Ana sayfa Sektörden Röportaj: Lexmark Geleceği “Lazer”de Görüyor

Röportaj: Lexmark Geleceği “Lazer”de Görüyor

0

Lexmark; bu yıl sonuna kadar kademeli olarak Inkjet segmentinden çıkıp, piyasaya süreceği lazer yazıcılar ile sektördeki iddiasını perçinlemeyi hedefliyor

Lexmark firmasının inkjet yazıcı üretimine son vereceğini duyduktan sonra, firmanın Türkiye”deki en yetkili ağzı, Lexmark Türkiye Genel Müdürü Sinan Emon”dan konu ile ilgili yorumlarını almak için bir öğle yemeği organize ettik. İşte Etna Yönetim Kurulu Başkanı Bahattin Apak ile Sinan Emon”nun Koç Müzesinde”deki Halat Resturant”da yaptıkları keyifli sohbetinin satır başları….
 
bahattin apak


Bahattin Apak:
Lexmark çok uzun yıllardır yakından takip ettiğimiz, çok tutarlı bir firma. Geçen sene ocak ayında Londra”da Lexmark Genesis”in lansmanına katılmış, ürünün tasarımı ve FlashScan teknolojisi”nden etkilenmiştim. İçindeki 10 megapiksellik görüntüleme teknolojisi ile dokümanın fotoğrafını çekiyor ve böylece de son derece hızlı çıktı alıyordu. Açıkçası Inkjet segmentinden, bu tür iddialı yeniliklere soyunmuşken çekilme kararı, beni çok şaşrıttı.


Sinan Emon:
öncelikle yıllardan beri süregelen dostluğumuz ve profesyonel ilişkilerimizin bir sonucu olarak Lexmark”la ilgili bazı önemli gelişmeleri sizlerle paylaşmak istiyoruz. Global krizin etkisiyle kullanıcı alışkanlıkları değişiyor. Bunun yanı sıra, bir taraftan da firmalar, tekrar organize olmaya çalışıyorlar. Bütün bir pazarı hedeflemenin artık imkânı kalmadı. önemli rakiplerimizden biri bu yılın üçüncü çeyreğinde 27.000 çalışanının işine son verme kararı aldı. Bunun nedeni firmaların yeniden organize olup verimliliklerini arttırma çabasıdır. Firmalar hangi segmenti önemseyeceğini saptıyor ve bunun üzerine de ihtiyaç duyacağı bilgi ve eleman altyapısını sağlama yönünde kararlar alıyor. Lexmark tarafına baktığımızda, firma şahsına münhasır bir firma. çünkü rakiplerinden farklı olarak yıllardır sadece baskı işiyle ilgilenen bir firma Lexmark.

Bir yola çıkmadan önce nereye gitmek istediğinizi bilirseniz, eninde sonunda oraya ulaşırsınız. Gelecekte çok büyük, hantal firmaların değil, piyasadan gelen talepleri esnek şekilde karşılayan yapıların ön planda olacağını düşünüyoruz. Geleceğin, altyapıya ve değişim yönetimine önem veren şirketler tarafından yönetileceğine inancımız tam ve Lexmark olarak bu şirketlerden biri haline gelmek temel hedefimiz. Biz inkjet tarafıyla bu hedefe ulaşamayacağımızı gördük. Bir başka firma bunu isteyebilir, onların stratejileridir ve saygı duyarız. Lexmark, temel olarak kontratlı sayfalar, kanal tarafında lazer ve yazılım tarafında büyümek istiyor.

 

 

Biz her işi yapmak yerine, geleceğine inandığımız bir segmente yatırım yapmaya, ona konsantre olmaya çalışıyoruz. Lexmark”ın inkjet işinden çıkmasının ana nedeni de bu
 

BA: Sizle daha önceki sohbetlerimizde üniversite ve kamu tarafında “kontratlı sayfalar” ve yazılım işine verdiğiniz önemi bana aktarmıştınız. Sanırım bu temel odakların arasında inkjete yer açılamadı.

