Konuğumuz İsmail Dalgın. Kendisi ile gitar yapım atölyesinde buluştuk…
|
S: Enstrüman yapımına ilginiz nasıl başladı? İ.D.: Küçük yaştan beri ağaç işleri ile ilgili atölyelerde çalıştım, ağaçlar hakkında her şeyi öğrendim. Müzik ise hayatımın hep bir parçası olmuştur, 2000 yılında İstanbul’a gelmemle birlikte hep yapmak istediğim şeyi yaparken buldum kendimi. Bildiğim en iyi şey ağaçla uğraşmak ve bunun en keyifli tarafı ağaçtan ses çıkarmak. Hemen karar verdim: Benim yapabileceğim en iyi şey enstrüman yapmak… |
![]() |
S: Kimlerle çalıştınız? İ.D.: 2000 yılında bağlama yapımcısı Mehmet Uysal ile tanıştım ve onunla çalışmaya başladım, 7-8 ay sonra kanun yapımcısı ümit Bolu ile 1 yıl çalıştım. 2002 de Ekrem özkarpat ile çalışmaya başladım. Uzun bir çıraklık döneminden sonra gitar yapmaktan çok keyif almaya başladım ve 9 yıl Ekrem abi ile çalıştıktan sonra kendi atölyemi açmaya karar verdim. S: Hangi enstrümanları yapıyorsunuz ve yaparken nelere dikkat ediyorsunuz? |
S: Erkan Oğur büyük bir üstat. Onun ile çalışmaya basıl başladınız? İ.D.: Erkan Uğur ile Ekrem abinin yanında çalışmaya başladığımda tanıştım. Farklı fikirler üreten ve paylaşan biri, ne istediğini yani perdesiz gitar çalımındaki ince ayarları, sap kalınlığından tel boyuna kadar her detayı düşünen, en rahat çalımı elde etmek için neler yapılacağını bilen bir insan bu son on yıldır gitarlarını bakımı ve yapım aşamalarını birlikte keyifle yapıyoruz. S: Gitar yapımında ne tür yerli yabancı ağaçlar kullanılıyor? |
![]() |
S: Bir enstrümanda olması gereken en önemli noktalar nelerdir? İ.D.: Entonasyon ayarı, çalım rahatlığı, ergonomisi, elektronik sistemi, elektronik sisteminin balansı ve doğru çalışması gibi detaylardır çünkü her telden çıkan sesin aynı kalitede olması gerekir; yani volume yüksekliğini dengelemek açısından balans önemlidir. S: Sektörle ilgili sıkıntılarınız var mı? |