Ana sayfa Sektörden Röportaj: Toshiba 2012 öngörüleri

Röportaj: Toshiba 2012 öngörüleri

0

Toshiba ürün Grup Müdürü Korhan Oray, Toshiba Türkiye açısından 2011’in nasıl geçtiğini ve şirketin 2012’ye dair öngörülerini birçok detay ile birlikte Technotoday’e anlattı

Technotoday: Sayın Korhan Oray öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz? Toshiba Türkiye”nin geçmişten günümüze gelişen yapısından ve merkez şirket ile olan ilişkilerinden söz eder misiniz?

Korhan Oray: Yaklaşık 24 yıldır sektörün içerinde yer alıyorum. Toshiba ailesine 2000 yılında bayi kanal sorumlusu olarak katıldım. 2005 yılından bu yana da ürün Grup Müdürü ve Eğitim Müdürü olarak görev yapıyorum.
 

Firmamız 1995 yılından bu yana Toshiba”nın Türkiye Distribütörlüğünü sürdürüyor. 2001 yılına kadar Asya-Pasifik grubu distribütörleri arasında yer alan firmamız, organizasyon değişikliği ile bu tarihten itibaren merkezi Almanya olan Avrupa grubuna bağlandı. Bu sayede lojistik yakınlık ve fiyatlandırma açısısından büyük avantaj sağlayan firmamız her yıl yüksek oranda büyüme performansı ile günümüzün sektördeki en büyük ve prestijli firmaları arasında ön sıralarda yer almaktadır.

 

 

Technotoday: Toshiba”nın ürün çeşitliliğinden söz eder misiniz? Hedef kitlelerinizden bahseder misiniz?

Korhan Oray: Toshiba satış, pazarlama, Ar-Ge ve üretim konularında faaliyet gösteren 740 firmadan oluşan gerçek bir dünya devi. 1875 yılında kurulan firma 200.000 çalışana sahip ve 2010 yılını yaklaşık 70 Milyar Dolar ciro ile kapattı. Dünya çapındaki üretim alanlarına baktığımızda Güç santralleri, Hızlı Trenler, Asansör Sanayi, Tıbbi cihazlar, Mobil cihazlar, çip üretimi, Fotokopi ve Faks cihazları, Aydınlatma ürünleri, Televizyonlar, teknolojik lideri ve öncüsü olduğumuz Taşınabilir Bilgisayarlarımız, Bilgi depolama ürünleri, Kameralar, DVD oynatıcıları ve destekleyici elektronik cihazlarımız bilinmektedir.

Toshiba”nın Türkiye Distribütörü olarak taşınabilir bilgisayarlar, tabletler ve bilgi depolama ürünleri gibi IT ürünleri beraberinde televizyonlar, DVD ve kameralardan oluşan Ev Elektroniği ürünlerini ithal ediyoruz. Ayrıca tasarruflu ampul ve %80″e kadar enerji tasarrufu sağlayan çevre dostu LED aydınlatma sistemleri de ürün yelpazemiz içerisinde yer alıyor. Bu geniş ürün çeşitliliğini göz önüne aldığımızda ev kullanıcıları, öğrenciler, öğretmenler, küçük ve orta ölçekli şirketler ve üst düzey kurumsal firmalar; kısaca her kesimden kullanıcı hedef kitlemizi oluşturmaktadır.
 

Technotoday: Toshiba olarak hangi satış kanallarını kullanıyorsunuz? Tüketici Toshiba ürünlerini hangi satış kanallarından satın alabiliyor?

Korhan Oray: Satış organizasyonumuza göre, ithal ettiğimiz ürünleri Türkiye”de yetkili dağıtıcılık anlaşması yaptığımız 3 firmaya gönderiyoruz. Bu firmalar da ürünlerin son kullanıcılara ulaşmasını sağlayan perakende mağaza kanallarına, klasik bayi ağları ve kurumsal iş ortaklarımıza sevkini sağlayarak tüketicilerle buluşmasını sağlıyor. TNB A.Ş. olarak bu ürünlerin tanıtımını sağlayan pazarlama faaliyetlerini direkt olarak ya da yapılan çalışmalara destek vermek suretiyle yürütmekteyiz.
 