SE: Bundan aşağı yukarı birkaç sene önce bizim kanal tarafına lazer ile yatırım yapma kararı almamız; kurumsal tarafta kesinlikle kontratlı sayfalar tarafına eğilim göstermemiz aslında önemli işaretlerdi. Bizim işimiz bu ve buna göre organize olduk. Bizim gibi organize olan firma da yok şu ana kadar. Microsoft mühendisleri, ITIL Sertifikalı elemanlar, şirketin lokal olarak sahip olduğu ISO 9001 Kalite ve 14001 çevre belgeleri hep bunun altyapısını sağlayan göstergeler, gelişmelerdi zaten.

sinan emon
 

Lexmark, iki seneden bu yana toplam yatırımı yarım milyar dolara denk gelen üç şirket satın aldı. Bunlardan biri doküman yönetimi tarafında Kansas tabanlı Perceptive Software adlı şirket. İkinci şirket Hollanda”dan Pallas Athena, şirket içi process”lerin analizini yapan yazılımlar üretiyor. üçüncü olarak ise İngiltere”deki Brainware firmasını satın alındı. Bütün bunlar Lexmark şirketi haline geldi. Bu üç satın alma da Lexmark”ın yazılım işine, doküman yönetimine verdiği büyük önemi gösteriyor. Şu anda bütün bunlarla ilgili altyapı çalışmalarımızı yapıyoruz. Türkiye”de de Lexmark bünyesinde, ayrı bir şirket kurmadan, Lexmark Türkiye olarak bu tarafta büyütmeyi hedefliyoruz.

İngilizlerin bir atasözü var: “Her işi yapan hiçbir işi yapamazmış.” Biz her işi yapmak yerine, geleceğine inandığımız bir segmente yatırım yapmaya, ona konsantre olmaya çalışıyoruz. Lexmark”ın inkjet işinden çıkmasının ana nedeni de bu. Biz yaptığımız temel işe daha iyi konsantre olmak, kaynaklarımızı daha iyi kullanmak ve bu kaynaklarla gelecekte kullanıcının ihtiyacı olan çözümleri sunmayı hedefliyoruz. Biz akıllı bir firmayız ve kullanıcı odaklıyız. Kullanıcı ne istiyorsa o doğrultuda hareket etmeliyiz. Kullanıcının gelecekte ne isteyeceğini tahmin ederek ona göre altyapımızı hazırlayarak buna hazırlık yapmak zorundayız. Ama imkânlar da kısıtlı; hedefimiz bildiğimiz işi, düzgün şekilde yapalım, kullanıcımız ve biz memnun olalım.
 

BA: Günümüzde teknoloji firmaları başta olmak üzere firmaların araştırma geliştirmeye verdikleri önem, ayırdıkları bütçeler gittikçe artıyor. Geleceği öngörüp kendilerini ona göre konumlandırmaya çalışıyorlar. Lexmark”ın beklentileri sizin büyüme stratejilerinizin temelini oluşturuyor.

SE: Geleceğin IT teknolojilerinin nasıl değişeceği konusunda bazı beklentilerimiz var. Artık, komponent boyutlarının 2018-2020 yıllarında son boyutlarına gelmesi bekleniyor. Komponent boyutlarının küçülmesinin limitleri var. Bugüne kadar neydi? Kullandığınız bilgisayarların gücü iki senede bir ikiye katlanırdı. Şu anda sizin cebinizdeki akıllı telefonun işlemci gücü, geçmişte ilk defa ayın üzerine insan koyan NASA”nın gücünden daha fazla. Bunun nedeni de ürün bileşenlerinin boyutunun gitgide ufalması. Ancak bir atom boyutuna indiği zaman duracak, limiti bu. Sonra ne olacağı belli. çipli bir döneme geçeceğiz.

Şu an için çocuğunuza aldığınız doğumgünü kartı en fazla “İyi ki doğdun” diye ona şarkı söylüyor. önümüzdeki 5-10 sene içinde fiyatlarının çok daha ucuzlaması ile her şeyin içine bir çip konacak ve mesela bu çipli doğum günü kartından beklentiler artacak. örneğin; gömleğiniz sizin terlediğinizi size haber verecek ve diyecek ki: “sen terledin ve ateşin çıktı, dikkatli ol!” Gözlüğünüzdeki çiple karşınızdakilerin LinkedIn”deki, Facebook”taki tüm bilgilerine ulaşabileceksiniz. Face Recognition programı çalıştırıp, herkesle tanışıp kim olduğunu bileceksiniz. Bir mimar düşünün: Bir araziye ya da yapıya bakacak ve enini, boyunu görecek; perspektifi, AutoCad”i görecek. Bunun baskı sistemlerine olan etkilerini düşünmek lazım.

