic gain giriş seviyesi 0 dan 66 dB ye kadar uzanıyor ve adımlı bir potansiyometre bulunuyor. Her basamak 6 dB kazanç sağlıyor fakat siz her adımda trim pot”u kullanarak ara değerlere de ulaşabiliyorsunuz. örneğin, +42db konumunda trim”i kullanarak bir önceki adım olan 36dB ye doğru dönüş veya bir sonraki adım olan +48 dB ye doğru yükselişe geçebiliyorsunuz… Line input için -20dB pad, faz çeviricisi ve 48V hayalet güç desteği hali hazırda mevcut bulunuyor.
 

 

Bunlara ilaveten bir de mute butonu bulunuyor ki isminden de anlaşılacağı üzere sinyalin akışını geçici olarak durdurmanız için düşünülmüş. Filtre kısmı biraz daha detaylı düşünülmüş 20 hz ile 250hz arasında istediğiniz bir bölgeye HPF kullanabiliyorsunuz. Ayrıca filtrelenen bölgeyi S/C side chain özelliği ile kompresör kontrolünde kullanabiliyorsunuz. Muhteşem bir özellik, filtreye sadece ihtiyaç olduğunda aktivite sağlamış oluyorsunuz… “All EQ In” butonu, EQ”nun tüm bantlarını devreye sokuyor. “Post Comp” butonu ise EQ işleminizi kompresyonun öncesine veya sonrasına yönlendirmeniz için düşünülmüş.


EQ

Evet muhteşem tonlara sahip EQ katımız yaklaşık 50 yıllık bir deneyimin ürünü. LF 35hz ile 220hz arasında, -15dB veya +15dB kazanç sağlıyor. Peak butonuna bastığınızda en büyük Q değeri olan 5.0″a ulaşmış oluyorsunuz ve işlem bölgenizi genişletmiş oluyorsunuz. LMF bandında 70hz ile 1400hz arasında yine + – 15dB kazanç sağlayabilirsiniz. Shelve fonksiyonunda kullanabileceğiniz Q değeri ise 0,7 ile 5,0 arasında değişkenlik gösterebilir. HMF frekans bandında 700hz ile 14khz arasında oldukça geniş bir bölgede tarama yapma ve + – 15dB düzenleme şansına haizsiniz.
 

Q değeriniz yine 0,7 ile 5,0 arasında değişken konumlandırmaya sahip. Evet aslında tam da olması gereken bir noktada HMF ile HF arasında bir yere yerleştirilen De-esser knob”u, EQ”nun bir parçasıymış gibi düşünülmüş. Aslında tam olarak öyle değil ama konumu tam olarak doğru noktada. De-esser devamlı dinleme modunda çalışıyor, HMF ve HF arasında olağan dışı bir frekans yükselmesi durumunda devreye sizin belirleyeceğiniz bir oranda girerek istenmeyen frekansın yüksek duyulmasını engelliyor. çok yüklenmemenizde fayda var çünkü çok hassas çalışıyor. HF bandında 4,7 khz ile 25 khz arasında frekans seçimi yapıp yine + – 15 dB kazanç uygulayabilirsiniz. Peak butonuna bastığınızda yine en yüksek Q değeri olan 5,0 ile çalışabiliyorsunuz. Genel olarak frekans hakimiyeti muhteşem ve özellikle arttırmak istediğiniz frekanslara karşı oldukça cürretkar, yeter ki kaynağınızdan sinyal düzgün gelsin, işlenecek dataya sahip olsun; Portico II”nin EQ katı onu bir annenin çocuğuna olan şefkati tadında özene bezene işleyecektir emin olabilirsiniz.

 

Kompresör
Rupert Neve Design klasik kompresör katından farklı bir özellik olan blend knob”u, cihazın ilk bakışta dikkatimi çeken özelliği oldu, birazdan bundan bahsedeceğim…

Treshold knob”u -30dB ile +20 dB arasında bir eşik belirleme seviyesine sahip, Attack knob”u ile 20ms ile 75ms arasında devreye girme zamanlamasına sahip, Relese ise 100ms ile 2,5s arasında devreden çıkma özelliğini belirleyebilmeniz için… Ratio 1,1:1 den 40:1″e uzanan bir oranlama kriterlerine sahip ve gain ile sıkıştırılmış sinyalin çıkış seviyesini belirleyebiliyorsunuz. FF/FB butonu, feedback ve feedforward butonu sinyalin işlenmeye başlamadan önceki ham hali ve EQ”ya kadar olan işlenmişliği işleminize dahil etmek için özel dizayn edilmiş bir buton. Blend knob”unun özelliği ile işlenmiş sinyal ile ham sinyali sizin belirleyeceğiniz bir oranda birbirine karıştırmaya yarıyor. Diyeceksiniz ki “Nedir bu durumun aslı astarı?” örneğin; tuşesi devamlı değişkenlik gösteren bir sinyali işliyorsunuz; bu vokal de olabilir bir akustik gitar da olabilir. Kompresör ile yaratmış olduğunuz dinamiğin yüksekliği doğallıktan uzaktır ancak etkisi çok tatminkardır. İşte sesin ilk oluşumundaki doğallığını kaybetmemesi için işlenmemiş sinyali de belirli bir oranda karıştırarak bu doğallığa yakınlaşmış oluyorsunuz. Blend fonksiyonunun özelliği oldukça yerli yerinde düşünülmüş etkileyici bir özellik…
 

Genel olarak kompresör katı oldukça başarılı; ister transparan isterse punchy etkiye sahip şekilde kullanabilirsiniz. Texture (doku) fonksiyonu iki farklı kullanıma sahip: Silk Blue ve Silk Red. Silk; ipeksi ses etkisi doğal harmoniklerin işlenmiş sinyale belirli bir oranda karıştırılması ile elde ediliyor. Red yani kırmızı renkte seçim yapılırsa üst frekanslara, mavi renk tercih edilirse de alt frekenslara doğal harmonikler ekleniyor ve etkisi gerçekten çok güzel. Test esnasında Sevgili DJ arkadaşım Emrah İş”in yurtdışında yayınlanacak olacak bir parçasının mix aşamasına denk geldik. Bir yandan mix”i bitirmek bir yandan da testi yapmak durumundaydım; iki yolu birleştirdim. Kanallarda işlem yaparken Portico II inin marifetli işlem yeteneğini kullandım, oldukça iyi sonuçlara ulaştık.
Cihazın arka yüzeyinde ise ilgili giriş çıkış terminalleri bulunuyor.


Sonuç

Portico II genel olarak bir kayıt mühendisinin mutlaka sahip olmayı arzulayacağı bir kanal şeridi, aynı şekilde kayıt sonrası işlem yapabilmek için bir mix mühendisinin de ihtiyaç duyacağı bir cihaz. öte yandan sahne performansında da kullanabileceğiniz oldukça dayanıklı bir yapıya sahip. Stüdyonuzda bir demirbaş olarak kullanacağınız cihazın Türkiye Distribütörü Compel ve serinin diğer ürünleri de Compel “in stoklarında mevcut bulunuyor.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here