Technotoday: Toshiba”nın Türkiye”deki satış düzeyi ile global ölçekteki pazar payı arasında farklar var mı? Varsa bunlar nelerden kaynaklanıyor?

Korhan Oray: Markalar, dünyanın farklı ülkelerinde ürün çeşitliliği, servis ağı, pazarlama&reklam aktiviteleri ve ulusal marka gibi etkenler göz önünde tutularak pazardan pay alıyorlar. Toshiba, global ölçekte teknolojik liderliği, sağlamlığı, dizayn özellikleri ve marka imajıyla kullanıcıların gözünde üst sıralarda yerini alarak durumunu pazar payına yansıtmaktadır. Dünyanın bir çok ülkesinde ev elektroniği ve taşınabilir bilgisayar ürünleriyle ilk sırada ya da ilk üç içerisinde yer alan Toshiba”nın Türkiye”de de konumu aynı şekildedir. Tüketicilerin markamıza olan güveni her zaman sıralamadaki konumumuzu zirvede tutacaktır.
 

Technotoday: 2011″de Toshiba adına hangi modeller öne çıktı? 2011 Toshiba adına nasıl geçti?

Korhan Oray: Taşınabilir bilgisayar pazarında, her zaman olduğu gibi ağırlığımızı hissettirerek tüm segmentlerdeki müşteri profilimize uygun son derece geniş ürün seçeneklerimizi sunmaya devam ettik. Bilgisayar tarafında, hafifliğiyle de dikkat çeken Premium R serisinde, ev ve şirket kullanıcılarına hitap eden farklı işletim sistemi sürümleri, darbeye karşı korumalı kasa, uzun pil ömrü, sıvı sızdırmaz klavye gibi standart özelliklerin yanı sıra SSD sürücü, 3G ve farklı ekran boyutu seçenekleri yer aldı. Qosmio serisinde ise yeni F750 ve X770 modelleri pazardaki yerini aldı. özellikle oyun meraklılarına hitap eden Qosmio serisi her zaman olduğu gibi gelişmiş multimedya özellikleriyle zirvede yer almaya devam etti. üzerinde Blu-ray optik sürücü bulunan bir çok serimizde HDMI üzerinden harici olarak 3D TV”ye 3 boyutlu görüntü aktarılabilmesi fonksiyonel bir özellik olarak dikkat çekti. Bir çok 3D özelliği Toshiba, Ev elektroniği ürün grubunda, Avrupa”nın önde gelen tasarımcılarından Jacob Jensen ile yaptığı işbirliği yaparak VL743 ve 3D WL768 serisi TV modellerini tüketicilerin beğenisine sundu. Bu seriler teknolojik özelliklerin beraberinde sıra dışı dizayn özellikleriyle de dikkat çekti. TV ürün grubunda, içerisinde entegre DVD sürücülü versiyonların da yer aldığı 14 farklı seri ile yer aldığımızı da özellikle belirtmeliyim.
Sonuç olarak, tüketiciler tarafından merak ve ilgiyle takip edilen bir markayız. Her yıl büyümenin yanı sıra tüketicilere son çıkan teknolojiyi sunmak için gayret gösteriyoruz. 2011 yılında da bu hedefimizi sürdürerek başarılı bir yılı geride bıraktığımızı ifade edebilirim.

Technotoday: 2012 ile ilgili beklentileriniz nelerdir? 2012″de hangi Toshiba ürünlerini ön planda göreceğiz.

