Ana sayfa Sektörden Röportaj: Serkan Suha Oktaybaş

Röportaj: Serkan Suha Oktaybaş

0

“Bir dökümanının üretilebilmesi ve ortaya çıkması için ne gerekiyorsa Xerox, mutlaka oradadır.”
 

Technotoday: Sayın Serkan Suha Oktaybaş öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz? Xerox Türkiye”nin geçmişten günümüze gelişen yapısından ve merkez şirket ile olan ilişkilerinden söz eder misiniz?

Serkan Suha Oktaybaş: Ben 1997 yılından bu yana Xerox”un Türkiye operasyonu için çalışıyorum. 2007 yılından bugüne de Ofis Baskı Sistemleri Grubu”nu yönetiyorum. Bölümümüz ofislerin ihtiyaç duyduğu renkli ve mono tüm masa üstü yazıcılar, A4 çok fonksiyonlu cihazlar ve bunlara ait sarf malzemelerinin satış, pazarlama ve servis faaliyetlerini yürütmektedir.

Merkezi İngiltere”de bulunan Gelişmekte Olan Pazarlar operasyonuna bağlı olan Xerox Türkiye, yüzde 100 yabancı sermayeli bir şirket olarak 20 yılı aşkın bir süredir, yaklaşık 250 kişilik çalışanıyla Türkiye”de çalışmalarını sürdürmektedir.

Bildiğiniz üzere döküman yönetimi ve iş süreçleri alanında faaliyet gösteren Xerox, dünyanın en büyük teknoloji ve hizmet şirketidir. 2010 yılı verilerine göre 22 Milyar USD”lik geliri ve 130.000 den fazla çalışanı ile faaliyetlerini sürdürmektedir.
 

serkan suha oktaybaş
 

Technotoday: Xerox”un ürün çeşitliliğinden söz eder misiniz? Hedef kitlelerinizden bahseder misiniz?

Serkan Suha Oktaybaş: Bir dökümanının üretilebilmesi, ortaya çıkması için ne gerekiyorsa biz mutlaka oradayız. Bugün evlerde kullanılan giriş seviyesi lazer yazıcılardan tutun da dakikada 110 baskıya ulaşan üretim sistemlerine, tarayıcılara, bunların verimliliği ve güvenliğini arttıran yazılımlara, A4 ebadından A0+ ebadına kadar baskı yapabilen cihazlara, 80 gramdan 350 gramlara kadar baskı yapacağınız ofis kâğıtlarından yırtılmaz kâğıtlara kadar her türlü medyanın geliştirilmesi, üretilmesi, satış ve servislerinin verilmesinde bizler hizmet veriyoruz. Bu noktadan hareketle dökümanın üretildiği, saklandığı, paylaşıldığı tüm ofisler bizlerin hizmet vermek istediği alanlardır diyebiliriz.

Türkiye”deki ana ürün ve çözüm gruplarımızı şöyle özetleyebiliriz: Doküman yönetimi ve dış kaynak kullanımı çözümleri, ofis ürünleri, yüksek kapasiteli baskı sistemleri, kâğıt ve sarf malzemeleri, yazılım ürünleri ve servis. Bu kapsamda portföyümüzde yazıcı, fotokopi, faks, tarayıcı, çok fonksiyonlu ofis makineleri, üretime yönelik yüksek kapasiteli dijital baskı sistemleri, yazılım programları, ofis kâğıdı gibi birbirinden farklı ürün çeşidi yer alıyor. Xerox global doküman dış kaynak kullanımı kapsamında da dokümantasyonda dış kaynak kullanımı çözümlerimiz, dijital arşivleme ve doküman yönetim yazılımları ile firmaların ihtiyacına özel çözümler geliştirebiliyoruz.

 

Technotoday: Xerox olarak hangi satış kanalarını kullanıyorsunuz? Tüketici Xerox ürünlerini hangi satış kanallarından satın alabiliyor?

Serkan Suha Oktaybaş: Xerox, ürün ve çözümlerinin çok geniş yelpazede yer almasından dolayı farklı alanlarda katma değer sağlayan dağıtım kanalları ve iş ortakları ile faaliyetlerini sürdürmektedir. Türkiye”de Xerox ürünlerini dağıtan 12 ana distribütör bulunuyor.

Küçük ve orta ölçekli bilişim firmalarının yer aldığı geleneksel bayi satış kanalında ise 3000 den fazla bilişim sektöründe faaliyet gösteren bayi ile işbirliği içerisindeyiz ve bunların 1000″den fazlası ile aktif çalışıyoruz. Bunun yanı sıra 14 özel bayi ve özel projelerde beraber çalıştığımız 20″den fazla “Değer katan bayiler” diye nitelendirdiğimiz iş ortaklarımız bulunmaktadır.
 

xerox
 
Technotoday: Xerox”un Türkiye”deki satış düzeyi ile global ölçekteki pazar payı arasında farklar var mı? Varsa bunlar nelerden kaynaklanıyor?

Serkan Suha Oktaybaş: Tabii ki var, çünkü pazar gelişmişlik düzeylerine, kullanıcıların ihtiyaçlarına göre ürün ve çözümlerin kullanım oranları da farklılık gösteriyor. örneğin Türkiye”de hala inkjet yazıcılar kullanılırken, gelişmiş ülkelerde inkjet yazıcılar çok kullanılmıyor.

Gelir seviyesi farklılıkları doğal olarak tüketim alışkanlıklarını da etkiliyor. özellikle renkli makine kullanımında, gelişmiş ülkelerin çok gerisindeyiz. Dolayısıyla Türkiye hala birçok noktada geri durumda.

Bu durumla doğru orantılı olarak, pazar paylarımız da global oranlara oransal farklılıktan çok adetsel yani hacimsel farklılık gösteriyor. Bizim çok iyi olduğumuz bir alan veya üründe başka bir bölge daha iyi ya da daha zayıf kalabiliyor. Birebir karşılaştırma yapmak çok zor. Ancak Türkiye pazarında büyük bir potansiyel var ve hem pazarın büyüklüğü hem de bizim pazardaki payımız sürekli artış gösteriyor.

 

Technotoday: 2011″de Xerox adına hangi modeller öne çıktı? 2011 sektör ve Xerox adına nasıl geçti?

Serkan Suha Oktaybaş: İçerisinde bulunduğumuz yıl içerisinde özellikle fotokopi, faks, yazıcı ve tarayıcı özelliği olan çok fonksiyonlu cihazlarla; renk kullanımının artması ve sayfa başı maliyetinin siyah/beyaz baskıyı yakalaması sebebi ile patenti Xerox”a ait katı mürekkep teknolojili cihazlar öne çıkan ürünler oldu.
 


 

Technotoday: 2012 ile ilgili beklentileriniz nelerdir? Eklemek istediğiniz başka konular varsa memnuniyetle okuyucularımıza aktarmak isteriz.

Serkan Suha Oktaybaş: ülkemiz ve içerisinde yer aldığımız IT sektörü, global krizin yaşandığı 2008 yılının son çeyreğinden bu yana düzenli olarak büyüme performansını sürdürdü. Bu gelişim trendi önümüzdeki yıl bir miktar temkinli olmayı gerektirse de devam edecektir.

Şu noktanın altını özelikle çizmek isterim ki, bağlı bulunduğumuz Gelişen pazarlar operasyonumuzda Türkiye”nin büyüme performansı çok yakından takip edilmektedir ve bu durumun orta ve uzun vadede de devam edeceğini beklemekteyiz.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here