 

Lexmark, önümüzdeki dönem, firmalara baskı işini yönetme imkanı veren çözümleri rekabetçi fiyatlarla sunmaya devam edecek

 

BA: Tekrar baskı çözümleri konusuna geri dönersek, şu ana kadar aktardıklarınızın ışığında Lexmark kullanıcısını ne gibi sürprizler bekliyor?

SE: Lexmark, önümüzdeki dönemde baskı konusunda kullanıcısına her zaman olduğu gibi yine hayatı kolaylaştırıcı çözümler sunacak. çok fonksiyonlu cihazlarla belgeleri bilgisayarlarda doküman haline çevirmek mümkün. Belge baskı cihazı tarafından dijitalleştirildikten sonra direkt olarak sisteme girip, bu altyapısı değiştirilebilir dataları kullanıcının isteğine göre organize edebilen daha sonra bunlara ulaşmanızı veya bunların yönetimini sağlamayan yazılımlar sunacağız. örneğin bir şirketiniz var, ve bu şirketin logosu değişmez bir datadır. Ama logonun üzerinde olduğu belgede yer alan mesela fiyat ve onay numarası değişken bir datadır. Bu dataları birilerinin kontrol etmesi ya da kontrol eden yazılımları kontrol etmesi gerekir. Biz firmalara işini kontrol etme imkanı sunan yazılımlar sunacağız. Bu baskı çözümleri büyük ölçekli kurumların yanı sıra KOBİ”lerin de ihtiyaçlarını karşılayacak. Bu çözümleri sunarken rekabetçi bir fiyat politikası izleme konusunda dikkat edeceğiz.

 

bahattin apak

Lexmark Türkiye Genel Müdürü Sinan Emon – Etna Yayıncılık CEO’su Bahattin Apak –
Basın ve Halkla İlişkiler Müdürü Eylem Battal

BA: Lexmark inkjet baskı işinden çıkıyor ama bu konuda knowhow, geliştirdiği, yatırım yaptığı teknolojiler var.

SE: İnkjet teknolojisinde olan tüm ürünlerimizden çıkma kararı aldık. Bunların da üreticisi, yaratıcı ve patent sahipleri bizleriz. Patentlerimiz de satılık. Bu araştırma-geliştirmenin bir bedeli vardır. Başka bir firma geliştirmeye devam etmek istiyorsa, patent bedeli alındıktan sonra yoluna devam edebilir.
 

BA: Lazer tarafında bu yıl içinde beklenen yeni ürünler var mı?

SE: Genel ürün yelpazemizi yeniledik. Lazer ailesinde gelecek senenin başında yeni teknoloji ve kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun yeni ürünlerin olacağı müjdesini verebilirim.

BA: Bundan yıllar önce dijital fotoğraf makinesi kavramının çıkıp yaygınlaşmasıyla insanlar film kaygısını kenara koyup özgürce istediğini çekecek, “click” sayısı artacak, bu da baskıya olumlu yansıyacak görüşü hakimdi. Ancak sosyal medyanın yaygınlaşması ile fotoğrafı basma eğiliminin azaldığını gözlemlemeye başladık. İnsanlar basmak yerine, netten paylaşmak refleksi gösteriyorlar.

SE: Baskı sayılarının azalmasında iki nedeni var. Birincisi; toplam baskı yönetimi cihazları konsolide ettiği için baskı adetleri otomatikman azalıyor. Şu anda IDC”nin raporlarına göre enterprise müşterilerin yüzde biri toplam baskı yönetimine girmiş durumda. önümüzdeki dönemde şüphe yok ki “toplam baskı yönetimi” kavramı daha da etkin olarak kullanılacak. örneğin firmalar “Ben artık baskı altyapısıyla uğraşmayayım. Baskı işini yapan firma gelip bu işi bana ucuza yapsın, ben de onu kontrol edeyim.” diyecek. Bugün için bizim bu şekilde çalıştığımız firmalar var.

Baskı adetlerinin azalmasının ikinci nedeni de mobil baskı cihazlarının daha çok kullanılmaya başlanması. Kullanıcılar, datalarını sunucu veya bulut tabanlı saklayıp, mobil cihazlarını yanlarında taşıdıkça, daha az baskıya ihtiyaç olacağı kesin, ama bilgiye ulaşım arttıkça, reel açıdan baskı adetlerinin artmasını beklemek de doğru olacaktır.
 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here