Korhan Oray: 2012, Toshiba”nın teknolojik liderliğini sürdüreceği bir yıl olacak. İlk olarak 3 boyut teknolojisinde gözlüklerin kalktığı yeni Qosmio F750 modelleri tüketicilerin beğenisine sunuluyor. En gelişmiş multimedya özelliklerine sahip Qosmio serisi, gözlüksüz izlenebilen 3D fonksiyonuyla fark yaratacak. Mobil bilgisayarlara farklı bir soluk kazandıran son derece ince, hafif ve güçlü Ultrabook konsepti, Toshiba”nın kurumsal ve ev kullanıcılarına özel serilerinde yer alacak. Yeni yılda tüketiciler gözlüksüz 3D formatını Toshiba TV modellerinde de görecekler. Dört çekirdekli görüntü işlemcileri ve ev elektroniğinde çığır açan teknolojilerle birlikte gözlüksüz 3D televizyonlarımız Akıllı TV özellikleriyle kullanıcılarını büyüleyecekler. Günümüzün yeni trendi Tablet modelleri, farklı özelliklerde versiyonlarıyla tüketicilerle buluşacak.

 

 

Technotoday: Son yıllarda Toshiba, TV portfoyunda ciddi bir atılım gerçekleştirdi. Toshiba TV”ler 2012″de tüketicilerin karşısına ne gibi yeniliklerle çıkacak.


Korhan Oray:
Toshiba, teknolojik lider olduğu IT sektöründeki büyük tecrübesini televizyonlara da aktarıyor. 2012 yılında “Yeniliklerde Lider” sloganına uygun olarak TV modellerinde de Toshiba kullanıcılarını önemli teknolojik yenilikler ve ilkler bekliyor. örneğin, gözlüksüz izlenebilen ilk 3 boyutlu TV Toshiba ile piyasaya sunuluyor. Kullanıcısını entegre kamerası ile tanıyan ve izleme alışkanlıklarına göre geliştirmeler yapabilen, gerektiğinde TV karşısında değilken bizim yerimize kayıt da yapabilen Akıllı Kişisel TV”lerle tanışacağız. Bu TV”ler dört kişiye kadar kişiselleştirilebiliyor. Toshiba bağlantı uygulamalarıyla cep telefonu, bilgisayar ve Tablet”lerle TV”lerimizi kontrol edebiliyoruz. ürün gamımızda olan entegre DVD sürücülü modeller geliştirilerek entegre Blu-ray “li versiyonlar olarak karşımıza çıkacak. Akıllı TV özellikleri zenginleştirilerek Toshiba Places uygulamaları olarak kullanıma sunuluyor.

üst modellerde ise daha farklı teknolojiler sunuluyor. örneğin CEVO Engine teknolojisi ile 4 çekirdekli işlemci platformu, çözünürlüğü 3840 x 2160″a çıkararak benzersiz bir görüntü kalitesi ve 3D performansı sağlanıyor. Auto Calibration özelliği ise, kullanıcıların belirli süreçlerde televizyonlarını kalibre ederek her zaman en iyi renk canlılığı ve doğru renkleri elde edebilmelerini sağlıyor. Bu ürünler, dünyanın en önde gelen tasarımcılarından Jacob Jensen işbirliği ile şekillenerek tüketicilerin beğenisine sunulmaktadır. Tabii üretilen televizyonların çevreci bir donanıma sahip olması, Toshiba”nın vizyonunu yansıtır.
 

Technotoday: 2011 Acer, Sony gibi markaların tablet PC pazarında global bazda dikkat çektiği bir yıl oldu. Toshiba”nın tablet PC pazarına ilişkin stratejik çalışmaları söz konusu mu?

Korhan Oray: Yapılan öngörülere göre, Tablet bilgisayarların pazar payı hızlı bir şekilde artmaya devam edecek. Bir çok üretici bu pazarda yer alabilmek için çalışmalarını sürdürüyor. Toshiba, 2009 yılının sonlarında piyasaya sürdüğü Windows işletim sistemli JournE Touch modeliyle ilk üreticilerden biri oldu. 2010 yılında Android tabanlı Folio modeli ardından da 2011 yılında AT100 modeli tüketicilerin beğenisine sunuldu. Bu model başka markalarla mukayese edildiğinde, değiştirilebilen bataryası ve farklı renklerde sunulan arka kapak opsiyonlarıyla fark yaratıyor. 2012 yılı başında da dünyanın en ince, en hafif ve en güçlü tablet PC”si olan AT200 modeli piyasaya sürülmüş olacak. AT serisinde kullanıcıların ihtiyaç duyabilecekleri tüm bağlantı özellikleri mevcut. HDMI portu üzerinden Full HD desteği, standart video görüntülerini HD kalitesine yaklaştıran Resolution+ teknolojisi ve ortamın ışık durumuna göre ekran parlaklığını ayarlayan sensörler bu serinin önde gelen teknolojik üstünlükleri arasında yer alıyor. Mobil teknolojilerde lider Toshiba”nın çok önem verdiği Tablet pazarında farklı modellerle pazara damgasını vuracağını kolaylıkla söyleyebiliriz.
 

Technotoday: Eklemek istediğiniz başka konular varsa memnuniyetle okurlarımıza aktarmak isteriz.

Korhan Oray: Toshiba, çevre bilinci için sürekli yeni teknolojiler geliştiren bir firmadır. 136 yıllık tecrübesinin ışığında, üretmiş olduğu Bilgisayar Sistemleri, Ev Elektroniği ve diğer elektronik cihazlarda, kullanıcıların küresel olarak daha az enerji tüketerek ekolojik dengeye katkıda bulunabileceği çözümler ve teknolojiler kullanmaktadır.

Doğaya saygı açısından da çok önemli iki kriter mevcuttur. Toshiba taşınabilir bilgisayarlar elektrikli ve elektronik cihazlarda belirli tehlikeli maddelerin kullanımını kısıtlayan ROHS kurallarına göre üretilmiştir. ROHS AB Yönergesi, insan sağlığına veya çevreye yönelik tehdit oluşturabilecek maddelerin kullanımını azaltmayı hedefler. Cihazların kullanım ömrü sona erdikten sonra, WEEE Atık Direktifine Uyumluluk Kuralları gereği, parçalara ayırmayı kolaylaştıran tasarım geliştirilmiş, kullanım kitapçıklarında ürünün geri dönüşümü ve atılmasına ilişkin bilgi sağlanmıştır.
 

Toshiba, üretim aşamasında aşağıdaki yöntemleri uygulamaktadır.
-çevre bilinci taşıyan ürünler geliştirerek, ürünlerin ömürleri boyunca çevre üzerindeki etkilerinin azaltılması.

-Performans korunurken, ürünlerimizde kullanılan malzemenin sınırlanması -ürünlerimizin enerji açısından verimliliğini artırmayı sürdürüyoruz: her bir kullanıcının daha az elektrik enerjisi tüketmesi, küresel enerji tasarrufuna katkıda bulunmaktadır. -ürün ömrünün sonunda ürünün kolaylıkla parçalarına ayrılmasına olanak veren tasarım dahil olmak üzere, malzemenin geri dönüşümünü kolaylaştıran ürün tasarımları uygulaması -Yasak ve kısıtlı kullanıma sahip maddelerin kullanılmaması/azaltılması (çevreci Tedarik)

-Parçalara ayırmayı kolaylaştıran tasarım, ürünün geri dönüşümü ve atılmasına ilişkin bilgi sağlama

-Ambalaj malzemesinin azaltılması, Stiren köpük içermeyen ambalaj
 

Teknolojiyi üretirken çevre ve enerji tüketimi ile ilgili detayların arka planda kalmaması gerekir. Toshiba sosyal sorumluluk bilincini üretim ve kullanım aşamasında en iyi uygulayan firmaların başında gelmektedir.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here